AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Kan en få dekket alt? Anonymkode: 04fa8...752
Belima Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Hvis du har dårlig råd og dette gjelder ditt barn, så vet jeg NAV sosial tidligere har støttet (betalte) egenandelen til to familer jeg kjenner. Dette er noen år siden, men sjekk det. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 23 minutter siden, Belima skrev: Hvis du har dårlig råd og dette gjelder ditt barn, så vet jeg NAV sosial tidligere har støttet (betalte) egenandelen til to familer jeg kjenner. Dette er noen år siden, men sjekk det. Med 100% dekking fra nav, var egenandelen enda15000kr. Så koster uansett. Graden av hvor mye nav spytter inn, kommer ann på hvor mye skader man har i munn. Anonymkode: 895d4...d44
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med 100% dekking fra nav, var egenandelen enda15000kr. Så koster uansett. Graden av hvor mye nav spytter inn, kommer ann på hvor mye skader man har i munn. Anonymkode: 895d4...d44 Barnet mangler en tann er visst en tann diagnose på det. Bare det at eldste skal ha også. Anonymkode: 04fa8...752
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #5 Skrevet 10. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet mangler en tann er visst en tann diagnose på det. Bare det at eldste skal ha også. Anonymkode: 04fa8...752 Mangle tenner er nok ikke en grunn til å få regulering. Er tannstilling, over og underbitt, kryssbitt som gir støtte fra nav, i forskjellige grader. Noen tannstillinger kan gi senplager og blir dermed fikset. Var 2 cm overbitt som ga 100% dekkning gjennom Nav, selv om jeg så klart måtte ut med 15000kr i egenandel. Anonymkode: 895d4...d44
Belima Skrevet 10. desember 2019 #6 Skrevet 10. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan en få dekket alt? Anonymkode: 04fa8...752 Nav dekker prosentvis etter hvor nødvendig det er for barnet. NAV SOSIAL kan hjelpe å dekke egenandelen i noen tilfeller. Det er bare å søke å høre hva de sier. Sjekk her: https://www.nav.no/sosialhjelp/dette-kan-du-soke-om Det er også søskenmoderasjon ved regulering. Les også dette under hvis mor og far ikke bor sammen. https://www.nav.no/no/person/familie/barne-og-ektefellebidrag/saertilskudd 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #7 Skrevet 10. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Mangle tenner er nok ikke en grunn til å få regulering. Er tannstilling, over og underbitt, kryssbitt som gir støtte fra nav, i forskjellige grader. Noen tannstillinger kan gi senplager og blir dermed fikset. Var 2 cm overbitt som ga 100% dekkning gjennom Nav, selv om jeg så klart måtte ut med 15000kr i egenandel. Anonymkode: 895d4...d44 Jeg fikk dekket pga manglende tenner. Anonymkode: c2e37...a6b 2
abc123detvardet Skrevet 10. desember 2019 #8 Skrevet 10. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mangle tenner er nok ikke en grunn til å få regulering. Hvis du mangler "flere" tenner (agnesi) er det god grunn.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #9 Skrevet 10. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mangle tenner er nok ikke en grunn til å få regulering. Er tannstilling, over og underbitt, kryssbitt som gir støtte fra nav, i forskjellige grader. Noen tannstillinger kan gi senplager og blir dermed fikset. Var 2 cm overbitt som ga 100% dekkning gjennom Nav, selv om jeg så klart måtte ut med 15000kr i egenandel. Anonymkode: 895d4...d44 Jeg manglet anlegg til tre voksentenner. Da fikk jeg dekket 80%,selv om jeg faktisk hadde mine melketenner til jeg var oppi 20-årene. Man beholder melketenner lenge, dersom ingen tann kommer under og gnager den bort, om man tar godt vare på tenner. Men du har rett, man må mangler anlegg for så mye som tre tenner for å få dekket noe. Som voksen iallefall. Enten må dere satse på å passe på melketann til barnet selv er stort nok til å kunne ta kostnaden, eller så får dere nok nedbetaling hos reguleringstannlege. Det fikk jeg da min datter skulle ha regulering, uten å spørre om det engang. Hun mangler bare anlegg til en tann, men hadde også feil ved bittet. Egenandel var omtrent det samme som du har fått, og nedbetaling var 1 1/2 år. Ble ikke så mye i måneden. Anonymkode: 0b112...fcd
pinar Skrevet 12. desember 2019 #10 Skrevet 12. desember 2019 Ryddet for spekulasjoner, nedsettende innhold, latterliggjøring og avsporinger- samt svar. pinar, adm.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #11 Skrevet 13. desember 2019 Nå må folk bruke stemmen sin ved neste valg! Slik at barn av de som ikke er velbeståtte også kan få tannregulering. Denne regjeringen kniper inn på alle velferdsgoder. Anonymkode: d864b...290
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #12 Skrevet 13. desember 2019 Må man ha tannregulering? Anonymkode: bd89a...26e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #13 Skrevet 13. desember 2019 På 10.12.2019 den 11.52, AnonymBruker skrev: Jeg manglet anlegg til tre voksentenner. Da fikk jeg dekket 80%,selv om jeg faktisk hadde mine melketenner til jeg var oppi 20-årene. Man beholder melketenner lenge, dersom ingen tann kommer under og gnager den bort, om man tar godt vare på tenner. Men du har rett, man må mangler anlegg for så mye som tre tenner for å få dekket noe. Som voksen iallefall. Enten må dere satse på å passe på melketann til barnet selv er stort nok til å kunne ta kostnaden, eller så får dere nok nedbetaling hos reguleringstannlege. Det fikk jeg da min datter skulle ha regulering, uten å spørre om det engang. Hun mangler bare anlegg til en tann, men hadde også feil ved bittet. Egenandel var omtrent det samme som du har fått, og nedbetaling var 1 1/2 år. Ble ikke så mye i måneden. Anonymkode: 0b112...fcd Hos barn tror jeg det holder med å mangle to tenner, vi er iallefall plassert i gruppe B på det grunnlaget (dvs 75% dekkes). For vår del så trekkes melketennene hvor nye tenner mangler og så trekkes det sammen allerede nå mens h*n er ung. Anonymkode: 9b48a...632
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #14 Skrevet 13. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må man ha tannregulering? Anonymkode: bd89a...26e Noen må det, ja. Kan være ett stort problem å tygge f.eks. Da må en ha det. Kjedelig om det er mulig å tygge bare mellom to tenner.... Anonymkode: d0c00...93f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #15 Skrevet 13. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må folk bruke stemmen sin ved neste valg! Slik at barn av de som ikke er velbeståtte også kan få tannregulering. Denne regjeringen kniper inn på alle velferdsgoder. Anonymkode: d864b...290 Har du reflektert noe over at det muligens har tatt litt av i Norge? Noe er galt når for eksempel foreldre til en treåring prøver å kreve henvisning til kjeveortoped fordi de mener melketennene til barnet må rettes opp. Eller når foreldre ringer tannklinikken fordi de første tennene til babyen ser litt skjeve ut. I Norge er det langt flere som har tannregulering enn i Sverige og Danmark, som er land med sammenliknbare velferdsgoder. https://www.nrk.no/norge/norske-barn-far-oftere-tannregulering-enn-barn-i-andre-skandinaviske-land-1.14010438 Anonymkode: 0cd17...2c2 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #16 Skrevet 13. desember 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen må det, ja. Kan være ett stort problem å tygge f.eks. Da må en ha det. Kjedelig om det er mulig å tygge bare mellom to tenner.... Anonymkode: d0c00...93f Ja, synes bare «alle» trenger regulering. Anonymkode: bd89a...26e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #17 Skrevet 13. desember 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen må det, ja. Kan være ett stort problem å tygge f.eks. Da må en ha det. Kjedelig om det er mulig å tygge bare mellom to tenner.... Anonymkode: d0c00...93f Åpent bitt med kun tyggekontakt på to jekselpar er heldigvis en sjelden bittfeil. Anonymkode: 0cd17...2c2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #18 Skrevet 13. desember 2019 På 10.12.2019 den 6.32, AnonymBruker skrev: Kan en få dekket alt? Anonymkode: 04fa8...752 Dersom bittfeilen kvalifiserer til HELFO-refusjon, og foreldre ellers også kvalifiserer til sosialstønad, kan NAV sosial bidra til å dekke egenandelene for barnet. Anonymkode: 0cd17...2c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå