Gå til innhold

Tiden da man kunne se tilbake og le er forbi

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da 2000 tallet kom kunne vi le av 80 tallets mote og kultur forøvrig.

2010  begynte folk å le av 90 tallet

Jeg tror den tiden er over. Siden 1998ish så har motebildet stått stille i grove trekk. 

Så noen eldre videoer fra 2001, sett bort ifra teknologien så kunne jeg ikke skille det fra idag. 

Tiden hvor vi kunne se tilbake på tidsånden og tenke hva i helvete tenkte de/vi på er forbi.

Det er ikke noe komisk med motebildet 2003, ei musikken eller annet.

Diskutér

Endret av ntrane
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magekorte topper og bukser nedpå hofta hos jenter kommer jeg alltid til å flire litt av.

Anonymkode: c3730...30a

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Magekorte topper og bukser nedpå hofta hos jenter kommer jeg alltid til å flire litt av.

Favorittantrekket mitt var sølvfargede joggebukser nede på hoftene med en neonrosa string dratt godt opp, og så kombinert med en sølvfarget cropped boblejakke. Kombinerte det med concealer på leppene som jeg blandet med rosa øyenskygge for å få den pink-nude. 

Hadde også et digg antrekk som bestod av denim bukse og en cropped denim vest, og så tegnet jeg en tatovering av to delfiner rundt navlen min 😄

Anonymkode: 59e23...78f

• Liker 9
Skrevet

Jeg leste om dette en gang. Grunnen til at motebildet har stått så stille, er fordi det har vært så mange andre veldig raske endringer i samfunnet. 

Anonymkode: e90ec...b96

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg leste om dette en gang. Grunnen til at motebildet har stått så stille, er fordi det har vært så mange andre veldig raske endringer i samfunnet. 

Interessant.

Kan du utbrodere mer?

Selv tror jeg det er pga teknologien. Det dusse/blurete filteret er borte. Det er ikke lenger stort å bli filmet på kamera i sosiale settinger. Mystikken er borte. Alle vet alt. 

Ikke minst det finnes ikke «punkrock» lenger. Da tenker jeg holdning og mote.

Folk er mer opplyste. 

Og så er det aspektet med at gjerne er det teknologien som skaper moten også. Hvis det var cutting edge å få til f.eks skulderputer i plagg, så ble det inn fordi det viste til vellykkethet og progressivitet.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje ikke klærne, men jeg tror vi kommer til å le godt av trenden med tykke, påmalte øyenbryn, milelange vippeextensions og restylane-nebb om noen år. Og tydelig kontursminke som selv en dragqueen ville skammet seg over.

Anonymkode: e9824...6ab

• Liker 31
Skrevet
2 timer siden, ntrane skrev:

Interessant.

Kan du utbrodere mer?

Selv tror jeg det er pga teknologien. Det dusse/blurete filteret er borte. Det er ikke lenger stort å bli filmet på kamera i sosiale settinger. Mystikken er borte. Alle vet alt. 

Ikke minst det finnes ikke «punkrock» lenger. Da tenker jeg holdning og mote.

Folk er mer opplyste. 

Og så er det aspektet med at gjerne er det teknologien som skaper moten også. Hvis det var cutting edge å få til f.eks skulderputer i plagg, så ble det inn fordi det viste til vellykkethet og progressivitet.

Det er såpass lenge siden jeg hørte om dette, så jeg husker ikke detaljer. Men en rivende utvikling i teknologi var én viktig faktor. Så når alt annet endrer seg i en rasende fart, må vi ha noe som gir oss mer stabilitet. 

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje ikke klærne, men jeg tror vi kommer til å le godt av trenden med tykke, påmalte øyenbryn, milelange vippeextensions og restylane-nebb om noen år. Og tydelig kontursminke som selv en dragqueen ville skammet seg over.

Veldig enig i dette.

Anonymkode: fb52b...dcd

• Liker 4
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

vel, for meg så vet jeg ikke hvilken tid du snakker om? magetopper var jo populært tidlig 2000 tall, men det har vært populært før også, type 70 tall

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig enig i dette.

Anonymkode: fb52b...dcd

1 time siden, AnonymBruker skrev:

helt enig🤭ler av det i dag; skjønner ikke hva som er pent med det

Anonymkode: 96680...46a

• Liker 7
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du tenker kim kardashian sminking? 

Etter hva jeg har sett i byen så er det svært unge jenter som sminker seg slik og jeg har forstått det som en ungdomsfase

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øyenbryntrender har alltid vært grusomme. Øyenbrynene som er trendy i dag er av de mest flatterende som har vært. Vipper også. På 1800 tallet satte de på milelange falske øyenvipper, laget av menneskehår. De tredde dem på synål og stakk de inn i selve øyelokket. På 50 tallet var de ideelle falske vippene så lange at de skulle kaste skygger på kinnene. Så det har definitivt vært fælere trender enn nåtidens. 😂

Anonymkode: 59e23...78f

• Liker 3
Skrevet

Tenker det snart kommer en artig sving i motebildet med løse pålimte buskete øyenbryn og løshår på toppen av ørene. Alle er skalla og neonrosa snekkerbukser blir et must. 

Anonymkode: 330eb...5ea

• Liker 4
Skrevet

Men det er jo ikke sant? om du ser bilder fra tidlig 2000, av diverse popstjerner, du ser jo at stilen er endret veldig? Skal finne noe eksempler.

Britney https://www.billboard.com/photos/426880/britney-spears-35-most-outrageous-outfits

Mtv music aeards 2000 - http://www.mtv.com/news/2247958/2000-vma-red-carpet/

For øvrig, så finnes en hel serie av videoer på youtube der stjerner ser på og forklarer sine gamle antrekk. Morsomt å se. 

Anonymkode: 22f58...7a2

• Liker 2
Skrevet

Før lo jeg av fortidens mote, nå ler jeg av dagens. 

Anonymkode: 719fc...df5

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før lo jeg av fortidens mote, nå ler jeg av dagens. 

Anonymkode: 719fc...df5

Et sikkert tegn på at man begynner å bli *host* godt voksen. (Jeg snakker av erfaring her, siden jeg begynte for flere år siden. :nigo:)

Anonymkode: 75824...dbb

• Liker 4
Skrevet

Vi kommer til å le av neseringer, store ringer i øreflippene og tatoveringer.

Anonymkode: f362e...b98

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er jo ikke sant? om du ser bilder fra tidlig 2000, av diverse popstjerner, du ser jo at stilen er endret veldig? Skal finne noe eksempler.

Britney https://www.billboard.com/photos/426880/britney-spears-35-most-outrageous-outfits

Mtv music aeards 2000 - http://www.mtv.com/news/2247958/2000-vma-red-carpet/

For øvrig, så finnes en hel serie av videoer på youtube der stjerner ser på og forklarer sine gamle antrekk. Morsomt å se. 

Anonymkode: 22f58...7a2

Jo det er sant, uansett så er jo ikke britney spears most outragous outfits gode eksempler da haha.

Ellers reagerer ikke jeg på antrekkene, kunne like gjerne vært idag.

Kanskje noen subtile hint av endring, men ikke slik som 50-60-70-80 tallet i forskjell fra hverandre. 

• Liker 1
Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

..

Endret av middagshøyden
Skrevet

Den tantemoten som har regjert noen år nå kommer nok til å bli ledd av Birkcenstocksko, oversized bluser, kjoler i grelle blomstermønstre. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...