AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Håper på noen synspunkter eller erfaringer, om det er vanlig å ikke merke at man har gått ned i vekt selv? De siste 5 årene har jeg vert overvektig (skjedde etter en vanskelig periode i livet). La på meg 40 kg og gikk fra normalvekt til sykelig overvekt. Jeg har prøvd i korte perioder å gå ned i vekt uten å lykkes, men har nå plutselig gått ned i vekt uten å ha gjort noe. Har ikke merket noe selv og klarer heller ikke se det nå som jeg "vet det" heller. Var min mor som poengterte det at hun kunne tydelig se at jeg hadde gått ned i vekt sist vi treftes, har gått ned 5-10 kg (har ikke veid meg på lenge så er litt usikker). Har ingen bilder å sammenligne med og de klærne jeg bruker er ikke av den typen man merker om man går ned i vekt da jeg egentlig bare har klær som har mye stretch og er store, så tror nok jeg må ned veldig mye før jeg merker noe på klærne. Har ett par klesplagg fra før jeg gikk opp i vekt, men får jo ikke på meg noen av dem (gikk fra ca S til L-XL i størrelse på topp og ca M til XXL eller mer i bukser). Anonymkode: c4761...2d7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #2 Skrevet 9. desember 2019 Fra egen erfaring så merket hvertfall ikke jeg selv at jeg hadde gått ned i vekt, før andre rundt meg begynte å påpeke det. Slet litt selv med å se det etter det, men så det på visse kroppsdeler som beina mine Anonymkode: e3efe...082 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #3 Skrevet 14. desember 2019 Ja ikke alltid man merker det selv. FOr noen år siden var jeg veldig syk og pga kvalme og svimmelhet slet jeg med og spise. Daffa rundt i koseklær og lite energi. Skulle prøve og jobbe litt og måtte finne ut hva jeg skulle ha på meg. Tok på et skjørt og det sklei av meg. fikk helt sjokk, samme gjaldt buksene mine. Så ikke selv at jeg hadde rast så mye ned i vekt. Men det kom på igjen da jeg ble bedre, Anonymkode: 62935...aa5
Andy2029 Skrevet 14. desember 2019 #4 Skrevet 14. desember 2019 Jeg klarer ikke se at jeg har gått ned 10 kg.. Tror nok det er fordi vekta har forsvunnet jevnt fra kroppen, sånn at kroppsformen er den samme som tidligere.. Det er iallefall min teori. 😂
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #5 Skrevet 14. desember 2019 Jeg har gått ned 4,5 kg de siste 4 månedene. Klokken sitter for løst og buksen begynner å bli litt romslig, men jeg synes ikke det ser ut som noen forskjell. Synes jeg ser like tykk ut. Burde vistes mere når jeg har gått ned såpass mye såpass fort. Anonymkode: a827d...c00
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #6 Skrevet 14. desember 2019 Jeg ser det selv på armene, lårene, i fjeset og rundt midjen. Men ikke rundt hoftene, og nederst buken. Anonymkode: 14521...cc4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #7 Skrevet 14. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått ned 4,5 kg de siste 4 månedene. Klokken sitter for løst og buksen begynner å bli litt romslig, men jeg synes ikke det ser ut som noen forskjell. Synes jeg ser like tykk ut. Burde vistes mere når jeg har gått ned såpass mye såpass fort. Anonymkode: a827d...c00 Fire kilo på fire mnd er ikke veldig raskt. Sunn vektnedgang settes gjerne til maks 0,5 kg per uke - dvs ca 8 kg på 4mnd. Men det kommer selvsagt an på hvor mye du har til overs. Jeg vil tro at jo mer du har ekstra jo mindre vil det synes. 85 vs. 81 kg feks vil ikke gi like stor effekt som 60 vs 56 feks. Men absolutt veldig godt jobbet! Det er lurt å ta det sakte men sikkert, og er mer holdbart. «Sjokkslanking» er jo ikke fryktelig vanskelig, men å holde vekten derimot er det som er utfordringen 😊 Anonymkode: 0a71b...9c0 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #8 Skrevet 15. desember 2019 Det er vanskelig å se s melikt selv. Har selv gått ned over 20 kg på 6 mnd. Ser og kjenner jo at bilringen er mindre, men ellers så merker jeg det mest på klærne. De gamle buksene holdes ikke på, BH'ene og toppene er blitt vide/romslige. Får mange kommentarer fra andre, så de ser nok mye bedre enn meg selv. Anonymkode: 4f0a2...b3d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #9 Skrevet 15. desember 2019 Gått ned 25 kg pga medisinslutt( medisiner med bivitkningen økt sultfølelse) Ser det ikke selv, merker det jo på klær og størrelser jeg nå bruker, men klarer ikke se det. Anonymkode: eb7ef...44a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #10 Skrevet 15. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gått ned 25 kg pga medisinslutt( medisiner med bivitkningen økt sultfølelse) Ser det ikke selv, merker det jo på klær og størrelser jeg nå bruker, men klarer ikke se det. Anonymkode: eb7ef...44a andre ser det altså, de mener jeg nå må passe på så jeg ikke blir for tynn. Vanskelig å gjøre noe med da jeg jo kun ser ei dame med mye overvekt. Anonymkode: eb7ef...44a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #11 Skrevet 15. desember 2019 Når man er tykk det man det nok ikke, hadde man vært normalvektig ville man merket 2 kg på ansiktet Anonymkode: 95670...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå