AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Selger en dyr ting på finn.no, og holder den nå av til en person som (etter mye om og men) sendte meg et depositum for å holde av gjenstanden fram til den kunne hentes. Først var det problemer med nettbanken, så fikk personen en dyr regning og kunne ikke hente til avtalt tid. (Jeg skrev da at jeg ønsker å selge asap, og hvis jeg ikke fikk inn mer i depositum kom jeg til å avbryte handelen. Da hadde plutselig personen mulighet til å hente som avtalt likevel). Nå har personen sett feil på datoen som var avtalt med leiebil, slik at det ble utsatt enda en dag. Hele denne handelen har pågått i en måned nå! Hadde det ikke vært for depositumet jeg har fått inn, hadde jeg avbrutt det for lenge siden. Dersom det kommer opp noe nytt gidder jeg ikke mer. Men jeg lurer bare på om dere har opplevd det samme? Finnes det så rare folk, eller er dette trolling? Anonymkode: a03f3...27d
Mentos Skrevet 9. desember 2019 #2 Skrevet 9. desember 2019 TS: Det er snakk om en gjenstand til flere tusen kr.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #3 Skrevet 9. desember 2019 Hva er en "dyr" ting?, er det en bil 745.000 eller en tv til 7500?. Regel nr.1 på Finn er å aldri inngå, gjøre avtaler eller konversere med personer som tydeligvis er av utenlandsk opprinnelse, 98% av overnevnte personer er ute etter å svindle eller å få informasjon om en adresse der de kan gjøre et "brekk" Regel nr.2 er at man aldri sender eller mottar noe, all handel og overlevering skjer via personlig oppmøte. Anonymkode: e893f...424 6
Mentos Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er en "dyr" ting?, er det en bil 745.000 eller en tv til 7500?. Regel nr.1 på Finn er å aldri inngå, gjøre avtaler eller konversere med personer som tydeligvis er av utenlandsk opprinnelse, 98% av overnevnte personer er ute etter å svindle eller å få informasjon om en adresse der de kan gjøre et "brekk" Regel nr.2 er at man aldri sender eller mottar noe, all handel og overlevering skjer via personlig oppmøte. Anonymkode: e893f...424 TS: Takk for svar. Personen virker norsk, skriver forståelig men det har blitt mer og mer slurvete jo lengre vi har snakket. Har lukket profil på alle sosiale medier og nummeret er reservert mot nummeropplysning. Fant adressen til personen og det stemte overens med det jeg ble fortalt. Jeg bare synes det er litt for mye som skurrer. Tenkte det skulle gå greit nå som jeg har fått inn depositum, men blir litt småstressa. Låser døra framover 😬
Hortensiaen Skrevet 10. desember 2019 #5 Skrevet 10. desember 2019 (endret) Så frustrerende. Jeg pleier aldri selv å holde av noe jeg selger på finn. Altså hvis noen sier de er på vei for å kjøpe det, men det tar en time med bil. Da holder jeg av tingen til de er fremme. Er ikke alt som er like lettsolgt, så kan forstå at noen velger å holde av. Jeg hadde mistet tålmodigheten for lengst. Sagt at hvis du ikke henter innen en satt dato, gir jeg depositumet tilbake og selger til noen som faktisk kommer og henter det. Er en del "surrehuer" der ute som bare ikke klarer å få orden på ting eller organisere. Endret 10. desember 2019 av Hortensiaen
Oslo1980 Skrevet 10. desember 2019 #6 Skrevet 10. desember 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Hva er en "dyr" ting?, er det en bil 745.000 eller en tv til 7500?. Regel nr.1 på Finn er å aldri inngå, gjøre avtaler eller konversere med personer som tydeligvis er av utenlandsk opprinnelse, 98% av overnevnte personer er ute etter å svindle eller å få informasjon om en adresse der de kan gjøre et "brekk" Regel nr.2 er at man aldri sender eller mottar noe, all handel og overlevering skjer via personlig oppmøte. Anonymkode: e893f...424 Dessverre er jeg 100% enig i punkt en, uansett hvor "rasistisk" andre måtte mene om dette. Jeg solgte tidligere regelmessig ting på FINN i flere år (har sluttet nå), 90% av dem med gebrokken norsk prutet på prisen, kom med sinnsyke skambud (bud på 500 kr på en lett-solgt vare som er priset til 1500 kr), og/eller så betalte de utenlandske for sent, eller betalte aldri... FINN ble en skikkelig "wake-up call" for meg mht våre nye landsmenn...💅 Ditt punkt nr 2 er jeg helt uenig i, i alle fall mht det jeg solgte på FINN; å sende i posten med sporingsnummer (ETTER å ha mottatt betaling) var langt mer beregnelig, enn å kaste bort flere timer på å vente på folk som ikke møtte opp til avtalt tid, eller folk som bare vil "titte"/prøve varen, uten å kjøpe...Tidstyver ! 👎 For å svare deg TS, så tror jeg dessverre det er noen som av en merkelig grunn nyter det å være "tidstyver"..de føler makt over selgeren på en måte...😒 Det fins også 2 andre kategorier av kjøpere som utsetter betalingen: - Dem som ikke har råd "her og nå" (venter på neste lønning, men som likevel faktisk er seriøse mht å ville kjøpe varen). Men da venter man én uke, ikke én måned... - Og så er det "drømmerne", som ikke mener noe bevisst vondt, men som drømmer seg bort ved å kontakte selgere av luksusvesker/biler/luksusklokker dem egentlig ikke har råd til (disse er jo også tidstyver, men mer harmløse). De i den siste gruppen stiller ofte 30 ekstra spørsmål om produktet, og ønsker å se 20 ekstra bilder..det er lett å avsløre at de bare drømmer seg bort...💅 1
Mentos Skrevet 10. desember 2019 #7 Skrevet 10. desember 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt det tullet der ville jeg ha gitt opp for lenge siden! Finner du noen andre kjøpere før denne personen du snakker med endelig gidder å dukke opp, så kan du selvfølgelig selge til første person som faktisk kommer for å kjøpe. Anonymkode: 74826...066 TS: Det skal jeg. Prøver å være snill og ta hensyn til at ting dukker opp, men når det varer i en mnd så blir det for drøyt. Når jeg først la ut denne tingen til salgs, så var det ingen interesse. Det var grunnen til at jeg gikk med på å reservere den fram til kjøper kunne hente. Hadde jeg bare visst at interessen skulle bli så stor! 😩 Senest i dag prøvde personen seg på å utsette hentinga enda lengre. Da sa jeg at hvis det ikke blir hentet til avtalt tid i morgen, selger jeg til noen andre. Blir spennende å se om noen dukker opp da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå