Gå til innhold

Kolleger på 50 pluss angrer på at de ikke fikk flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pausen på jobb i dag var faktisk litt trist, jobber med en god del damer i i 45-55 årsalderen. De fleste har to barn, de sukket og offet seg å sa til meg at jeg må få barn mens jeg enda kan. Jeg har jo to barn selv jeg, men de fikk meg til å tenke litt. Jeg har ikke noe lyst til å sitte der som 50 åring å angre på at jeg ikke fikk fler. Vet ikke hva jeg vil med dette, men jeg ble liksom så trist av de damene. De skjønner liksom ikke hvorfor de ikke fikk flere, når de enda hadde muligheten. Jeg klarer ikke tanken på å skulle angre på noe sånt. Kjenner dere voksne damer som har angret på å ikke fått flere? De var liksom så enige alle sammen, de var vel ca 10 stykker som var så hjertens enig i at de skulle ønske de hadde hatt fler barn..

Anonymkode: 921ae...5de

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De var liksom så enige alle sammen, de var vel ca 10 stykker som var så hjertens enig i at de skulle ønske de hadde hatt fler barn..

Sikkert noen som bare jattet med. Vet i hvert fall med meg selv at jeg ikke er så glad i å dele mitt privatliv så da jatter jeg bare med når andre legger ut sitt privatliv. Har ingen ønsker om å komme i en posisjon hvor jeg blir stilt mange private spørsmål. 

Anonymkode: 57025...415

• Liker 29
Skrevet

Spurte du ikke om hvorfor valget deres ble som det ble?

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, Zienna skrev:

Spurte du ikke om hvorfor valget deres ble som det ble?

Jo, det glemte jeg å ta med. Flere av de var enige i at grunnen var at de skulle ha stor nok plass, barna skulle slippe å dele rom. De ville ha romslig økonomi, men nå i ettertid ser de at de kunne fint hatt flere barn med den inntekten. 

Skrevet

Barn nummer en for å få barn, barn nummer to for å gi barnet søsken, barn nummer tre er for å gjøre deg lykkelig.

En slags regle jeg har hørt fra eldre damer.

• Liker 16
Skrevet

Har selv en svigerinnne på 51 som valgte å få kun to barn. Og nå angrer hun. Jeg har fire og hun elsker å komme på besøk fordi hun føler det alltid skjer noe hjemme hos meg😅

Anonymkode: e8d2f...f3e

• Liker 5
Skrevet

Moren min er 55, og har 5 barn. Hun skulle gjerne hatt 7 sier hun, og det var planen men faren min var utro når jeg var baby, så da ble det stopp heldigvis🙄

Anonymkode: d02d2...910

• Liker 5
Skrevet

Tenker det er lett å sitte i ettertid og se for seg flere barn. Når du står midt oppi småbarnstiden derimot var valget noe annet. Barn er krevende. Så har de jo barnebarn å se frem til da. Vil de være villige til å ta seg av ekstra av dem?

Anonymkode: fbdfb...643

• Liker 39
Skrevet

Hvis man angrer på slike ting er man rett og slett bare ikke flink nok til å leve i øyeblikket. Man skaper sin egen smerte ved å se tilbake og ønske å ha gjort noe annerledes. 

Anonymkode: 795c2...8d1

• Liker 13
Skrevet

Det er lett å idealisere det som aldri ble. Men det er godt mulig de hadde angret på at de hadde fått flere barn om de hadde fått flere barn. Man kan aldri vite. De kunne fått syke barn, barn som døde i ulykker, som endet opp som rusmisbrukere som voksne, tok selvmord osv. Det er fåfengt å angre på noe som aldri ble, spør du meg, for man vet ikke hvordan det hadde gått. Det er ikke gitt at det hadde gått bra å få flere barn

Anonymkode: 9e78d...434

• Liker 24
Skrevet

Jeg er over 50, og har faktisk aldri hørt noen si at de har angret på at de ikke fikk flere barn. Selv har jeg to, som nå er voksne. I dag hadde jeg jo fint taklet å ha flere barn (siden de klarer seg selv), men det var så mye å følge opp under oppveksten deres at jeg vet at jeg ikke hadde hatt kapasitet til flere.

Anonymkode: 40836...912

• Liker 25
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pausen på jobb i dag var faktisk litt trist, jobber med en god del damer i i 45-55 årsalderen. De fleste har to barn, de sukket og offet seg å sa til meg at jeg må få barn mens jeg enda kan. Jeg har jo to barn selv jeg, men de fikk meg til å tenke litt. Jeg har ikke noe lyst til å sitte der som 50 åring å angre på at jeg ikke fikk fler. Vet ikke hva jeg vil med dette, men jeg ble liksom så trist av de damene. De skjønner liksom ikke hvorfor de ikke fikk flere, når de enda hadde muligheten. Jeg klarer ikke tanken på å skulle angre på noe sånt. Kjenner dere voksne damer som har angret på å ikke fått flere? De var liksom så enige alle sammen, de var vel ca 10 stykker som var så hjertens enig i at de skulle ønske de hadde hatt fler barn..

Dette høres overhodet ikke representativt ut...

• Liker 23
Skrevet

Men sa de grunnen til hvorfor de gjerne skulle hatt flere barn?

Jeg er selv i midten av 40 årene, og har barn på 19 og 13 år. Og jeg er veldig fornøyd med 2, kunne virkelig ikke tenke meg flere. De jeg kjenner er fornøyde med det antall barn de fikk. 

Anonymkode: 4b83a...b27

• Liker 6
Skrevet

Tror ikke du skal ta det så tungt. Det er ganske vanlig å ta en slags "oppsummering" av livet i den alderen, og når man er over 50, har man også kommet så langt at de for det meste husker gledene. Som en over her sa, det er lett å sitte og påstå det i ettertid. Sikkert ikke så mange som sitter i den hardeste småbarnstiden med våkenetter, trassalder osv og tenker at "dette skulle jeg hatt mer av".

Det er dessuten mange omstendigheter som skal passe, økonomi, tid, oppfølging av hvert barn osv. Gjør som du selv vil, og ikke tenk på hva en gjeng damer på jobben synes. 

Skrevet

Jeg er en av de som gjerne skulle hatt flere. Jeg har bare ett fordi mannen min syntes småbarnstiden var så slitsom at han nektet å gå gjennom det en gang til, men jeg har alltid båret på en drøm om en stor barneflokk. Et hjem blir så levende og morsomt med mange barn i, og så har jeg som selv har mange søsken alltid følt det som en velsignelse at vi har hverandre til å gjøre oss sterkere. 

Anonymkode: 1917c...4cf

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det hadde vært et hælvete å kombinere jobb og mange barn. Er selv 35 nå med to barn. Det var nære på å ødelegge hele karrieren min. Nå må jeg bygge den opp igjen, nå som barna er 8 og 5. Småbarnsperioden var også et rent helvete. 

Anonymkode: e7601...8e5

• Liker 10
Gjest Forumhei
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok

Skrevet

Min erfaring med damegjenger er at man skal være enige. Ikke si imot. Enten er man med dem, eller så er man mot og utfrysing skjer fort, uten at noen vedkjenner seg å ha gjort det. Ufyselige greier. 
Jeg har aldri hørt noen snakke om at de angret seg. Man vet ikke hvilke unger man får. Unger som trenger ekstra mye oppfølging eller er multihandicappet skjer også innimellom. Ingen ønsker seg det, så vær glad for dem man har og vær fornøyd. 

Anonymkode: 2af05...84a

• Liker 11
Skrevet

Jeg bare jatter med på jobb... er jo i rolle.

utrykket meg fritt hjemme, tror flere er som meg, private og uvillig til å bruker for mye energi på jobb og arbeidskollegaer 😅

Anonymkode: 0fc31...6e9

• Liker 1
Skrevet

Vi visste at vi ville ha tre.. fikk to, nr to hadde kolikk og skreik i flere måneder, etter det var vi lite interessert i en til. Etter 3.5 år fant vi ut at om vi skulle ha fler var det bare til å sette i gang.. selv om babytiden ikke fristet.

Nå har vi tre fra 12-19 og det er helt fantastisk! De har et veldig tett og godt søskenforhold, og vi er involvert som trenere mm. Det er liv og røre, venner innom, gode diskusjoner osv. Det er utrolig kjekt med store barn, samtalene om små og store tung, ferieturer, involveringen både med egne og vennene deres. Kunne fint hatt et par til, men med jobber som krever litt, og oppfølging av barna, er det et passelig antall.

Anonymkode: 7d15e...8ae

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...