Gå til innhold

Baby 10mnd våkner 5-20 ganger om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe oss? 
har en datter på 10mnd som våkner ganske så mye om natten, det er nesten til å bli gal av

eneste som får hun til å sovne igjen er melk...kan understreke at det er ikke tenner på vei og hun er veldig blid på dagtid osv

er nesten sann at det ikke er vits å legge seg lenger

trenger sårt hjelp

Anonymkode: d4469...7d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt normalt 😊👍 sånne faser kommer å går. Noen ganger går de små igjennom store utviklingstrinn og verden kan plutselig virke veldig skremmende og farlig, og da er det veldig typisk at de søker trygghet. Har en datter på 2 år og har akkurat vært igjennom det, trøsten er at det går over ❤

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan hjelpe oss? 
har en datter på 10mnd som våkner ganske så mye om natten, det er nesten til å bli gal av

eneste som får hun til å sovne igjen er melk...kan understreke at det er ikke tenner på vei og hun er veldig blid på dagtid osv

er nesten sann at det ikke er vits å legge seg lenger

trenger sårt hjelp

Anonymkode: d4469...7d6

Prøv å kutt ut melk på natt, og se om dere etterhvert får henne til å spise mer på dagtid. Tilby vann på natten, selv om det sikkert blir slitsomt noen netter - men det er det jo allerede. 

Anonymkode: 304f3...034

• Liker 1
Skrevet

Hvordan sovner hun? Kanskje hun trenger å lære seg å finne søvnen selv? At melk blir en søvnassosiasjon for henne? Vi slet med opptil 15 oppvåkninger hver natt med eldstemann. Sluttet å amme i søvn, la på eget rom og fikk far til å ta størsteparten av oppvåkningene en langhelg. Vipps så var vi ned i 2 oppvåkninger på 4 dager.

Anonymkode: e380c...6f6

• Liker 2
Skrevet

Velkommen til mat på natten barn.  Ammer du fortsatt ville jeg ha sluttet å natteamme spontant.  Hun vet ikke hvordan å finne søvn selv og med hver eneste oppvåkning vil hun ha noe i munnen.  Du får en helt ny ungen hvis du slutter med dette! 

Anonymkode: ef638...b8d

• Liker 1
Skrevet

Å kutte nattamming er ikke alltid fasiten nei. Jeg gjorde det rundt ti mnd, med resultatet at jeg mistet melken, ungen våknet like ofte - om ikke oftere, og ble umulig å trøste på en enkel måte. Vi prøvde også den klassiske "pappen fikser natten", uten noe hell. Noen barn bare våkner ofte og sliter med å finne søvnen igjen på egenhånd. 

Anonymkode: 41df0...bec

• Liker 2
Skrevet

Min unge var også slik med mellom 5 og 15 oppvåkninger på natt. Når han var et år sluttet jeg å nattamme og noen uker etter flyttet vi han inn på eget rom. Nå er han våken 1 til 2 ganger om natten hvor han får vann og melk. Han er noe mer våken de dagene det skjer mye rundt han, men det er forståelig, da ligger jeg som regel inne på rommet sammen med han. 

Det er ingen fasit på hva du skal gjøre, men om du nattammer ville jeg forsøkt å kutte ut det. Får han melk på flaske ville jeg forsøkt å erstatte det med vann en periode og se om han klarte å venne seg av med å bestandig ha full mage på natt. Det krever en del trøsting og byssing noen dager, men får oss ble hvertfall det bedre. 

Skrevet

Du kan forsøke kutte nattamming og se om det hjelper, men det er ingen garanti. Vår var helt lik, først ved 16 mnd er vi nede i 2-4 oppvåkninger. All min medfølelse, det er forferdelig tungt! 

Anonymkode: 1f0b1...0c8

Skrevet

Mi er 10 mnd og ei uke, og plutselig for to uker siden ble det bedre! Hun får nå maks melk to ganger om natta, har gitt meg selv tidspunkt hun ikke får før. Nå våkner hun 3-4 ganger om natta, på det verste var det nok ca 20.... vet ikke om det var det med melknekt som hjalp, eller om hun bare trengte å bli større? Ville bare si at det plutselig kan snu, hold ut! 

Anonymkode: 32d6c...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...