Gå til innhold

Er dette overhode rettferdig??!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Foreldrene mine og bror min skal ha en langweekend, sammen, jeg ville og være med visst jeg kan fordi jeg har vært alvorlig syk av lunegebetennelse og trenger luftforandring! ! Men saken er at visst jeg skal være med må jeg ta toget, mens bror min får sitte på med foreldrene mine! Synes det er urettferdig at jeg må betale mens han får reise gratis! Han har trossalt en bedre jobb enn meg og tjener mye mer! + at jeg har to barn, og ,mann.! Mens han er singel!

Endret av Anciol
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luftforandring faktisk.. 

Jeg tenker nå at om dere begge er voksene, så burde dere betale selv. Eller kjøre dit selv. 

Anonymkode: f858b...147

• Liker 32
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Luftforandring faktisk.. 

Jeg tenker nå at om dere begge er voksene, så burde dere betale selv. Eller kjøre dit selv. 

Anonymkode: f858b...147

Ja vi er begge voksne! Mannen min må bruke vår bil å kjøre til jobben! Og han  har firmabil!

Endret av Anciol
Skrevet (endret)

Dersom dei hadde planlagt dette ei stund før du kom på banen, så er det jo forståelig at han er den som sitter på med foreldra dine dersom det ikkje er plass i bilen til begge "ungane". Kan ikkje du og bror din kjøre sammen i stede, eller spør om han vil ta toget med deg?

Endret av _nubbenella
  • Liker 5
Skrevet

Hvordan begrunner de dette da?

Skrevet

Akkurat nå, Hactar skrev:

Hvordan begrunner de dette da?

At de skal ha med så mye bagasje, at det ville bli trangt! 

1 minutt siden, _nubbenella skrev:

Dersom dei hadde planlagt dette ei stund før du kom på banen, så er det jo forståelig at han er den som sitter på med foreldra dine dersom det ikkje er plass i bilen til begge "ungane". Kan ikkje du og bror din kjøre sammen i stede, eller spør om han vil ta toget med deg?

Nei har som oftest vært med hver gang de har planlagt, ! Men her er helsen min viktigst , friskner til når jeg er der på ferie, fordi luften er ren og frisk!

Foreldrene mine og bror min planlegger å¨reise tidlig, mens jeg må på min  ukentlige veiledning !

Skrevet

Hmmm.... Pleier foreldrene deres å forskjellsbehandle dere ellers? Hvis ja så forstår jeg frustrasjonen. Hvis nei, så tenker jeg at du kan legge det helt vekk, så får du vurdere om du har mulighet å reise eller ikke. 

Anonymkode: 6385f...339

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmmm.... Pleier foreldrene deres å forskjellsbehandle dere ellers? Hvis ja så forstår jeg frustrasjonen. Hvis nei, så tenker jeg at du kan legge det helt vekk, så får du vurdere om du har mulighet å reise eller ikke. 

En og annen gang har det hent at de favoriserer bror min ja! 

Skrevet
2 minutter siden, Anciol skrev:

En og annen gang har det hent at de favoriserer bror min ja! 

Ok, men da ligger det i grunn ikke så mye bak. Skjønner det er kjipt, men tror ikke det er så mye vits å legge så mye i det. 

• Liker 2
Skrevet

Hvor er det dere skal, da? Det går jo ofte raskere med tog, og jeg synes det er mye mer behagelig. Da kan du gå på toalettet, kjøpe deg lunsj osv.

Betaler foreldrene dine for hotellrom og mat?

Jeg ville ikke laget noe oppstyr rundt dette. Kos deg på langweekend!

Anonymkode: 1c97c...46a

• Liker 6
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det dere skal, da? Det går jo ofte raskere med tog, og jeg synes det er mye mer behagelig. Da kan du gå på toalettet, kjøpe deg lunsj osv.

Betaler foreldrene dine for hotellrom og mat?

Jeg ville ikke laget noe oppstyr rundt dette. Kos deg på langweekend!

Anonymkode: 1c97c...46a

Foreldrene mine har to fritidsleiligheter der oppe på Ustaoset!

Endret av Anciol
Skrevet

All den tid du framstår som et ganske krevende menneske kanskje de ønsker en tur uten deg? Det er litt rart å være voksen med egen familie men skape seg gæren når mamma og pappa vil dra på tur med broren din. 

Anonymkode: 89fc2...80e

• Liker 33
Skrevet
1 time siden, Anciol skrev:

Han har trossalt en bedre jobb enn meg og tjener mye mer! + at jeg har to barn, og ,mann.! Mens han er singel!

Skal du ha med mannen og ungene dine opp også? Da er det vel ikke rart at det er mye enklere for foreldrene dine å få plass til broren din enn hele din familie?

Om det kun er du som skal opp. Blir togturen for dyr for deg? Du kan jo spørre om foreldrene dine kan hjelpe deg økonomisk om de har bedre råd enn deg?

Selv er jeg student og har dårlig råd. Foreldrene mine betaler for mine hjemturer siden de har bedre råd enn meg. 

Anonymkode: 9f4a7...c05

• Liker 2
Skrevet

Kan du dempe bruken av utropstegn?

Anonymkode: b25ac...27d

• Liker 19
Skrevet

Synes du høres bortskjemt ut.. De har avtalt turen først, og du skal noe som gjør at du reiser senere enn de. Forventer du at de skal utsette reisen noen dager pga at du plutselig skal bli med? 

Anonymkode: 794d2...6ee

• Liker 19
Skrevet
56 minutter siden, Anciol skrev:

Foreldrene mine og bror min planlegger å¨reise tidlig, mens jeg må på min  ukentlige veiledning !

Synes du  ikke det er rettferdig? Skal foreldrene dine måtte vente med å dra på ferie i sin bil til sin leilighet kun fordi du har veiledning? 

• Liker 19
Skrevet

Ha ha luft forandringer pga en lungebetennelse, åsså Ustaoset liksom. Vi lever ikke på 1800 tallet.

Anonymkode: add43...d62

• Liker 11
Skrevet

Men må du være med på denne turen da? 

Trenger du denne luftforandringen, så reist til ett sted du får det på egen hånd, evt sammen med andre 

Var jeg deg, ville jeg følt at jeg trengte meg på i denne situasjonen 

Hvor gamle er dere, du og broren din?    Er det vanlig at dere reiser med mamma og pappa på ferie?  

Jeg reiser aldri på tur med foreldrene mine, reiser heller med kjæresten/venner/for meg selv. Rart å dra på tur med mamma og pappa i voksen alder. Så lenge det ikke er ett slektstreff da 

Anonymkode: 03b95...7ee

• Liker 2
Skrevet

Wow, dere var voksne alle sammen, sa du?

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

All den tid du framstår som et ganske krevende menneske kanskje de ønsker en tur uten deg? Det er litt rart å være voksen med egen familie men skape seg gæren når mamma og pappa vil dra på tur med broren din. 

Anonymkode: 89fc2...80e

Er så og si aldri med de på slike turer.! 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ha med mannen og ungene dine opp også? Da er det vel ikke rart at det er mye enklere for foreldrene dine å få plass til broren din enn hele din familie?

Om det kun er du som skal opp. Blir togturen for dyr for deg? Du kan jo spørre om foreldrene dine kan hjelpe deg økonomisk om de har bedre råd enn deg?

Selv er jeg student og har dårlig råd. Foreldrene mine betaler for mine hjemturer siden de har bedre råd enn meg. 

Nei mannen min blir hjemme med ungene , det har vi avtalt! Vi snakker om helsen min her, trenger et par dager ¨å komme til hektene etter en meget stygg lungebetennelse! HAr råd til tog altså det står ikke på det!

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du  ikke det er rettferdig? Skal foreldrene dine måtte vente med å dra på ferie i sin bil til sin leilighet kun fordi du har veiledning? 

De kan vel vente 30 min ! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...