Gå til innhold

Malm kommode som stellebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd å ha stellematte oppe på en kommode? 
Tenker kanskje å kjøpe "malm kommode" fra IKEA, den med 4 skuffer. Noen som har den? Er skuffene romslig og plass til bleier og alt man trenger? 

Skal på IKEA etterhvert om noen uker men greit å gjøre seg opp noen tanker 🙂 

Skal snekre på noen kanter på den om det blir vi kjøper den da, slik at matten sitter litt bedre. 

Anonymkode: 9b86b...b1d

Skrevet

Du bør feste kommoden til veggen.

Anonymkode: cb910...90b

• Liker 4
Skrevet

Jeg har den på barnerommet. La en stellematte på den, men har også stellebord på badet. Aldri stelt oppå kommoden. Ble for lav, dessverre. 

Anonymkode: c1584...123

• Liker 1
Skrevet

Vi (eller mannen) har akkurat laget stellebord av vår gamle malm kommode med fire skuffer. Snekret en topp som gjorde den enda større oppå, og dermed satte på materialer bakpå som vi kan feste i veggen. Har malt den og den ble riktig så fin :) 

Anonymkode: ec19f...57e

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde malm kommode med begge barna. Veldig fornøyd med det:) 

Skrevet

Vi har Malm-kommoden med fire skuffer og skuffene er absolutt romslige nok til bleier, klær, håndklær osv. Den må festes i veggen, men det er egne fester bak øverste skuff som er beregnet til det, så det er ikke noe problem. Det eneste jeg synes er dumt, at hvis du må stelle babyen "sidelengs". Er det plass der kommoden skal stå til å stelle fra en av kortsidene? Jeg har prøvd begge deler og foretrekker klart å stelle fra rumpeenden. :P 

Anonymkode: a16fe...cae

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør feste kommoden til veggen.

Anonymkode: cb910...90b

Ja det vet jeg. Men jeg spør om noen har erfaringer med å ha stellematte oppe på denne type kommode :)  

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har Malm-kommoden med fire skuffer og skuffene er absolutt romslige nok til bleier, klær, håndklær osv. Den må festes i veggen, men det er egne fester bak øverste skuff som er beregnet til det, så det er ikke noe problem. Det eneste jeg synes er dumt, at hvis du må stelle babyen "sidelengs". Er det plass der kommoden skal stå til å stelle fra en av kortsidene? Jeg har prøvd begge deler og foretrekker klart å stelle fra rumpeenden. :P 

Ja vi har plass til å stå på siden av den :) tenker det blir det vi gjør, at vi står fra kortsiden og skifter :)  

Har også sett på den som heter "sundvik". Men det virker trasig å ta ned og opp stelledelen for hver bleieskift..  

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi (eller mannen) har akkurat laget stellebord av vår gamle malm kommode med fire skuffer. Snekret en topp som gjorde den enda større oppå, og dermed satte på materialer bakpå som vi kan feste i veggen. Har malt den og den ble riktig så fin :) 

Anonymkode: ec19f...57e

Det var ikke så dumt! Det skal jeg foreslå til mannen :)! Takk for tips

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har den på barnerommet. La en stellematte på den, men har også stellebord på badet. Aldri stelt oppå kommoden. Ble for lav, dessverre. 

Anonymkode: c1584...123

For lav? Den er jo 100 cm, det er jo det samme, og ofte høyere, enn vanlige stellebord og stellekommoder. 

Anonymkode: 39e8b...ab1

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også sett på den som heter "sundvik". Men det virker trasig å ta ned og opp stelledelen for hver bleieskift..  

Det vil absolutt bli jobb, for den er skrudd fast. Så da må du fram med skrujern hver gang du vil løfte den opp eller ned. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vil absolutt bli jobb, for den er skrudd fast. Så da må du fram med skrujern hver gang du vil løfte den opp eller ned. 

Virkelig? På bildet så ser det ut som det er bare noen klaffer, er jo det de reklamerer for, hmm.  Men virker uansett pes og brette stelledelen opp og ned og fram med matten for hvert skift :P  

https://www.ikea.com/no/no/p/sundvik-stellebord-kommode-hvit-30424007/

Skrevet

Bare sånn psst... 

Veldig mange barn har dessverre vært i fatale ulykker med Malm kommoden. 

Anonymkode: ae1a7...4ff

Skrevet

Bare sånn psst... 

Veldig mange barn har dessverre vært i fatale ulykker med Malm kommoden. 

Anonymkode: ae1a7...4ff

Uff tragisk :(  Har tenkt på det.. Vi kommer til å snekre på høyere kanten på "langsiden" om vi kjøper den slik at han ikke kan rulle av.. Men man skal jo ikke ta begge hendene av babyen uansett da, men man er jo mennesker og det er fort gjort.. 

Skrevet

Det er veldig mange skarpe kanter på malm kommoden og skuffene, så polstring er greit å se på.

Det kan sikkert funke greit, men helt optimal er den ikke imo

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi har plass til å stå på siden av den :) tenker det blir det vi gjør, at vi står fra kortsiden og skifter :)  

Har dere plass til at stelledelen står nedslått hele tiden? Hvis ikke ville jeg gått for Malm.

Skrevet

De fatale ulykkene handler vel om at kommoden velter, ikke at man steller oppå. 

Anonymkode: 8552c...4cb

Skrevet

Har dere plass til at stelledelen står nedslått hele tiden? Hvis ikke ville jeg gått for Malm.

Nei har ikke det :(  

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? På bildet så ser det ut som det er bare noen klaffer, er jo det de reklamerer for, hmm.  Men virker uansett pes og brette stelledelen opp og ned og fram med matten for hvert skift :P  

https://www.ikea.com/no/no/p/sundvik-stellebord-kommode-hvit-30424007/

Ja, det står jo til og med under beskrivelse. Den er festet, så kan ikke bare vippes opp og ned. 

Skrevet

De fatale ulykkene handler vel om at kommoden velter, ikke at man steller oppå. 

Anonymkode: 8552c...4cb

Åh, men den skal festes godt så det håper jeg vi unngår :P  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...