AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Barnet vårt er straks ett år, og forleden nevnte jeg for øvrige familie at vi ikke hadde tenkt å kjøpe julegave til barnet i år. Barnet får så mye det trenger ellers i året (nylig måtte vi bla kjøpe ny bilstol til over 3000,-) og barnet er for lite til å skjønne konseptet med julegaver og pakker. Det ønsker seg jo ingenting. Akkurat nå er favorittlekene tomflasker og pappas tskjorter liksom... Uansett. Det at vi vurderte droppe julegave vakte sterke reaksjoner... Dere andre, kjøper dere julegaver til så små barn og hva kjøpte dere? Jeg tenker litt sånn at om ikke veldig mange år så vil jo dette barnet faktisk ønske seg alt mulig rart. Og etterhvert dyre ting som ipad og iphone også.. Halvparten av tiåringene jeg kjenner ønsker seg ny iphone til jul i år liksom... Jeg nyter tida nå mens barnet enda ikke har noen konkrete julegaveønsker... Og det ligger plenty pakker under treet fra andre adressert til barnet. Anonymkode: 1794d...cb2 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #2 Skrevet 9. desember 2019 Vi kjøpte ikke til vår i fjor, da var han 5-6 mnd. Vi fikk ikke noe til ham fra enkelte familiemedlemmer heller. Helt greit for oss! I år derimot er han jo 1,5 år og myyye utvikling bare siste mnd, så i år ville det ikke vært greit å ikke gi presang. Men han trenger ikke det dyreste liksom😅 Han har storesøsken også og har stort sett alt han trenger. Anonymkode: 686eb...80a 3
Minlillelykke Skrevet 9. desember 2019 #3 Skrevet 9. desember 2019 Vi kjøpte ting barna trengte. Første julen til eldstemann fikk han nye sandaler og kivat vinterlue. Da var han 9 mnder. Han hadde nettopp startet å gå. Minste mor fikk tøfler til bhg og smykkeskrin samt nye vinterstøvler. I stedet for at de skulle få det rett før, fikk de det heller innpakket. 2
Nuith Skrevet 9. desember 2019 #4 Skrevet 9. desember 2019 De to yngste (begge under 2 år) får hver sin smukkesnor og en liten duploeske i år. Så gave for under 100 kr hver. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #5 Skrevet 9. desember 2019 Nei det gjør jeg ikke. Hun får det hun trenger, orker ikke begynne å pakke inn klær osv. Fikk nettopp ny bilstol. Leker har hun alt for mye av. Anonymkode: c9c0a...2f9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #6 Skrevet 9. desember 2019 Babyer får jo alltid masse gaver fra familie, samtidig som de ikke forstår konseptet med jul, så det er jo ikke som om de blir skuffa over at det ikke er noen pakker fra mamma og pappa under juletreet. Dessuten kjøper dere jo ting de trenger hele tiden. Du trenger IKKE ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Anonymkode: cf26f...b2b 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #7 Skrevet 9. desember 2019 Vi har ikke råd til å kjøpe alt barnet trenger hele tiden, arver mye osv. Men nå som det er jul, tar vi oss råd til å kjøpe en ny leke kanskje barnet kan ha glede av. Hadde vi hatt råd hadde det blitt nytt bilsete, men det får vente en liten stund til ☺️ Anonymkode: 0b57d...cd5 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #9 Skrevet 9. desember 2019 Babyen på 7 mnd skal få en liten ting som storesøster plukker ut. Tipper det blir en smoothie-pose. Anonymkode: 7e448...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #11 Skrevet 9. desember 2019 Vi kjøper ikke til vår som er 10 mnd. De to andre søskene er store nok til å forstå så de får. Er hjemme i ulønnet permisjon nå så sløser ikke bort penger på gave til han i år. Er nok av familie som kjøper uansett. Anonymkode: 2c30b...e35
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #12 Skrevet 9. desember 2019 Kjøper til og med gaver til kattene Har diverse jule-stoff-sekker/snøreposer, som vi bruker til gaver mellom oss. Så slipper styr med papir og pakking. Helt på siden - men ett av mine favorittbilder av meg selv er fra første julen, da jeg sitter midt i et pakke-hav. Som sikkert utelukkende bestod av praktiske gaver Anonymkode: c8ed7...800 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #13 Skrevet 9. desember 2019 Hadde i grunn ingen planer om å kjøpe gave til ett-åringen, og kjøpte heller ikke bursdagsgave når hun fylte år i november. Men blir kanskje en leke-fjernkontroll likevel 😅 For å få ha de ekte i fred. Men sier også til familie at det ikke er noe spesielt hun ønsker seg, og at de ikke trenger å kjøpe noe, men om de likevel vil - så er praktiske ting mer ønskelig enn annet tull som bare blir liggende å støve. De nærmeste har fått en liten ønskeliste med nettopp praktiske ting på, for å få ro i sjela Anonymkode: 8cf84...832 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #14 Skrevet 9. desember 2019 Jeg tenkte å gi medlemskap i OBOS samt er sølv smykke. Anonymkode: 94f1d...344
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #15 Skrevet 9. desember 2019 Gir ingebting til mine barn på 3 og 1 år fra oss. Anonymkode: c9ef9...b2c
Heisenberg Skrevet 9. desember 2019 #16 Skrevet 9. desember 2019 Nei jeg har ikke kjøpt julegaver til mine babyer. Når de har glede av å pakke opp noe som helst får de gaver. Før det er det bare tull å kjøpe gaver. Hvorfor skal jeg kjøpe inn, pakke inn og så pakke opp en bilstol liksom?? Babyene har fått det de trenger når de trenger det.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #17 Skrevet 9. desember 2019 Nei, vi kjøpte ingenting til sønnen vår verken til navnefesten eller ettårsdagen. Men han fikk en sum inn på sparekontoen sin. Det ble nok pakker likevel – og i kjent stil var båndet som var rundt pakkene MYE morsommere å leke med enn leken inni pakkene. Anonymkode: f725a...ad1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #18 Skrevet 9. desember 2019 Ja, en selvfølge for oss. Anonymkode: f76c7...843 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #19 Skrevet 9. desember 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gir ingebting til mine barn på 3 og 1 år fra oss. Anonymkode: c9ef9...b2c Hun/han på 3 får ingenting? Spesielt Anonymkode: 6d66c...cb6 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #20 Skrevet 9. desember 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun/han på 3 får ingenting? Spesielt Anonymkode: 6d66c...cb6 Vår eldste er fire år og har så langt aldri fått fysisk gave fra oss. Han får så mye av alle andre, at han har heller ikke lagt merke til det enda. Han får alltid en sum på sparekonto, da. Anonymkode: f725a...ad1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå