AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #41 Del Skrevet 10. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du vise til hvor jeg har skrevet at jeg mener vondt i halsen er det samme som halsbetennelse. Eller er du typen som lyver? Anonymkode: 92702...80e Nå må du slutte. Slenger ut påstander, for så å beskylde meg for løyn. Når du ikke har noe fornuftig å bidra med i en diskusjon, så kan du holde deg unna. Men at du mener en person med halsbetennelse kan dra på treningssenteret forteller meg at du trolig er en av de som påstår at vondt i hodet og migrene er det samme, eller som flere i denne diskusjonen; at vondt i halsen uten feber og halsbetennelse er det samme. Og det handler ikke om løyn eller andre ting. Bare ren uvitenhet. Dumskap vil kanskje noen mene. Anonymkode: eb94c...1d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #42 Del Skrevet 10. desember 2019 Halsinfeksjon med streptokokker gjør meg ganske dårlig. Har hatt skyhøy feber og høy crp. Når jeg ser ned i halsen min på mandlene er de store og fulle av gult puss. Det er ikke det samme som litt halsvondt i forbindelse med forkjølelse. Ubehandlet halsbetennelse er ikke til å spøke med. Streptokokker kan vandre og mange som må skifte hjerteklaffene sine er et resultat av tidligere streptokokk bakterier som ikke har blitt behandlet. Med skyhøy crp trenger kroppen ro! Anonymkode: a19f7...9c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 10. desember 2019 #43 Del Skrevet 10. desember 2019 Det er mange faktorer som spiller inn. Vondt i halsen, kan gå over i løpet av timer. Har du streptokokker derimot, bør du ikke gå på jobb. I tillegg handler det om hvor du jobber. Jobber du alene på et kontor, kan du gå ganske så syk på jobb, jobber du derimot tett innpå andre kolleger, kunder, pasienter osv, bør du holde deg hjemme. Første gang jeg fikk streptokokker, gikk det to dager fra jeg fikk vondt, til jeg gikk til legen. Andre gangen kjente jeg symptomene søndags kveld, dro til legen mandags morgen. Han lo av meg, og mente nok jeg var litt sytete, helt til han så crp resultatet og så halsen min. Det handler mye om å kjenne sin egen kropp. Det er heller ikke stort å skryte av at man aldri er borte fra jobb, selv om man er litt syk. Du aner ikke hvor mange du muligens har smittet når du har sittet der og hostet og harket. Jeg fikk min streptokokkbetennelse av kollega som ikke fullførte sin antibiotikakur og gikk på jobb. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #44 Del Skrevet 10. desember 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det gjør vondt å svelge og snakke osv? Anonymkode: 459a4...f81 Ja, jeg sitter jo ikke i et sentralbord. Dersom du gjør det (og de andre på jobben er så kipe at de ikke gidder bytte oppgaver med deg for en dag eller tre) må du jo være hjemme. Det er forskjell på en helt vanlig forkjølelse (livet fortsetter som normalt) og influensa (en trenger 3-5 dager nedpå). Tenk slik på det: ville du ha dratt på besøk til familien din i denne tilstanden? Kjørt ungene på trening? Laget middag? Dersom ja: gå på jobb. Anonymkode: 5ac39...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #45 Del Skrevet 10. desember 2019 jeg drar på jobb så sant jeg klarer å bevege meg og ikke har omgangssyken (for da får jeg ikke lov å dra på jobb). Så ja, litt vondt i halsen og «svelgproblemer» og evt litt feber plager meg ikke. Anonymkode: 9d995...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #46 Del Skrevet 10. desember 2019 Fikser meg først antibiotika og så på jobb. Da har som regel crp dalt fra 200 til 50 også. Anonymkode: 843b9...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 10. desember 2019 #47 Del Skrevet 10. desember 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Har aldri vert tett i nesen ved halsbetennelse. Er man tett i nesen, og har vondt i halsen er man nok bare litt forkjølet. Det er ikke det samme som betennelse. Anonymkode: eb94c...1d0 Jeg har hatt begge deler før, og har fått diagnosen halsbetennelse. Så det er ikke gitt at man ikke er tett under en halsbetennelse, det kan jo gjerne oppstå i kombinasjon med en forkjølelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #48 Del Skrevet 10. desember 2019 Tja spørs jo helt hvor sterke smertene er. Jeg er av typen som som regel drar på jobb også når jeg burde holdt senga, så generelt sett ville jeg dratt på jobb om jeg kun hadde vondt i halsen og ingen høy feber. For noen år tilbake hadde jeg halsbetennelse med feber osv. Da ble jeg hjemme fra jobb tors og fre. Følte at jeg ble noe bedre ila helgen og dro på jobb igjen på mandag. Jobbet på kundesenter så mye prating. Utover dagen hadde jeg så vondt i svelget at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Hadde ikke feber men var helt utmattet av smertene. Dro til legen etter jobb som påviste streptokokker og fikk 3 dagers sykemelding til tross for ingen feber. Fikk for øvrig påpekt at jeg burde vært hos legen før. Feber er ikke eneste målet for om man bør bli hjemme eller ikke tenker jeg, det er allmenntilstanden. Anonymkode: 3f45d...dbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. desember 2019 #49 Del Skrevet 10. desember 2019 Drar på jobb med mindre jeg har omgangssyke eller feber. Det kommer jo an på hva slags jobb man har. Har man kontorjobb uten mye kundekontakt, kan man fint dra på jobb med vondt i halsen. Er man hjelpepleier eller kokk blir det selvsagt noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #50 Del Skrevet 10. desember 2019 På 9.12.2019 den 20.44, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra at man blir friskere å være hjemme med denne 'sykdommen'? "sykdommen"? Anonymkode: 92702...80e Det sier seg selv at ved akutt betennelse, sol halsbetennelse jo er, så kommer man seg fortere ved hvile, væske og god kost. Anonymkode: 7bbf0...63c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #51 Del Skrevet 10. desember 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sier seg selv at ved akutt betennelse, sol halsbetennelse jo er, så kommer man seg fortere ved hvile, væske og god kost. Anonymkode: 7bbf0...63c Sier seg selv at noe man får antibiotika for er en sykdom, og ikke en "sykdom" som ab 80e tror 🙄 Anonymkode: eb94c...1d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #52 Del Skrevet 10. desember 2019 Når jeg har halsbetennelse er jeg dårlig pga kronisk sykdom, og det sprer seg ca hver gang til lungene sånn at jeg hoster opp masse gulgrønne klumper og må ha prednisolon innimellom. Anonymkode: 48450...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 10. desember 2019 #53 Del Skrevet 10. desember 2019 Nei, absolutt ikke. Da legger jeg meg med god samvittighet under et teppe i sofaen og pleier meg selv mens jeg ser på allslags dritt på tv. Har man halsbetennelse, så er almenntilstanden svært redusert, og man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å røyne seg selv. Da bedre å roe ned, for så å komme sterkt tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #54 Del Skrevet 11. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har den type lege du ja.. Eller så er du den type pasient som legen ikke orker å bruke tid på for du er så ofte syk likevel. Legen min ville aldri har sykemeldt noen for dette, det er sikkert og visst. Men hun er litt mer opptatt av å ikke sykeliggjøre alt og alle for den minste ting. Anonymkode: 92702...80e 20 timer siden, Skiftenøkkel skrev: ja. kan ikke være hjemme for småting. jobber ikke med feber da, blit så sløv og utslått av det. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg drar på jobb så sant jeg klarer å bevege meg og ikke har omgangssyken (for da får jeg ikke lov å dra på jobb). Så ja, litt vondt i halsen og «svelgproblemer» og evt litt feber plager meg ikke. Anonymkode: 9d995...3ac 8 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Drar på jobb med mindre jeg har omgangssyke eller feber. Det kommer jo an på hva slags jobb man har. Har man kontorjobb uten mye kundekontakt, kan man fint dra på jobb med vondt i halsen. Er man hjelpepleier eller kokk blir det selvsagt noe annet. Alle dere som sier dere drar på jobb, har dere bare vond hals når dere har vondt i halsen? Her kommer det alltid med slapphet, litt vondt i hodet og forkjølelse. Er alltid redusert i form av slapp. Anonymkode: 459a4...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 11. desember 2019 #55 Del Skrevet 11. desember 2019 Det kommer an på allmenntilstand for min del. Dersom jeg har feber og/eller føler meg dårlig, blir jeg hjemme. Er det kun smerter i hals/svelg, lader jeg med paracet og ibux og går på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #56 Del Skrevet 11. desember 2019 Hvis jeg ellers er frisk, ja. Tar litt ekstra hensyn og bytter bruker for å unngå de mest utsatte. Anonymkode: 551da...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 11. desember 2019 #57 Del Skrevet 11. desember 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Alle dere som sier dere drar på jobb, har dere bare vond hals når dere har vondt i halsen? Her kommer det alltid med slapphet, litt vondt i hodet og forkjølelse. Er alltid redusert i form av slapp. Anonymkode: 459a4...f81 var plaget med vond hals og hovne mandler før. som oftes bare det, ingen feber eller slapphet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #58 Del Skrevet 13. desember 2019 Jeg er helsepersonell. Kan fint dra på jobb om jeg er forkjølet i lett grad, og heller trekke meg tilbake om jeg må nyse/hoste. Mister jeg stemmen, går det også fint. Kan hviske. Men får jeg en kraftigere forkjølelse som inkluderer feber/at allmenntilstanden er så dårlig at jeg ikke klarer å ivareta brukerne, da går ikke jeg på jobb, det blir helt feil. Anonymkode: 9bdc6...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #59 Del Skrevet 13. desember 2019 Har hatt halsbetennelse to ganger, begge mens jeg gikkpå VGS. Da dro heg p skolen hvertfall Anonymkode: 48475...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dritten Skrevet 7. november 2023 #60 Del Skrevet 7. november 2023 Er jammen godt at ingen tenker bare på seg sjøl og at man er veldig smittsom når man har halsbetennelse. Jeg blir hjemme fra jobb kun for å ikke smitte kollegaer jeg. Og der vet vi at så lenge man har halsbetennelse så er man svært smittsom de første tre dagene. /dritten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå