AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Del Skrevet 9. desember 2019 Når det gjør vondt å svelge og snakke osv? Anonymkode: 459a4...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #2 Del Skrevet 9. desember 2019 Hvis jeg ellers er i grei form drar jeg på jobb. I min forrige jobb, der jeg hadde mye kundekontakt hele dagen, hadde jeg nok blitt hjemme. Anonymkode: 63e65...b9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 9. desember 2019 #3 Del Skrevet 9. desember 2019 Med svelgevondt og ellers ok alm.tilstand drar jeg på jobb. Har jeg feber og/eller slapp og redusert blir jeg hjemme. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #4 Del Skrevet 9. desember 2019 Jeg har for vane å dra på jobb, bli enda dårligere og få streptokokker. Sist ble det 2 antibiotika kurer. Bør holde meg hjemme. Anonymkode: 77029...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 9. desember 2019 #5 Del Skrevet 9. desember 2019 Er det kun halsen som er vond, og jeg føler meg grei ellers, så går jeg på jobb. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #6 Del Skrevet 9. desember 2019 12 minutter siden, Splittbinders skrev: Med svelgevondt og ellers ok alm.tilstand drar jeg på jobb. Har jeg feber og/eller slapp og redusert blir jeg hjemme. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har for vane å dra på jobb, bli enda dårligere og få streptokokker. Sist ble det 2 antibiotika kurer. Bør holde meg hjemme. Anonymkode: 77029...960 10 minutter siden, drue skrev: Er det kun halsen som er vond, og jeg føler meg grei ellers, så går jeg på jobb. Hvordan klarer dere å snakke på jobb med halsbetennelse? Anonymkode: 459a4...f81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #7 Del Skrevet 9. desember 2019 Samme som de over, er ikke vanskelig å jobbe med dårlig stemme/vond hals. I verste fall får man hviske. Anonymkode: f87cb...2d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 9. desember 2019 #8 Del Skrevet 9. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer dere å snakke på jobb med halsbetennelse? Anonymkode: 459a4...f81 Kanskje dei som meg, tar utgangspunkt i at du er som dei fleste som påstår at vondt i halsen er halsbetennelse. Klart, finnes sikkert grader av det også. Men eg kan verken prate, svelge eller noko som helst med halsbetennelse. Har gjerne skyhøg feber også. Mao, har eg litt vondt i halsen går eg på jobb. Held eg på å besvime av høg feber, eller har så hovne mandler at eg kun klarer å opne munnen ein liten centimeter held eg meg heime 😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kajsax Skrevet 9. desember 2019 #9 Del Skrevet 9. desember 2019 tenker jo at man er borte fra jobb om det hindrer utførelse av jobben og/eller smittefare for andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #10 Del Skrevet 9. desember 2019 Tenker det kommer an på hvilken jobb du har. Jeg gikk siden jeg var i grei form ellers. Men brukerne stusset da jeg fikk hosteanfall og ikke klarte å prate fordi jeg var så hes. En viktig del av jobben er å prate. Jeg gikk hjem og følte meg litt dum som i det hele tatt møtte opp.. Anonymkode: 46c87...90d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #11 Del Skrevet 9. desember 2019 Ja. Skal mye til for at jeg ikke kan dra på jobb. Anonymkode: a6e1d...2b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #12 Del Skrevet 9. desember 2019 Det avhenger formen ellers, har jeg feber og føler meg redusert er jeg hjemme. Har jeg vondt i hals/svelg tar jeg meg en Ibux og litt te og reiser på jobb. Anonymkode: ecc14...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #13 Del Skrevet 9. desember 2019 Det spørs på jobben vil jeg si. Meg og min jobb, eneste problemet jeg ville ha er at jeg ikke har lov å halspastiller på jobben, men kan fint la være å snakke med kollegaer. Men hadde jeg hatt enn jobb det jeg var ekstremt avhengig av stemmen og kommunikasjon, nei, da hadde jeg ikke reist, for med mer bruk, kan det fort ta lengre tid å bli frisk. Bedre med et par dager hjemme og komme tilbake sterkere enn 2 uker med elendig hals. Anonymkode: a6a69...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #14 Del Skrevet 9. desember 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det gjør vondt å svelge og snakke osv? Anonymkode: 459a4...f81 Ja, selvfølgelig drar man på jobb. Selv om man jobber som telefonselger så drar man, så er det opp til leder å finne noe annet å gjøre de tre dagene det tar å få tilbake stemmen sin. Anonymkode: 92702...80e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #15 Del Skrevet 9. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det spørs på jobben vil jeg si. Meg og min jobb, eneste problemet jeg ville ha er at jeg ikke har lov å halspastiller på jobben, men kan fint la være å snakke med kollegaer. Men hadde jeg hatt enn jobb det jeg var ekstremt avhengig av stemmen og kommunikasjon, nei, da hadde jeg ikke reist, for med mer bruk, kan det fort ta lengre tid å bli frisk. Bedre med et par dager hjemme og komme tilbake sterkere enn 2 uker med elendig hals. Anonymkode: a6a69...010 Hvor har du det fra at man blir friskere å være hjemme med denne 'sykdommen'? "sykdommen"? Anonymkode: 92702...80e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #16 Del Skrevet 9. desember 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra at man blir friskere å være hjemme med denne 'sykdommen'? "sykdommen"? Anonymkode: 92702...80e Erfaring... har man vondt et sted, uansett hvor, er det beste du kan gjøre, det som fører til at en raskere blir frisk, er hvile. Om man er vond i halsen, det å snakke gjør vondt, og man har enn jobb som krever snakking i alle 8 timene man er der, da hadde jeg mistet stemmen, i flere dager, gjort vondt være med smerten, og ja gjort at jeg måtte slite med smerter og plager i lengre tid enn om jeg hold meg hjemme et par dager. Men har man en jobb det man kan holde munn i 8 timer, så vil man ikke legge for mye press på det vonde området, stemmen vil ikke forsvinne, og man blir fortere frist, pga. hvile. Trodde det var ganske kjent at hvile er den beste medisin når man har en eller annen «skade». Anonymkode: a6a69...010 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #17 Del Skrevet 9. desember 2019 Kun hjemme ved feber, ellers går jeg på jobb. Anonymkode: fc451...a54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #18 Del Skrevet 9. desember 2019 Folk som svarer at det bare er å dra på jobb med halsbetennelse, er noenlunde korttenkte. Nei du drar ikke på jobb med halsbetennelse, med mindre du er godt i gang med antibiotikakur. Hvis det bare er litt halsvondt, da blir du hjemme. Men hvis du har betennelse i mandlene, er det lurt å gjøre det kroppen ønsker at du skal gjøre. Har hatt 2 stk innleggelse med komplikasjoner, da med halsbyll. Sansynligvis fordi jeg trosset kroppen og jobbet. Anonymkode: 0ecbb...3e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #19 Del Skrevet 9. desember 2019 Jeg har bare hatt halsbetennelse én gang i mitt liv, da klarte jeg ikke drikke vann en gang, hadde feber og vondt i hele kroppen. CRP på 80. Så nei, da var jeg ikke i stand til å være på jobb. Ved vanlig halsvondt ved en vanlig forkjølelse drar jeg på jobb. Anonymkode: d2636...45c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 9. desember 2019 #20 Del Skrevet 9. desember 2019 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan klarer dere å snakke på jobb med halsbetennelse? Anonymkode: 459a4...f81 Sist jeg hadde halsbetennelse, var den kun lokalisert til halsen. Det var veldig smertefullt, men jeg følte meg helt fin ellers. Ikke tett i nesen en gang. Klarte å snakke, men det gjorde jo selvsagt vondt. Gikk til legen etter 10 dager der smertene bare ble verre, og fiksa det med litt antibiotika. Men ja, jeg følte meg jo ikke slapp eller dårlig utenom den vonde halsen, så det var ingen grunn (for meg) til å ikke gå på jobb. Har hatt halsbetennelse mange ganger i livet, også med nedsatt allmenntilstand hvor jeg har følt meg forferdelig. Da har jeg selvsagt blitt hjemme. Endret 9. desember 2019 av drue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå