Gå til innhold

Teit å anmelde voldtekt mange år etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde en voldtekt for mange år siden. Jeg var ung og redd og anmeldte ikke. Årene gikk og jeg la det bak meg. Nå har noen andre anmeldt han for det samme.

Er det vits at jeg også anmelder? Kommer det bare til å være et helvete for meg?  får samtidig så sykt dårlig samvittighet for at jeg ikke anmeldt med en gang, kanskje denne kvinnen hadde sluppet da? Kanskje det er mange han har voldtatt? 

Jeg har mann, barn, familie, jobb, må jeg bruke masse tid av livet mitt på en rettssak og åpne opp for masse dritt?  Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 46fa0...6ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke du var et barn da det skjedde er det teit å anmelde det nå. Hvis du var et barn burde du gjøre det uansett hvor lenge det er siden

Anonymkode: 238c7...668

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke teit å anmelde det nå. Det er kjempebra! Og det er helt vanlig at det tar mange år. Det tar i snitt 17 år for ofte å stå frem. Anmeld! ❤️ Jeg gjorde det etter nesten ti år og han ble dømt!!

Anonymkode: 0cdc9...f7b

• Liker 28
Skrevet

Ja, det er det.

Anonymkode: 9598a...188

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du bør anmelde, men for din egen skyld. Du har på ingen måte noe ansvar for hva han har gjort mot andre. 

• Liker 13
Skrevet

Når noen andre har anmeldt ham for det samme er det kjempebra at du står fram!

Anonymkode: e9855...cf5

• Liker 17
Skrevet

Det kan være til hjelp for henne hvis du også står frem. 

Anonymkode: df823...004

• Liker 16
Skrevet

Det er aldri teit å anmelde en voldtekt. Hvis du ser andre anmelder fyren for det samme, har du en gyllen mulighet til å slenge deg med på det, så denne latterlige typen får det han fortjener... Alt for mange slepper unna med sånt.

• Liker 15
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke du var et barn da det skjedde er det teit å anmelde det nå. Hvis du var et barn burde du gjøre det uansett hvor lenge det er siden

Anonymkode: 238c7...668

For et utrolig merkelig råd. Hvorfor mener du dette? 

Anonymkode: 84923...562

• Liker 20
Skrevet

Jeg gjorde dette. Var mindreårig da det skjedde. Anmeldte 15 år senere. Det var en lang og smertefull prosess - 1,5 år tok det fra anmeldelse til rettssak. Sett fra et terapeutisk ståsted tror jeg prosessen har vært god, men er slett ikke sikker på om jeg ville gjort det igjen. Enorm påkjenning.

Anonymkode: 1f7db...468

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde en voldtekt for mange år siden. Jeg var ung og redd og anmeldte ikke. Årene gikk og jeg la det bak meg. Nå har noen andre anmeldt han for det samme.

Er det vits at jeg også anmelder? Kommer det bare til å være et helvete for meg?  får samtidig så sykt dårlig samvittighet for at jeg ikke anmeldt med en gang, kanskje denne kvinnen hadde sluppet da? Kanskje det er mange han har voldtatt? 

Jeg har mann, barn, familie, jobb, må jeg bruke masse tid av livet mitt på en rettssak og åpne opp for masse dritt?  Hva ville du gjort? 

Nå som du ser at en annen kvinne har anmeldt ham for voldtekt så ville jeg også ha anmeldt ham nå for å forhindre at han skal kunne gjøre det mot andre damer. Ihvertfall vil politiet kunne få vite dette her, og det gir dem mye sterkere sak mot ham til å kunne gå mot anmeldelse og fengsling. Det at du også anmelder ham vil ihvertfall hjelpe politiet ved senere anledning dersom han ikke skulle bli anmeldt og fengslet denne gangen.

Skjønner jo godt at du har dårlig samvittighet for dette her, men husk at du var jo ung og redd. Det viktigste nå er ihvertfall å få ham anmeldt.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde dette. Var mindreårig da det skjedde. Anmeldte 15 år senere. Det var en lang og smertefull prosess - 1,5 år tok det fra anmeldelse til rettssak. Sett fra et terapeutisk ståsted tror jeg prosessen har vært god, men er slett ikke sikker på om jeg ville gjort det igjen. Enorm påkjenning.

Anonymkode: 1f7db...468

Ja, det er det jeg er litt redd for. Jeg var ikke mindreårig, men fremdeles ung. Tenkte at det ikke var vits å anmelde. 

ts

Skrevet

Jeg ville tatt en telefon til det politikammeret som har saken hans nå, og fortalt hva jeg satt inne med. Kan hende de er veldig interesserte i å få vite at fyren har gjort det før.- dette støtter også saken til hun som nå har anmeldt ham, og gjør det lettere for en jury å felle ham. En vaneforbryter.

• Liker 13
Gjest Warrior
Skrevet

Tviler på han blir straffet for det flere år senere pga bevis og sånne ting. Derfor det må anmeldes med en gang. Uansett bør du anmelde nå. Selv om han ikke blir straffet for det så fortjener dritten en anmeldelse.

Skrevet

Hvis alle hadde tenkt som deg, ville Julio Kopseng ikke sittet inne nå. Men slik jeg leser deg, er du egentlig ferdig med saken og har ikke noe behov for oppreisning eller å se mannen straffet. Din motivasjon er at han har forgrepet seg mot en annen kvinne, som vil få økt troverdighet dersom du står frem. Det er et helt greit utgangspunkt, det også. Jeg vil råde deg til å legge frem dette for politiet, og høre om du kan vitne om dette i retten, uten at du trenger å kjøre full sak.

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, Warrior skrev:

Tviler på han blir straffet for det flere år senere pga bevis og sånne ting. Derfor det må anmeldes med en gang. Uansett bør du anmelde nå. Selv om han ikke blir straffet for det så fortjener dritten en anmeldelse.

Det må ikke anmeldes med en gang. Overgripere blir også dømt flere år etterpå.

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke de som ikke ser på å anmelde kriminelle som en samfunnsplikt. Handler om å bry seg om andre. 

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, Million skrev:

Jeg ville tatt en telefon til det politikammeret som har saken hans nå, og fortalt hva jeg satt inne med. Kan hende de er veldig interesserte i å få vite at fyren har gjort det før.- dette støtter også saken til hun som nå har anmeldt ham, og gjør det lettere for en jury å felle ham. En vaneforbryter.

Juryordningen er avskaffet.

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg er litt redd for. Jeg var ikke mindreårig, men fremdeles ung. Tenkte at det ikke var vits å anmelde. 

ts

Du kan gi beskjed om at du ikke ønsker å være veldig involvert i saken, men at du like vell ønsker å melde om at han har gjort det samme mot deg.

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke de som ikke ser på å anmelde kriminelle som en samfunnsplikt. Handler om å bry seg om andre. 

Jeg syns også det, men det er ikke alle som greier påkjenningen det kan være å gå gjennom rettssystemet.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...