Gå til innhold

Be giver kjøpe tilbake gaven de har gitt deg forde den ikke passet deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du bedt de som har gitt deg gave kjøpe den tilbake så du kan heller få pengesummen gaven kostet? Jeg har nemlig opplevd dette med en veninne. Hun ble ikke fornøyd, og ville ordne det på den måten. Må innrømme at jeg ble lei meg, og kjøpte så klart ikke gaven tilbake. Jeg synes heller ikke at gave jeg fikk av henne var bra, men klaget ikke. 

Anonymkode: 1301a...d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det frekkeste jeg har hørt!!!

Anonymkode: 4ab01...fc4

• Liker 30
Skrevet

Nei, det er jo helt vilt

• Liker 7
Skrevet

Er hun ikke flau over seg selv?

• Liker 6
Skrevet

Nei, det er jo helt vanvittig frekt. Det er til å bli flau av.

• Liker 5
Skrevet

Det er det drøyeste jeg har lest i deg...

Anonymkode: d7096...167

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Hadde aldri tenkt tanken. Er hun normal ellers?

Skrevet

Nok internett for i dag... Sykeste jeg har hørt.

• Liker 4
Skrevet

Oi :fnise: bra respons. 

Jeg tror ikke hun er flau over seg selv nei. Og hun er normal, men så klart litt spesiell. Var spent på å gi gave til henne i bryllup for å si det slik. Vet jeg fikk gave i verdi 600 av henne, hun ønsket seg 1000kr i pengegave. Jeg kjøpte gave jeg da, på trass. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi :fnise: bra respons. 

Jeg tror ikke hun er flau over seg selv nei. Og hun er normal, men så klart litt spesiell. Var spent på å gi gave til henne i bryllup for å si det slik. Vet jeg fikk gave i verdi 600 av henne, hun ønsket seg 1000kr i pengegave. Jeg kjøpte gave jeg da, på trass. 

Ønsket hun seg et spesifikt beløp i gave?! 😳😳 Herrefred....

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Ballongen skrev:

Ønsket hun seg et spesifikt beløp i gave?! 😳😳 Herrefred....

Ja... syntes den å kjøpe tilbake gaven var verst jeg selv. Sårende. 

Skrevet (endret)

jeg har faktisk gjort det med (julegaver), vel å merke, så har det vært julegaver fra min mor som ikke har passet i det hele tatt, f.eks. Sminke, til en som er allergisk mot sminke eller en gave som er ment for en 6 åring når jeg selv er 21...

Endret av CrystalGold
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja... syntes den å kjøpe tilbake gaven var verst jeg selv. Sårende. 

Ja, helt enig med deg at det er helt sprøtt å be om at noen skal kjøpe tilbake en gave.. Hadde i alle fall aldri falt meg inn. Bare synes det også var passe drøyt å ønske seg et spesifikt beløp i gave... Høres ut som hun har en holdning til gaver som ikke høres helt fornuftig ut..

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, CrystalGold skrev:

jeg har faktisk gjort det med (julegaver), vel å merke, så har det vært julegaver fra min mor som ikke har passet i det hele tatt, f.eks. Sminke, til en som er allergisk mot sminke eller en gave som er ment for en 6 åring når jeg selv er 21...

Jeg har også fått gaver som er helt totalt skivebom, men dersom det ikke kan byttes prøver jeg å gi det bort eller - i ytterste konsekvens - kaste det. Har feks fått vin av noen som VET jeg er avholds. 

Men kunne aldri falle meg inn å si «jeg liker ikke denne, kan jeg få noe annet i stedet». Uansett hvor håpløs gaven er... 

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har også fått gaver som er helt totalt skivebom, men dersom det ikke kan byttes prøver jeg å gi det bort eller - i ytterste konsekvens - kaste det. Har feks fått vin av noen som VET jeg er avholds. 

Men kunne aldri falle meg inn å si «jeg liker ikke denne, kan jeg få noe annet i stedet». Uansett hvor håpløs gaven er... 

Jeg har aldri sagt til min mor at jeg ikke har likt gavene, men har bedt henne om å heller gi dem til min søster som er mye yngre en meg, også kan jeg få penger etter summen på gavene. Det er jo litt spesielt at min egen mor, som vet jeg er allergisk mot all type sminke, gir meg sminke f.eks.

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du bedt de som har gitt deg gave kjøpe den tilbake så du kan heller få pengesummen gaven kostet? Jeg har nemlig opplevd dette med en veninne. Hun ble ikke fornøyd, og ville ordne det på den måten. Må innrømme at jeg ble lei meg, og kjøpte så klart ikke gaven tilbake. Jeg synes heller ikke at gave jeg fikk av henne var bra, men klaget ikke. 

🤣 herregud, da må hun jo lide av et eller annet! Frekkeste og mest ulogiske jeg har hørt på lenge.

Skjønner du ble lei deg 😕

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, CrystalGold skrev:

Jeg har aldri sagt til min mor at jeg ikke har likt gavene, men har bedt henne om å heller gi dem til min søster som er mye yngre en meg, også kan jeg få penger etter summen på gavene. Det er jo litt spesielt at min egen mor, som vet jeg er allergisk mot all type sminke, gir meg sminke f.eks.

Synes fortsatt det er frekt å gi tilbake en gave og be om pengene i stedet. Uansett. Ja, det er dårlig gjort å gi sminke til en som man vet tåler det. Men synes ikke det er noen unnskyldning for å være frekk tilbake. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes fortsatt det er frekt å gi tilbake en gave og be om pengene i stedet. Uansett. Ja, det er dårlig gjort å gi sminke til en som man vet tåler det. Men synes ikke det er noen unnskyldning for å være frekk tilbake. 

Du har en poeng der, men min mor har i ettertid innsett at det var den beste løsningen de få gangene det har skjedd, 2 ganger, hvor jeg har spurt og den 3 ganger var det henne selv som sa at jeg heller kunne få penger for en gave som ikke passet i det hele tatt. Vil også bare si at jeg alltid har takket for alle gavene jeg har fått. Pluss jeg har jo aldri teknisk sett gitt gaven tilbake, men heller gitt det til min søster.

Endret av CrystalGold
Skrevet

Aldri opplevd, men forstår det vil oppleves sårende. Det er liksom ikke noe man gjør :blink:

(Eneste for meg er at jeg ble fortalt av en da hans søster hadde giftet seg, at gaven min «ikke var bra nok» så de ville bytte den og heller kjøpe noe annet for pengene (800kr). Jeg synes jeg kunne ha blitt spart for å høre det). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...