AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Hei 🙂 I dag fikk jeg vite at en av referansene mine er blitt ringt etter jeg var på jobbintervju. Han som var blitt ringt (en leder på min nåværende arbeidsplass) nevnte det selv for meg, og de hadde hatt en god samtale i ti minutter. Han sa derimot at selv om han pratet varmt om meg, så måtte han nevne en negativ ting og, og det var blant annet at jeg kunne være litt rotete på arbeidsplass – men at dette var noe alle på min jobb var, og at det kom av manglende og riktig opplæring. At det kunne være litt lite struktur til tider osv, men at innenfor riktig rammer så var jeg uten tvil; suveren. Jeg har forståelse for at han måtte veie litt opp, samtidig så bekymrer utsagnet hans meg. Dette er en jobb i det offentilige som krever struktur, og selv om han har rett i at forholdene på min nåværende jobb kan være kaotisk og ikke helt legge til rette for en strukturert arbeidsdag, så føler jeg selv at det ikke er noe jeg ikke mestrer, og er nervøs for at det kan gi negativt utslag. Vil bare høre deres erfaringer som enten arbeisgivere, eventuelt arbeidstakere som har vært borti en lignende situasjon. Blitt eller har ansatt noen som fått tilbakemelding på manglende struktur… Anonymkode: 9626d...41f
Whistler Skrevet 9. desember 2019 #2 Skrevet 9. desember 2019 Hvis utlysningeteksten ber om en strukturert og ....(fyll in resten her) person, og referansen din sier du er ustrukturert så er det vel åpenbart at det ikke er pluss i margen. Er du strukturert, eller har referansen rett? Jeg er ikke spesielt strukturert, men så er det heller ikke den siden jeg selger inn som argument.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #3 Skrevet 9. desember 2019 Nei, utlysningsteksten ber ikke om det, men vet selv at det er en jobb som krever struktur. Mener selv at jeg har det, og solgte også det inn på intervju. Det skal sies at referansen heldigvis veldig god til å snakke for seg og er fornøyd med jobben jeg gjør, så vet at han ellers spilte meg god. Bare den lille kommentaren der som knakk meg litt. Anonymkode: 9626d...41f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #4 Skrevet 9. desember 2019 Jeg forstår ikke dette. Mener din nåværende leder at du er ustrukturert som person? Eller at du ender opp med å oppføre deg ustrukturert i akkurat denne rollen, fordi bedriften der du jobber nå ikke har gitt deg riktig opplæring? Det er to veldig forskjellige scenarier. Anonymkode: edef7...30c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #5 Skrevet 9. desember 2019 For en tøvete referanse du har! Som motsier sitt eget argument. "TS er ustrukturert, men alle her er det, og det skyldes manglende opplæring." Altså. Hallo. Hva er dette for noe? Referansen din må jo ikke si noe negativt, hvis det ikke er noe negativt å si. Slik referansen svarte nå er jo hverken fugl eller fisk, men setter deg i dårlig lys uansett. Anonymkode: b7353...3b9 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #6 Skrevet 9. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke dette. Mener din nåværende leder at du er ustrukturert som person? Eller at du ender opp med å oppføre deg ustrukturert i akkurat denne rollen, fordi bedriften der du jobber nå ikke har gitt deg riktig opplæring? Det er to veldig forskjellige scenarier. Anonymkode: edef7...30c Sistnevnte. At jeg kan være ustrukturert i jobbsammenheng, men at det bygger på at jeg ikke har fått riktig opplæring, og at selve bedriften bærer preg av litt kaos og at folk kan være ustrukturerte. TS Anonymkode: 9626d...41f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #7 Skrevet 9. desember 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sistnevnte. At jeg kan være ustrukturert i jobbsammenheng, men at det bygger på at jeg ikke har fått riktig opplæring, og at selve bedriften bærer preg av litt kaos og at folk kan være ustrukturerte. TS Anonymkode: 9626d...41f Denne personen må du aldri finne på å bruke som referanse igjen! Jeg håper du får jobben, og når du en dag skal søke deg videre, husk å ikke bruke denne referansen igjen. Anonymkode: edef7...30c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå