Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis man har tatt ovitrelle sprøyta og tester hver dag så vil man se at testen blir svakere og svakere for hver dag, med mindre man er gravid. Vil det samme gjelde hvis jeg temper? Jeg temper hver dag. Vil temperaturen falle litt og litt for hver dag til ovitrelle er ute av kroppen, men hvis jeg er gravid vil den holde seg stabil og eventuelt øke? Noen som vet det?

Takk for svar 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vil holde seg stabil før den plutselig faller ved menstruasjon. 

Anonymkode: c7794...609

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den vil holde seg stabil før den plutselig faller ved menstruasjon. 

Anonymkode: c7794...609

Hva når jeg går på crinone da? Da er jo mensen ofte forsinket. Vil tempen fortsette å øke hvis jeg er gravid da? 

Første pp jeg temper så er litt grønn 😂

Skrevet (endret)

Nå vet ikke jeg hva du har gjort - men man får jo ikke økt temp av hcg (som Ovitrelle inneholder)? Det er crinone (progesteron) som gjør at tempen er høy og den vil forbli høy til du slutter med det. Mensen kan komme selv om tempen er høy fordi du blir «lurt» av tempøkningen crinone gir, men noen får jo heller ikke mensen før man slutter helt med progesteron (hvis man ikke er gravid). Umulig å si om man er gravid eller ikke bare ved å se på en chart så lenge man bruker progesteron.

:)

Se mine charts - ikke gravid, kun tempøkning pga cyclogest. 

66FEB40E-9541-4278-83DC-2062BAC44695.jpeg

AAC47CEE-237D-455B-8DA1-30222432313B.jpeg

Endret av Patriotpaula
Skrevet
6 timer siden, Patriotpaula skrev:

Nå vet ikke jeg hva du har gjort - men man får jo ikke økt temp av hcg (som Ovitrelle inneholder)? Det er crinone (progesteron) som gjør at tempen er høy og den vil forbli høy til du slutter med det. Mensen kan komme selv om tempen er høy fordi du blir «lurt» av tempøkningen crinone gir, men noen får jo heller ikke mensen før man slutter helt med progesteron (hvis man ikke er gravid). Umulig å si om man er gravid eller ikke bare ved å se på en chart så lenge man bruker progesteron.

:)

Se mine charts - ikke gravid, kun tempøkning pga cyclogest. 

66FEB40E-9541-4278-83DC-2062BAC44695.jpeg

AAC47CEE-237D-455B-8DA1-30222432313B.jpeg

Ååh.. Jeg trodde det var ovitrelle.. Jeg er helt ny i temping game, så har visst ikke peiling 🤣 Min har økt fra 36,41 på det laveste til  37,04 på det høyeste, og jeg trodde det skyldtes ovitrelle 😅 Føler meg passe dum nå 🙈 Så jeg kan like gjerne slutte å tempe da, siden jeg går på crinone? Første gang jeg går på det..😊

Skrevet
41 minutter siden, Tussilussi86 skrev:

Ååh.. Jeg trodde det var ovitrelle.. Jeg er helt ny i temping game, så har visst ikke peiling 🤣 Min har økt fra 36,41 på det laveste til  37,04 på det høyeste, og jeg trodde det skyldtes ovitrelle 😅 Føler meg passe dum nå 🙈 Så jeg kan like gjerne slutte å tempe da, siden jeg går på crinone? Første gang jeg går på det..😊

Ikke føl deg dum, man lærer stadig noe nytt 😊 Hvis man ikke hadde tilført hormoner, så hadde det fortsatt vært progesteron som hadde holdt tempen høy - og den vil forbli høy hvis man er gravid. Men hvis man ikke er gravid, så dropper tempen pga fall i progesteronnivået. Hcg har ingenting med at tempen holder seg høy å gjøre :) Det har  ingen hensikt egentlig å tempe mens man bruker progesteron. Så egentlig kan du bare slutte, du får ikke lest noe fornuftig ut av charten uansett, tempen samsvarer ikke med hva som egentlig skjer i kroppen fordi progesteron «kamuflerer» det 🤷‍♀️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...