Gå til innhold

Hvor lang tid på å male 120 kvm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte inn i rekkehus på 120 kvm og vil male det meste. 

Stue, to barnerom, soverom, entré, loftstue i hovedsak. Sannsynligvis trappeganger. Kjøkkenet har ikke så store veggflater. 

Hvor lang tid kan det ta? Overflatene er typisk rene og flate, hvite vegger (nyoppusset bolig). 

Anonymkode: 94848...55f

Skrevet

Vil si én dag til maskering og to dager for maling (to strøk) hvis man kan male og er litt effektiv. Slappe dager uten mye arbeidspress. 

Skrevet

Takk for svar! 

Skrevet

Jeg vil tippe fire arbeidsdager for en proff og seks for en amatør. Da bare for veggene. Man skal ha bra muskulatur for å rulle titalls liter i løpet av noen dager. Hvis tak, dører, vinduer eller lister kommer i tillegg går tidsbruken ytterligere opp.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tipper du kommer til å bruke ett par uker om alt skal tas. 

Anonymkode: 08051...26d

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Mons skrev:

Jeg vil tippe fire arbeidsdager for en proff og seks for en amatør. Da bare for veggene. Man skal ha bra muskulatur for å rulle titalls liter i løpet av noen dager. Hvis tak, dører, vinduer eller lister kommer i tillegg går tidsbruken ytterligere opp.

Skal ikke ta tak, dører, vinduer. Skal ikke ta lister (har bare gulvlister). 

Skrevet

Ville regnet en dag per rom (rekker to strøk). Det er litt avhengig antall kriker og kroker, maskering tar gjerne lang tid også.

Selv synes jeg teknikken der man maskerer mot taket, maler et strøk hvitt, så to strøk med veggfargen før man tar av tapen gir det peneste resultatet, men ser jo nå at dere ikke skal male tak...

Skrevet

1 dag per rom. 2 strøk. Dette om alt er flyttet fra veggene osv.

Skrevet

Men er man to stk (som jeg antok siden du flytter inn i rekkehus) går det ganske smidig. En med rulle og en med pensel for å ta pirkejobben. Rommene er tomme, så det er ingen møbler som må flyttes eller noen andre hindre. Så så lenge alt er maskert på forhånd er det bare å rulle på

• 2 uker senere...
Skrevet

Det spørs veldig hvilke malingsutstyr du bruker, bruker du en jordan ultimate rull + forlengerskaft der du har mulighet, så går det mye fortere. Du bruker kun 1 dag på 2 strøk, om du er effektiv. Men la malingen tørke så lenge som den skal! 

7-14 dager vil jeg si med alt forarbeid også. 

Skrevet

Er det mye pirk? Tenker på sikringsskap, lysbrytere, dører osv. For da tar det plutselig mye lengre tid enn forventet. Regnet med å rekke å ta veggene i gangen i en leilighet (liten gang) på en dag, men det tok to på grunn av alt småpirket. Måtte "rundt" tre dører, to doble lysbrytere, styringsboks til ventilasjonsanlegg, styringsboks til varmekabler og sikringsskap. Skråpensel rundt først, deretter liten rulle og så stor rulle på stor flate. Og mini-pensel til mini-pirk etterpå.

Anonymkode: e2a1f...77d

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Man tar da av ramma til lysbrytere, varmekabler og slikt elektrotull. Stikkontakten også. Så bruker man rulle så nærme selve lysbryteren man tør. Og klikker på ramma når det er tørt

Endret av newman01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...