Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fler med forsterket luktesans under graviditet ? 

Går på butikken og det lukter grønne epler😍 sitter på bussen og kjenner en skikkelig kjøttkake lukt.. og akkurst nå lukter det sjokoladekake I BILEN😂 

Hva er det som skjer 

Anonymkode: 17321...72d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har vel alle gravide. 

Anonymkode: 4d369...af3

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fler med forsterket luktesans under graviditet ? 

Går på butikken og det lukter grønne epler😍 sitter på bussen og kjenner en skikkelig kjøttkake lukt.. og akkurst nå lukter det sjokoladekake I BILEN😂 

Hva er det som skjer 

Husker jeg sa høyt på jobben, før jeg fortalte om graviditeten, at den agurken luktet fantastisk. 

Tror aldri jeg har tenkt over lukten på en agurk før og da sto jeg til og med et stykke unna. 

Blant 15 barn ute i vinterdresser kunne jeg også kjenne på god avstand at en av de hadde bæsja. Dette skjedde samme uken som med agurken. Så kort tid etterpå valgte jeg å fortelle om graviditeten før noen gjetta det.

Anonymkode: 3e96b...a59

Skrevet

Jeg merket det veldig godt i første svangerskap, da var jeg rene sporhunden. Jeg syntes alle vonde og kvalmende lukter overdøvet de gode da. Og oppdaget at det finnes mange lukter jeg ikke var klar over en gang, f.eks. den ekle lukten av tørketromlet tøy. 

Nå i andre svangerskap har det ikke vært på samme måte. Luktesansen er nok litt forsterket, men ikke i nærheten av så ekstremt som sist. 

Anonymkode: 617ac...170

Skrevet

Luktesansen var det som fikk meg til å ta test 😅 sist gravid for 10 år siden, og da slet jeg med all lukta på IKEA. Så denne gangen skjønte jeg koblingen når samboerens parfyme plutselig luktet forferdelig, kunne lukte hubdeposene i skuffen (plasten altså) og stå i kø på butikken var forferdelig - for jeg synes alle luktet så vondt 😅 begynt å gi seg litt, men opererer fortsatt som sporhund i hus 😏

Anonymkode: dac41...abb

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har vel alle gravide. 

Anonymkode: 4d369...af3

Jeg har barn fra før og aldri merket dette før nå.. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg fikk helt ekstremt god luktesans begge gangene jeg var gravid. Det var faktisk veldig plagsomt. F.eks. synes jeg det luktet urin på badet, og vasket ALT og ALLE overflater. Likevel må det ha vært én bitteliten dråpe et sted jeg ikke fikk kverket. :( 

Anonymkode: 1e2cb...80b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...