Gå til innhold

Hun har det jo mye værre enn meg - Føler ikke jeg kan si hvordan jeg har det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei god venninne som har opplevd mye fælt det siste året, så hver gang vi møtes så prater vi naturligvis mye om det. Jeg synes skikkelig synd på henne, og føler med henne. Ønsker bare hun skal få det bedre. 

Jeg har det ikke på langt nært så ille som henne, men har gått inn i en depresjon, og sliter også med angst mer enn vanlig. Føler bare det blir feil av meg å snakke om det til henne, da det bare blir småtteri i forhold. 
Jeg MÅ jo ikke si noe heller, men har ikke så mange andre nære venner, så er ikke mange som vet jeg sliter. Skulle gjerne fått det ut, men føler ikke venninnen min er rett å snakke med nå.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget egentlig, men hva tenker dere? Kan jeg snakke om meg og mitt negative når hun har hatt det mye tøffere?..

Hilsen god venninne (vil jeg si selv) 

Anonymkode: af647...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende hun vil sette pris på at du forteller henne det, da får hu litt andre ting å tenke på, en liten "pause" fra sitt eget 😊

• Liker 8
Skrevet

Jeg har gått gjennom veldig mye tøft de siste årene. Og ingen av mine venninner har det så tøft. Men de har jo og sine problemer og ting som skjer, og jeg er faktisk veldig glad for at de deler med meg. Godt å prate litt om andres problemer og. Jeg prøver også, og ikke prate om alt jeg sliter med hver gang, for tenker det kan bli slitsomt for de.

Anonymkode: 91f70...4ac

• Liker 7
Skrevet

Oj. Dette høres ut som meg og min venninne, hvor jeg er den som har hatt et vanskelig år. Blant annet har mannen min vært alvorlig syke, og det har vært en tøff prosess. Jeg har ikke delt noe særlig med andre, men hun har jo fått vite litt. Og hun har sett tårene mine, selv om jeg hater å gråte foran folk. Hun har vært en kjempefin støtte jeg virkelig setter pris på🥰 

MEN: Jeg har en følelse av at det er noe hun ikke forteller meg. Som om hun bærer på noe hun ikke vil si. Og selv om jeg prøver å grave litt forsiktig, så forteller hun ikke. Hun har jo fortalt om såre ting før, men ikke noe i år. Så jeg tenker grunnen er fordi jeg har vært gjennom dette vanskelige året. Og det gjør vondt at hun ikke forteller meg det hun muligens har på hjertet, for jeg har behov for å være der for henne. Jeg ønsker å lytte og trøste, og gi henne omsorg. Spiller ikke så stor rolle HVA det er, så lenge hun lar meg gi henne et lyttende øre og en fin dose omsorg. Hun har stilt så mye opp for meg, jeg har så lyst å gjøre det samme tilbake...

Anonymkode: a0192...609

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker det når andre snakker om sine problemer også, da føler jeg meg mindre alene om å ha det ille..

Anonymkode: 43420...c3b

• Liker 5
Skrevet

Jeg har snakket om det med min beste venninne. Jeg har selv slitt de siste årene, og i perioder har det vært veldig mye fokus på det. Men som jeg har sagt til henne, selv om jeg er sengeliggende en uke med intense smerter, så kan hun få klage på hvor vondt papercut på fingeren er. Selv om jeg har vært langt nede i depresjonen, så har hun lov til å fortelle at hun har hatt en kjip dag på jobb. Om jeg har sovet dårlig flere uker i strekk, så kan hun si at hun er trøtt fordi hun sov dårlig en natt. 
Jeg har sagt til henne at selv om det hun sliter med er småtterier sammenlignet med meg, så er det jo ikke ubetydelig uansett. I ett vennskap så er det ikke sånn at det er kun den som har det verst som har lov til å dele ting. 
Jeg synes du skal si det til venninnen din, si at du ikke har det så veldig bra akkurat nå, men at du synes det er litt vanskelig snakke med henne om det, vær ærlig. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Taluno skrev:

Jeg har snakket om det med min beste venninne. Jeg har selv slitt de siste årene, og i perioder har det vært veldig mye fokus på det. Men som jeg har sagt til henne, selv om jeg er sengeliggende en uke med intense smerter, så kan hun få klage på hvor vondt papercut på fingeren er. Selv om jeg har vært langt nede i depresjonen, så har hun lov til å fortelle at hun har hatt en kjip dag på jobb. Om jeg har sovet dårlig flere uker i strekk, så kan hun si at hun er trøtt fordi hun sov dårlig en natt. 
Jeg har sagt til henne at selv om det hun sliter med er småtterier sammenlignet med meg, så er det jo ikke ubetydelig uansett. I ett vennskap så er det ikke sånn at det er kun den som har det verst som har lov til å dele ting. 
Jeg synes du skal si det til venninnen din, si at du ikke har det så veldig bra akkurat nå, men at du synes det er litt vanskelig snakke med henne om det, vær ærlig. 

fint skrevet☺️jeg er selv syk, men vil at andre skal dele sine problemer likevel. man kommer nærmere da. og jeg har ikke monopol på å ha det vondt. 

Anonymkode: 3c5dc...c6c

Skrevet

Selvfølgelig kan du det! Ingen har monopol på å ha det vondt, og selv om dine problemer ikke er like alvorlige som hennes, så er de problemer for deg. Når jeg sliter, setter jeg veldig pris på at andre snakker om sine ting. Det tar fokuset bort fra meg og mitt en stund, og det er enklere å forholde seg til andres problemer enn sine egne. Og da føler jeg meg verdifull fordi vennene mine betror seg til meg og søker råd hos meg. Det hjelper i min egen situasjon også. 

Skrevet
On 12/9/2019 at 3:47 PM, AnonymBruker said:

Jeg har gått gjennom veldig mye tøft de siste årene. Og ingen av mine venninner har det så tøft. Men de har jo og sine problemer og ting som skjer, og jeg er faktisk veldig glad for at de deler med meg. Godt å prate litt om andres problemer og. Jeg prøver også, og ikke prate om alt jeg sliter med hver gang, for tenker det kan bli slitsomt for de.

Anonymkode: 91f70...4ac

Du har det vanskeligst. Det kan du faktisk ikke vite. Jeg har flere venninner som snakker i ett sett om hvor jævlig de har det. Prøver jeg å fortelle noe fra mitt liv blir det nikket og lyttet til i ca et minutt før det er tilbake til å fortelle om deres tøffe liv. Dette har gjort at jeg ikke orker å åpne meg for enkelte, og har bare noen få venner jeg kan betro meg til. Kan også hende at dine venninner, av hensyn til deg, ikke ønsker å fortelle deg om vanskelige ting i livet deres. Det er ikke noe konkurranse om å ha det verst mulig, men jeg blir oppgitt av folk som hardnakket går rundt å mener at ingen har vært gjennom så mye som de 

Anonymkode: 05d59...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...