Oppgitt utleier. Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Hei lurer på en kjapp sak. Fikk for 2 uker siden beskjed fra borettslaget via brev det skal være skjeggkre inspeksjon i bygget denne uka. De skulle jobbe en 10 og 12 denne uken og det sto at styret kunne låse inn om det ikke var mulighet og være der. Jeg svarte jeg har tatt fri den 12 (og taper 2300 i inntekt) for jeg krever og være til stedet i og med jeg har dårlige erfaringer fra før. Fikk til svar "vi kan ikke garantere de tar din leilighet den 12 da de sikkert tar gang for gang for det er ekstra kostnad for bygget om de ikke kan ta hele etasjen på en gang . Bygget er 7 etasjer. Jeg svarte det er uaktuelt og ta 2 dager fri for at de "kanskje" kommer en av dagene, jeg gir tilgang hele dagen den 12. Fikk til svar igjen "vi kan ikke garantere noe. Er de helt jævlig useriøse eller er det jeg som har misforstått reglene om at jeg ikke har krav på å være tilstede i min egen leilighet når folk skal låse seg inn?
Oppgitt utleier. Skrevet 9. desember 2019 Forfatter #2 Skrevet 9. desember 2019 Setter pris på kjapt svar.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #3 Skrevet 9. desember 2019 De kan kreve dette ja. Dette er for å sikre at det ikke finnes skadedyr i bygget, og du er pliktig til å sørge for tilgang. Enten du er der eller ikke. Anonymkode: 13269...dbb 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #4 Skrevet 9. desember 2019 I følge erfaren styredame i mitt gamle borettslag har ikke styret lov til å låse seg inn uten godkjennelse, med mindre det er krise (slike kontroller er ikke kriser). Det borettslaget var stort og veldrevent. Ved kontroller og slikt fikk man vanligvis oppgitt omtrentlig tidspunkt, fordi man brukte erfarne firmaer som viste hvor lang tid det tok å gjøre en slik kontroll. De gangene det ikke kunne oppgis tidspunkt fikk man alltid vite rekkefølgen, og vanligvis også hvilken dag. Anonymkode: fd883...69e 3
Oppgitt utleier. Skrevet 9. desember 2019 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: De kan kreve dette ja. Dette er for å sikre at det ikke finnes skadedyr i bygget, og du er pliktig til å sørge for tilgang. Enten du er der eller ikke. Anonymkode: 13269...dbb Jeg nekter ikke tilgang men vil vite hvilken dag de komme så jeg er hjemme. De nekter oppgi hvilken dag.
Oppgitt utleier. Skrevet 9. desember 2019 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: I følge erfaren styredame i mitt gamle borettslag har ikke styret lov til å låse seg inn uten godkjennelse, med mindre det er krise (slike kontroller er ikke kriser). Det borettslaget var stort og veldrevent. Ved kontroller og slikt fikk man vanligvis oppgitt omtrentlig tidspunkt, fordi man brukte erfarne firmaer som viste hvor lang tid det tok å gjøre en slik kontroll. De gangene det ikke kunne oppgis tidspunkt fikk man alltid vite rekkefølgen, og vanligvis også hvilken dag. Anonymkode: fd883...69e Takk for svar og var samme svar jeg fikk av en på jobben nå som sitter i et styre. Kjenner jeg har fått han nye styrelederen litt opp i halsen. Sist mnd skulle de skifte lyspærer i garasjen og jeg måtte parkere en kilometer unna en hel uke pga han ikke viste hvilken dag de skulle komme å bytte. Virker bare som slett planlegging samtidig som de sier loven gir de rett til å bestemme over andre folks eiendom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå