Gå til innhold

Takke for gave og oppmerksomhet etter de er åpnet , ulikt kjærlighetsspråk har vel innvirkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg takker for gaver når jeg får dem, og også etter jeg har åpnet den takker jeg for gaven. Jeg føler det blir feil av meg å ikke vise oppmerksomhet til dem som har kjøpt gaven og ikke gi en tilbakemelding også etter åpning.

Jeg har er tjdeligvis kjærlighetspråk i å gi venner og familie gaver og oppmerksomhet i ulike settinger. En liten ting og en blomst når noe godt eller vondt er skjedd. Har også gitt pakkekalender til noen venner av oss. Jeg har også selv mottatt kalender fra en annen venninne. 

Tenker dere det er bra å gi tilbakemelding til de som har kjøpt gaver? Hva med pakkekalender? Jeg sender ofte en snap til giveren, å sier "så koselig, den trengte jeg idag". F eks. Hva tenker dere om å ikke gi tilbakemelding, men bare takk ved overrekkelsen? 

Jeg tenker jo at ulikt kjærlighetsspråk har betydning, om man ikke selv har gaver og den type oppmerksomhet som sitt språk,så tenker man kanskje ikke at det trengs å takkes for det som gies?

Endret av hvaom
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker veldig godt å gi gaver, og å få gaver. Vi koser oss med å lage gaver.

Moren min. Har alltid hatet å kjøpe gaver. Og fordi hun har så mye dårlig samvittighet for å kjøpe, må være ærlig her, ræva gaver - så er hun dårlig til å motta gaver også.

Dette har irritert meg i årevis, og det ødela mye av julemagien som barn. Men nå prøver jeg å ikke irritere meg, vi er bare forskjellige. 

Anonymkode: fc404...d86

Skrevet

Hvis jeg hadde mottatt en adventskalender, hadde jeg ikke takket/gitt en oppmerksomhet hver eneste dag. Hyggelig når barna mine gjør det, for all del (og særdeles uhyggelig når de tydelig misliker innholdet og klager den dagen), men til ditt spørsmål: i en slik setting ville jeg ikke følt det trengtes. Takker ikke alltid for alle julegaver umiddelbart etter julaften heller, når giver ikke er tilstede, og det er snakk om en liten oppmerksomhet. Forsøker å huske å takke neste gang jeg ser vedkommende. 

Jeg tenker det er bra ting å takke, men også at det strengt tatt holder å takke ved overrekkelsen, og så kanskje nevne det siden, eller "gjengjelde" med en tilsvarende oppmerksomhet den andre veien ved en annen anledning. 

En blomst som kom med bud ville jeg ringt og takket for. En blomst overrakt personlig ville jeg takket for ved overrekkelsen, Samme med en julegave (igjen, kanskje takket neste gang jeg møtte vedkommende). 

Men hvis en venninne hadde laget en gjennomtenkt pakkekalender til meg, går jeg ut fra at hun er en jeg står nær, og jeg ville sikkert sendt en sms innimellom, hvis det var noe som traff ekstra godt eller var veldig bra, men ikke hver dag, nei. 

Anonymkode: 8307d...ad4

Skrevet

Jeg synes det holder å takke ved overrekkelsen og hadde tenkt det var litt i overkant om man skulle takke hver dag for julekalendergave (av og til om det er noe spesielt er greit selvsagt) eller, satt på spissen, hver gang man bruker gaven. 

• Liker 1
Skrevet

Koselig å få en tilbakemelding synes jeg da, når man ordner kalender

Skrevet

Nå er det å gi gaver, helt nederst av mine kjærlighets språk. Men jeg takker selvfølgelig for en gave, får jeg det. Men jeg ser ikke noe behov for å takke etter jeg da har åpnet den igjen. Men nå får jeg så og si ikke gave av noen, da jeg omtrent ikke gir gave til noen. Jeg har 2 barn jeg gir gave til, og det legger jeg energi og penger i, ønsker at de skal få noe de virkelig ønsker.

Men etter å ha gitt og fått gaver av andre så er jeg lei, får søppel, selv gir jeg bra gaver. Og da ser jeg virkelig ikke poenget lenger. 

Anonymkode: 3be74...7cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...