AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Jeg skal på tidlig ultralyd innvendig, venninna mi sier at det ikke er vanlig at mannen er med på innvendig ul og at det ser rart ut.. Gjør det det? Anonymkode: dedce...2b6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #2 Skrevet 9. desember 2019 Nei, selvfølgelig ikke. Han har vært aktiv bidragsyter for å få ungen inn i deg, det er ikke helt fremmed terreng for ham. Anonymkode: 82a94...86c 14
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #3 Skrevet 9. desember 2019 Samboer blir med, vi tok det egentlig for gitt at han skulle være med😅 Og det var han som sa at den gjøres innvendig til meg😝 Anonymkode: 842f3...b5f 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #4 Skrevet 9. desember 2019 Han var med, tenkte ikke over alternativet engang. Du får jo ett sånn håndkle over underlivet uansett Anonymkode: 0fe7e...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #5 Skrevet 9. desember 2019 Min mann har alltid vært med ved innvendig ultralyd, har hatt 4 så langt i svangerskapet. Anonymkode: 81234...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #6 Skrevet 9. desember 2019 Det ser ikke rart ut i hvert fall Han sitter sannsynligvis i hodeenden uansett, og ser på skjermen sammen med den som utfører ultralyden og deg. Mannen var med her, og ingen av oss syntes det var noe rart. Jeg har selv vært med ei venninne som ikke var komfortabel med å ha med mannen, men ønsket støtte. Så folk er forskjellige, men jeg tror flertallet syns det er helt naturlig at mannen er med om han har mulighet. Anonymkode: 27f58...978
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #7 Skrevet 9. desember 2019 Ingenting rart med å ta med mannen. Venninna di er rar! Hvis dere ikke har et noe uortodoks samliv så har vel nødvendigvis mannen din sett deg nedentil før, og de som utfører ultralyd har ingen problemer med partner med. Gjør det du føler deg mest bekvem med! Anonymkode: 67c05...881 2
elvital Skrevet 9. desember 2019 #8 Skrevet 9. desember 2019 Jeg hadde med mannen. Han satt ved siden av på en benk/seng å så på en skjerm, mens jeg satt i gyn stolen og så på en annen skjerm med legen. Ingen problem 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #9 Skrevet 9. desember 2019 Det er absolutt vanlig å ha med partner. Har selv opplevd å få påvist ma på tidlig ul, og var veldig glad for at mannen min var med. Lykke til! Anonymkode: 24209...fb1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #10 Skrevet 9. desember 2019 Snakk med mannen din du, om han vil bli med så i Inkluderer du han. Et råd til tiden fremover, forhør deg alltid med han du deler livet med, og ikke venninner. Dere har mye nytt og spennende i vente og den tiden vil du dele og huske sammen med han du er sammen med! Anonymkode: b0b78...bd4 4
Vilblimamma90 Skrevet 9. desember 2019 #11 Skrevet 9. desember 2019 Jeg har hatt en innvendig TUL og skal snart tilbake til en til. For oss var det helt naturlig at også mannen var med. Han var like spent som meg på om se om det var liv og hvordan ting utvikler seg.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #12 Skrevet 9. desember 2019 Mannen min har aldri vært med på innvendige ul, det hadde jeg ikke likt. Det er så sinnsykt sårbar situasjon for meg. Anonymkode: 1ff05...09f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #13 Skrevet 9. desember 2019 Jeg tenker det viktigste ikke er hvordan undersøkelsen skjer men hva som skjer på undersøkelsen. Dere skal forhåpentligvis få se hjertet til barnet deres slå for første gang, det er ganske magisk og synd å gå glipp av. Og om det mot formodning skulle være dårlige nyheter så er det vel mest betryggende å ha mannen der? Selv har mannen min vært med på sikkert i underkant av 40 innvendige UL i forbindelse med ganske lang ivf prosess, så vi er nok i overkant vant til det men det hadde vært mye kjipere for oss begge om han ikke hadde vært med. Spesielt når det til slutt funket og han fikk sett noe virkelig spennende på skjermen. Anonymkode: 0b9d2...b8b 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #14 Skrevet 9. desember 2019 Her får det vel bli opp til den enkelte, men jeg tror nok det er veldig vanlig å ha med mannen. Dumt av venninna di å overføre sine problemer til deg. Anonymkode: e891c...bb3 1
Gjest Hummel34 Skrevet 9. desember 2019 #15 Skrevet 9. desember 2019 Alltid vært med - tre svangeskap. Får man dårlige nyheter og gode for den del, vil jeg dele de med han.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #16 Skrevet 9. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det viktigste ikke er hvordan undersøkelsen skjer men hva som skjer på undersøkelsen. Dere skal forhåpentligvis få se hjertet til barnet deres slå for første gang, det er ganske magisk og synd å gå glipp av. Og om det mot formodning skulle være dårlige nyheter så er det vel mest betryggende å ha mannen der? Selv har mannen min vært med på sikkert i underkant av 40 innvendige UL i forbindelse med ganske lang ivf prosess, så vi er nok i overkant vant til det men det hadde vært mye kjipere for oss begge om han ikke hadde vært med. Spesielt når det til slutt funket og han fikk sett noe virkelig spennende på skjermen. Anonymkode: 0b9d2...b8b Jeg hadde foretrukket å få dårlige nyheter alene også jeg. Har verdens beste mann, og vi er godt gift, men dårlige nyheter møter jeg helst rett i fleisen alene. Mannen er med på fosterdiagnose ul og OUL ellers ingenting. Jeg drar heller ikke med meg mannen på svangerskapskontroller, det er bare kleint Anonymkode: 1ff05...09f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #17 Skrevet 9. desember 2019 Exen min ble sur på legen da han skulle ta innvendig ul.. han fikk ikke lov av meg å bli med flere ganger ( hadde ul annenhver uke pga diabetes) før jeg var sikker på at de tok ul utvendig.. han mente dessuten at jeg hadde vært utro etter å ha vært på innvendig ul🤭 og at han pga det ikke trodde barnet var hans ( siden jeg ikke takket nei til ul) Vi gjorde det slutt kort tid etter Anonymkode: 56bfb...a81 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #18 Skrevet 9. desember 2019 Dette må man rett og slett bare bestemme selv. I min omgangskrets er det i alle fall veldig vanlig at mennene deltar på ultralydundersøkelsene, så jeg synes det er litt merkelig av venninnen din å antyde at det ikke er vanlig. Det er i alle fall ikke "sært". Noen kvinner ønsker kanskje ikke å ha med mannen, noen menn ønsker kanskje ikke å være med. Det må være opp til dem. Men det er i alle fall ikke "sært" eller uvanlig å ta med mannen. Anonymkode: 78354...631 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #19 Skrevet 9. desember 2019 Jeg har hatt risikosvangerskap med 20 UL, de fleste innvendig for å sjekke livmorhals. Mannen har vært med på den ved 12 uker og OUL. Anonymkode: ab360...eab
Måbarefåsiat... Skrevet 9. desember 2019 #20 Skrevet 9. desember 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Exen min ble sur på legen da han skulle ta innvendig ul.. han fikk ikke lov av meg å bli med flere ganger ( hadde ul annenhver uke pga diabetes) før jeg var sikker på at de tok ul utvendig.. han mente dessuten at jeg hadde vært utro etter å ha vært på innvendig ul🤭 og at han pga det ikke trodde barnet var hans ( siden jeg ikke takket nei til ul) Vi gjorde det slutt kort tid etter Anonymkode: 56bfb...a81 Å herre... 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå