AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #21 Skrevet 9. desember 2019 Det står det nok på min side el der inne. Anonymkode: ce068...2e6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #22 Skrevet 9. desember 2019 Du bryter avtalen som du godtok når du opprettet kontoen hvis du deler brukernavn og passord med personer utenfor husstanden: "3. Bruk av tjenestene Tjenestene er for privat bruk og kan bare deles med familie som du bor sammen med. Du kan ikke dele passord med andre, videreselge eller bruke tjenesten kommersielt. Det er ulovlig og straffbart å skaffe seg uautorisert tilgang til tjenestene (hacking), å kopiere innhold for annet enn privat bruk eller å legge ut vårt innhold på internett." Det samme gjelder også for andre tjenester som Netflix og Prime. https://sumo.tv2.no/tac/ Anonymkode: fdeca...297 3
Taluno Skrevet 9. desember 2019 #23 Skrevet 9. desember 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Vil liksom være grei, men er det noen som vet hvor mye det koster ekstra å ha sånn at flere kan se samtidig? Jeg har ikke så altfor mye av penger selv så begrenset med hva jeg kan bidra med for andre. Anonymkode: 3af3d...3c2 Jeg vet ikke hva det koster å utvide, men du kan jo si at du kan utvide det mot at hun betaler mellomlegget. Så slipper hun betale full pris for ett abonnement, og du slipper ekstra utgifter og irritasjonen med at sumoen er opptatt 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #24 Skrevet 9. desember 2019 Jeg hadde samme problem en gang. Jeg logget av alle enheter og skiftet passord. Skrev at Jeg hadde sagt opp abonnementet. Anonymkode: d8454...73f 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #25 Skrevet 9. desember 2019 Nå er det jo 1 mnd gratis sumo, så du kan jo si hun kan registrere egen bruker. Alternativt kan du få henne til å betale mellomlegget slik at du/dere kan se på flere skjermer samtidig. Hvis hun ikke vil det, eller nekter å la deg se serier/filmer på DIN bruker, endrer du passordet og logger ut av alle enheter. Anonymkode: 86b3d...033 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #26 Skrevet 9. desember 2019 Du får prøve å ta den vanskelige samtalen, der du sier at du lånte bort passordet fordi du ville være hyggelig, men at du forventer at du får lov til å bruke å se uavbrutt når du vil se. Nevn at du betaler dyre dommer for dette abonnementet, og at du alltid har førsterett, men at hun kan få lov til å bruke når du ikke bruker det. Det er en fin ordning på at om hun faller ut, starter igjen en gang, men da også faller ut, at hun da forstår at du bruker det nå, og at hun får finne på noe annet. Anonymkode: e7d2f...ad0 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #27 Skrevet 9. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ts her. Vil liksom være grei, men er det noen som vet hvor mye det koster ekstra å ha sånn at flere kan se samtidig? Jeg har ikke så altfor mye av penger selv så begrenset med hva jeg kan bidra med for andre. Anonymkode: 3af3d...3c2 Det koster 30 kr. Men når hun faktisk kaster deg ut etter at hun har fått beskjed om at du har gått inn der, så er hun så frekk at jeg ville ikke ha vært grei mot henne lenger. Jeg låner sumo av moren min og betaler de 30 kr ekstra for at vi skal kunne se samtidig, men før jeg begynte med det så gikk jeg bare ut når jeg fikk beskjed om at det ble logget inn på en annen skjerm, og ventet noen timer eller til neste dag. Det bør være en selvfølge. Anonymkode: d79f0...bfb 18
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #28 Skrevet 9. desember 2019 Dette var forresten et tema i Lørdagsrådet på P3 for en liten stund siden. Ei som lurte på hvordan hun kunne fortelle til noen at de ikke fikk låne sumoen lenger - av samme grunn som deg. Tror det de foreslo var å bytte passord og si noe ala «åja, får du ikke logget inn? Det var merkelig, kanskje de har oppdaget at jeg delte abonnementet og blokkert deg? Det er jo ikke egentlig lov vet du, så det kan være det som har skjedd». Anonymkode: 58ab7...9cc 8
Sokkar Skrevet 9. desember 2019 #29 Skrevet 9. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det koster 30 kr. Men når hun faktisk kaster deg ut etter at hun har fått beskjed om at du har gått inn der, så er hun så frekk at jeg ville ikke ha vært grei mot henne lenger. Jeg låner sumo av moren min og betaler de 30 kr ekstra for at vi skal kunne se samtidig, men før jeg begynte med det så gikk jeg bare ut når jeg fikk beskjed om at det ble logget inn på en annen skjerm, og ventet noen timer eller til neste dag. Det bør være en selvfølge. Anonymkode: d79f0...bfb Einig. Låner sumoen til en venninne av og til. Hadde aldri fått meg til å kaste henne ut av programmet. Hadde jeg gjort det en gang, hadde det vært en glipp fordi jeg trykte for fort. Men kan det være barnet som har gjort det? 1
abc123detvardet Skrevet 9. desember 2019 #30 Skrevet 9. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det samme gjelder også for andre tjenester som Netflix og Prime. Disse reglene blir aldri fulgt og ingen bryr seg. Til og med Netflix sin CEO har uttalt at han ikke bryr seg: Sitat We love people sharing Netflix 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #31 Skrevet 9. desember 2019 1 time siden, Sokkar skrev: Einig. Låner sumoen til en venninne av og til. Hadde aldri fått meg til å kaste henne ut av programmet. Hadde jeg gjort det en gang, hadde det vært en glipp fordi jeg trykte for fort. Men kan det være barnet som har gjort det? Barna hennes gjør det ofte - altså starter den trykkekrigen.. Men hun sender melding når det kommer opp at jeg er på om ikke dem kan se ferdig / er det lenge til du er ferdig / søren å mye du skal se på i dag da, jeg ville se på ..... ... Altså i en morsom tone, men allikevel skjønner jeg jo undertonen. Anonymkode: 3af3d...3c2 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #32 Skrevet 9. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barna hennes gjør det ofte - altså starter den trykkekrigen.. Men hun sender melding når det kommer opp at jeg er på om ikke dem kan se ferdig / er det lenge til du er ferdig / søren å mye du skal se på i dag da, jeg ville se på ..... ... Altså i en morsom tone, men allikevel skjønner jeg jo undertonen. Anonymkode: 3af3d...3c2 "Dette ble mye tull, tror ikke vi kan dele sumo nå desverre. " Anonymkode: d8454...73f 12
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #33 Skrevet 9. desember 2019 5 timer siden, abc123detvardet skrev: Disse reglene blir aldri fulgt og ingen bryr seg. Til og med Netflix sin CEO har uttalt at han ikke bryr seg: Hvor har du det sitatet fra?. Anonymkode: fdeca...297
abc123detvardet Skrevet 9. desember 2019 #34 Skrevet 9. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det sitatet fra?. Anonymkode: fdeca...297 Det ble sagt under CES-messen i 2016 https://www.cnet.com/news/netflix-is-cool-with-you-sharing-your-account/
letterbomb Skrevet 9. desember 2019 #35 Skrevet 9. desember 2019 Om jeg lånte Sumo av noen, ville jeg ha spurt før jeg brukte den - hver gang. Og om det plutselig hadde kommet opp at noen andre skulle se på, hadde jeg gjort noe annet. Bytt passord eller ta det opp med henne. Det er tross alt din Sumo, og det er du som betaler for det - derfor bestemmer også du over bruken av Sumo tenker nå jeg. 4
kalini Skrevet 9. desember 2019 #36 Skrevet 9. desember 2019 8 timer siden, Lemmon skrev: Jo, da må hun opprette passordet på nytt😊 nei.. det må hun ikke. Den som eier abo må faktisk inn på tv2sumo sine nettsider å kaste ut de appletv,pc,ipader,tlf hun ikke vil ha der. Holder ikke å bare bytte passord. har netopp vært i kontakt med sumo ang dette problemet da jeg selv hadde gitt ut til ca like frekk venninne😩 til t.s: Det jeg gjorde var å kastet henne ut av sumoen, byttet passord og sa til henne at jeg ikke lenger hadde abo på sumo... så slapp jeg den «du får ikke bruke den likevel»... 5
Sophie-Ann Skrevet 9. desember 2019 #37 Skrevet 9. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal hun betale ekstra for at at andre skal se? Får da være måte på. Anonymkode: cda4c...a3d Fordi man er grei med de som ikke har det så enkelt økonomisk. Jeg har gjort det for min søster i åresvis. Nå er det snudd og jeg får låne hennes.
Apekatten Skrevet 9. desember 2019 #38 Skrevet 9. desember 2019 Du skifter passord, og når hun prøver å logge seg på så spør hun sikkert deg om hva som skjer, og da svarer du at tv2 har merket at brukeren din blir brukt på ulike IP-adresser, og at nå kan brukeren kun brukes på din IP-adresse, som betaler for tjenesten. Eller så får hun være med på å betale. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #39 Skrevet 9. desember 2019 44 minutter siden, Apekatten skrev: Du skifter passord, og når hun prøver å logge seg på så spør hun sikkert deg om hva som skjer, og da svarer du at tv2 har merket at brukeren din blir brukt på ulike IP-adresser, og at nå kan brukeren kun brukes på din IP-adresse, som betaler for tjenesten. Eller så får hun være med på å betale. Litt tynn den der da, og stor fare for at løgnen blir avslørt. Man må jo ikke oppholde seg på sin egen adresse for å bruke abonnementet liksom, folk bruker det vel for eksempel på reise, hytta osv også. Anonymkode: cda4c...a3d 1
Apekatten Skrevet 10. desember 2019 #40 Skrevet 10. desember 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt tynn den der da, og stor fare for at løgnen blir avslørt. Man må jo ikke oppholde seg på sin egen adresse for å bruke abonnementet liksom, folk bruker det vel for eksempel på reise, hytta osv også. Anonymkode: cda4c...a3d Nja, ikke så tynn. Dette står på https://sumo.tv2.no/tac/ Endret 10. desember 2019 av Apekatten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå