Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får deres 15 - 16 år gamle døtre i julegave? Vi har ei som ikke har peiling på hva hun skal ønske seg, og vi vet ikke hva vi skal kjøpe... Ja, jeg vet det er skikkelig i-landsproblem, men det er nå en gang slik det er. Vi tenkte å kjøpe for 1.000 - 1.500 kr. Venninnene hennes ønsker seg 2XU tights, Swix genser, Svea jakke (😨) (den koster jo mer enn hele julegavebudsjettet vårt, da, men...), speilreflekskamera, mobiltelefoner osv. Det som er, er at hun bryr seg ikke om merkeklær i det hele tatt (heldigvis), så hun har ett par tights fra Cubus og er godt fornøyd med det. Hvis vi først skal kjøpe kamera, så tenker jeg at man ikke får noe bra kamera innenfor vårt budsjett. Mobiltelefon som fungerer har hun, så det trenger hun ikke (og er også altfor dyrt). 

Så derfor prøver jeg her.. Er det noen som har et knakende godt tips til en "ordentlig" gave innenfor den prisrammen (1 - 1.500 kr) vi har tenkt oss? Vet jo det er vanskelig når dere ikke kjenner henne og vet hva som er interessene hennes, men kan jo hende noen slumper til å komme med et bra tips som vi kan bruke.

Takk 😊

Anonymkode: 08499...7d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være aktuelt å f.eks kjøpe et pent brukt kamera? :)

• Liker 1
Skrevet

hva med penger og innrammet "millionærberegner" fra gruppen moneypenny på facebook?

Anonymkode: 4767f...dee

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Sirah skrev:

Kan det være aktuelt å f.eks kjøpe et pent brukt kamera? :)

fint tips om hun ønsker seg kamera, men ikke bare fordi venninnene hennes vil ha det...?

Skrevet
På 9.12.2019 den 10.37, AnonymBruker skrev:

Hva får deres 15 - 16 år gamle døtre i julegave? Vi har ei som ikke har peiling på hva hun skal ønske seg, og vi vet ikke hva vi skal kjøpe... Ja, jeg vet det er skikkelig i-landsproblem, men det er nå en gang slik det er. Vi tenkte å kjøpe for 1.000 - 1.500 kr. Venninnene hennes ønsker seg 2XU tights, Swix genser, Svea jakke (😨) (den koster jo mer enn hele julegavebudsjettet vårt, da, men...), speilreflekskamera, mobiltelefoner osv. Det som er, er at hun bryr seg ikke om merkeklær i det hele tatt (heldigvis), så hun har ett par tights fra Cubus og er godt fornøyd med det. Hvis vi først skal kjøpe kamera, så tenker jeg at man ikke får noe bra kamera innenfor vårt budsjett. Mobiltelefon som fungerer har hun, så det trenger hun ikke (og er også altfor dyrt). 

Så derfor prøver jeg her.. Er det noen som har et knakende godt tips til en "ordentlig" gave innenfor den prisrammen (1 - 1.500 kr) vi har tenkt oss? Vet jo det er vanskelig når dere ikke kjenner henne og vet hva som er interessene hennes, men kan jo hende noen slumper til å komme med et bra tips som vi kan bruke.

Takk 😊

Alt dette får du (knapt) brukt, ts. Gå på facebook, finn el. og kjøp noe innen din prisklasse. 

Dersom det er dyrere så er jo å spleise med besteforeldre etc noe de fleste takker ja til om de ikke alt har kjøpt gave. 

Men dersom ungen verken trenger eller ønsker seg noe: gi henne penger. Ikke kjøp en ny ting produsert av barn i fattige land bare fordi det er tradisjon å pakke inn en ting..

Anonymkode: d6870...ffc

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

fint tips om hun ønsker seg kamera, men ikke bare fordi venninnene hennes vil ha det...?

Hva sier hun selv da? :) 

• Liker 1
Skrevet

Hva med en klokke? En litt enklere pulsklokke er gjerne innenfor budsjett. 

Anonymkode: c14c0...c1b

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd. Vi kan absolutt kjøpe og gi bort brukt i julegave, det har vi gjort før. Så brukt kamera er absolutt en ide (da hun ønsker seg det). De andre merkeklærne er ikke aktuelt å kjøpe brukt (eller nytt), da hun bryr seg "katta" om merker :) Spleise med besteforeldrene er en god ide, men de snappet jo de få gode ideene vi hadde og var jo ferdig med julegavene i september 🙄 

Men igjen, tusen takk for svar. Da skal jeg kikke litt på finn etter kamera 👍

TS.

Skrevet
På 9.12.2019 den 10.37, AnonymBruker skrev:

Takk 😊

Jeg vill absolutt kjøpt et pent brukt digitalt speilreflekskamera. Du får gode kameraer til den budsjettsummen dere har satt opp.

Ser det ligger noen helt ok Nikon på finn til priser fra 500 - 1500 med litt utstyr.

Anonymkode: 8ad79...e38

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...