Gå til innhold

Rammstein billetter via onlineticketservice -har jeg blitt lurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er drit stressa nå.. Kjøpte to billetter til Rammstein man 27 juli til mannen i julegave. Golden circle. Betalte litt over 4000 kr.

Nettsiden het onlineticketservice. Har fått billettene. Men kom plutselig på; er dette svindel? Eller er siden til å stole på? Ble så glad når jeg fikk kjøpt billetter, men plutselig ble jeg superstressa for om dette er fake.. Hvordan finne ut at billettene er ekte FØR jeg gir de i julegave??

Anonymkode: 49399...620

Skrevet

Vi gjør oppmerksom på at billettene KUN kan kjøpes via Eventim Norge.

Vi advarer sterkt mot å kjøpe billetter via nettsteder som f.eks. Viagogo og onlineticketshop som har svindlet mange billettkjøpere tidligere. Forbrukerrådet advarer også mot å kjøpe billetter via Viagogo.

Vi ber dere også være svært oppmerksomme på personer som kommenterer at de har billetter til salgs i eventet, da det er mange som er ute etter å svindle fordi billetter til denne konserten er ettertraktet. Vi sletter fortløpende meldinger fra personer som vi mistenker er scammere, men dessverre rekker vi ikke å slette alt umiddelbart.

Dette står på Facebook i diskusjonen på arrangementet. All Things Live har lagt det ut. 

Anonymkode: 81935...78a

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar. Men lurer på hvordan jeg kan finne ut om billettene er fake eller ekte? Har betalt via paypal, så da er det vel mulig å få tilbake pengene om det er svindel? Har tidligere hørt at om en nettside bruker paypal, så er det en side uten scam, da paypal har den forsikringen ifht penger tilbake. 

Hvem kan jeg kontakte for å sjekke om billettene er ekte eller fake?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Men lurer på hvordan jeg kan finne ut om billettene er fake eller ekte? Har betalt via paypal, så da er det vel mulig å få tilbake pengene om det er svindel? Har tidligere hørt at om en nettside bruker paypal, så er det en side uten scam, da paypal har den forsikringen ifht penger tilbake. 

Hvem kan jeg kontakte for å sjekke om billettene er ekte eller fake?

AllThingsLive er arrangør av konserten, og rette sted å undersøke slik...

• Liker 2
Skrevet

Du må ringe arrangøren, men du vil antakeligvis ikke få et svar du kan slå deg til ro med. Onlineticketshop har kanskje kjøpt disse to billettene, så de er "ekte", men så har de solgt de samme to billettene videre til to hundre mennesker. Du vil faktisk ikke vite om dere kommer inn før dere står i døren – og da må dere håpe at dere er de første to som forsøker å bruke billettene.

Heretter må du lære deg å alltid begynne på nettsidene til bandet. Der ligger riktig lenke til hvor du kan kjøpe billetter. Det er svært ofte kun ett sted du trygt kan kjøpe billetter til konserter. Alle andre er resellers.

Anonymkode: c4cea...dde

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Svindel ja. Ble svindlet av dem for de samme billettene selv.

Anonymkode: 20944...a75

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Svindel ja. Ble svindlet av dem for de samme billettene selv.

Anonymkode: 20944...a75

Siden konserten var for nesten ett år siden så tipper jeg problemstillingen ikke lenger er særlig aktuell for TS.

Anonymkode: bae34...10d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Siden konserten var for nesten ett år siden så tipper jeg problemstillingen ikke lenger er særlig aktuell for TS.

Flott at du påpeker dette.

Anonymkode: 4496a...949

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan jo være at noen googler onlineticketservice en eller annen gang og får bekreftet at dette er svindel. Selv om problemstillingen ikke er aktuell for TS så kan den være aktuell for andre.

Anonymkode: bb037...a13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Konserten har aldri vært, bare utsatt og utsatt.

Anonymkode: ce3c9...9c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett greit å få en bekreftelse fra noen som faktisk har erfaring med onlineticketshop siden TS ikke fulgte opp sin egen tråd.

Anonymkode: 9163c...d4b

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikkje den konserten utsatt i fjor da pga covid? Så spørsmålet er lika relevante i dag som for ett år siden.

Takk for info forresten, jeg har ikke bestilt billetter selv, men greit å vite før jeg eventuelt bestiller billetter og ikke blir lurt

Anonymkode: dc837...01c

• Liker 1
Skrevet

TS her: Jeg tror nok dette faktisk er 100% ekte. De har hele veien oppdatert meg på mailadr min om først utsettelse og deretter flytting av konserten til Oslo. Deretter fikk jeg valget om å få nye biletter til konserten i Oslo eller verdikort til andre begivenheter. De er visstnok ganske store i Europa som resellerfirma.

Hadde dette vært scam, så hadde de da aldri brukt tid på å maile hver gang det skjer en endring i konserten ifht pandemi..

Så sitter nå med 2 billetter til Oslokonsertne som jeg vurderer å selge, da vi har kjøpt dobbelt opp av billetter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte billetter fra Eventim, og fikk tilbud om enten nye billetter til Oslo eller refundering, ikke verdikort. Ville vært litt skeptisk dersom billettene ikke er kjøpt via Eventim.

Anonymkode: a23f3...4f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...