Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen gode venner, men synes de er blitt veldig tafatte og aldri vil bli med på noen ting lengre. De er lite eventyrlystne og vil aldri prøve noe nytt som er uprøvd. Jeg har foreslått mange ting som av ulike grunner bare blir nedstemt. Men hvis de ikke vil, så vil de ikke, og det får jeg akseptere.

Men selv er jeg ute etter å utvide horisontene litt og gjerne bli kjent med flere for å finne på ting å fylle fritiden med. Men jeg synes det er vanskelig å bli kjent med folk uten å ha en fot innenfor eller noen jeg kjenner som kan hjelpe meg litt inn i et nytt miljø (eller være litt med i starten som en ekstra trygghet). Det er heller ikke alle steder det passer seg å bli kjent med nye folk. Jeg går f.eks. på gruppetrening på treningssenter, men de fleste er jo mest opptatt av egen trening og drar så snart de er ferdige. Det er ingen som "henger der" og prater før og etter. Jeg har også deltatt i gruppeterapi tidligere, men der er jo reglene slik at man i utgangspunktet ikke skal/bør ha kontakt med andre deltakere. Det er heller ikke så enkelt som folk skal ha det til at man bare kan gå på en vilkårlig café og treffe nye folk. I praksis fungerer ikke verden slik. 

Så er det noen som har noen konkrete forslag? Jeg er 30 år med god helse både fysisk og mentalt. Jeg vet at det finnes ting som turgrupper og andre aktiviteter i regi av kommunen, men det virker for meg som at mange av de som deltar, er folk som kanskje sliter psykisk og slikt, og er kanskje ikke helt den typen venner jeg ser for meg.

Anonymkode: 78049...3a6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen gode venner, men synes de er blitt veldig tafatte og aldri vil bli med på noen ting lengre. De er lite eventyrlystne og vil aldri prøve noe nytt som er uprøvd. Jeg har foreslått mange ting som av ulike grunner bare blir nedstemt. Men hvis de ikke vil, så vil de ikke, og det får jeg akseptere.

Men selv er jeg ute etter å utvide horisontene litt og gjerne bli kjent med flere for å finne på ting å fylle fritiden med. Men jeg synes det er vanskelig å bli kjent med folk uten å ha en fot innenfor eller noen jeg kjenner som kan hjelpe meg litt inn i et nytt miljø (eller være litt med i starten som en ekstra trygghet). Det er heller ikke alle steder det passer seg å bli kjent med nye folk. Jeg går f.eks. på gruppetrening på treningssenter, men de fleste er jo mest opptatt av egen trening og drar så snart de er ferdige. Det er ingen som "henger der" og prater før og etter. Jeg har også deltatt i gruppeterapi tidligere, men der er jo reglene slik at man i utgangspunktet ikke skal/bør ha kontakt med andre deltakere. Det er heller ikke så enkelt som folk skal ha det til at man bare kan gå på en vilkårlig café og treffe nye folk. I praksis fungerer ikke verden slik. 

Så er det noen som har noen konkrete forslag? Jeg er 30 år med god helse både fysisk og mentalt. Jeg vet at det finnes ting som turgrupper og andre aktiviteter i regi av kommunen, men det virker for meg som at mange av de som deltar, er folk som kanskje sliter psykisk og slikt, og er kanskje ikke helt den typen venner jeg ser for meg.

Anonymkode: 78049...3a6

Lykke til. Er selv 30 og synes det å finne venner er vanskelig.. Alle er så sinnsykt opptatte nå til dags, og man kan ikke finne på noe uten å planlegge en mnd i forkant. Har inntrykk av at mange i min alder enda er opptatt av festing. Hadde vært hyggelig hatt noen å invitere hjem på middag. Har prøvd appen heyvina, men dårlig med varsler og mange slutter etterhvert å svare 

Anonymkode: 4cfb2...ec5

• Liker 1
Skrevet

Er i akkurat samme situasjon som deg! Jeg begynte med kampsport og fikk nye bekjentskaper der. Så kanskje lagsport eller annen type idrett hvor man samarbeider er tingen?

Anonymkode: 828a7...a76

Skrevet

Jeg er på din alder og får nye venner gjennom jobb og organisasjonsliv. Vet ikke hvor du bor, men mange steder har sånn "søker venn"-gruppe på facebook. Oslo har "Hey girl! Oslo" som jeg er medlem av men aldri benyttet meg av, men ser veldig mange bruker det. Kanskje det kan være noe?

Skrevet

Engasjer deg i en aktivitet som du er interessert i., ta et kurs f.ex. eller gjør noe frivillig. Det er lettere å komme i snakk med folk som har samme interesse eller brenner for det samme som en selv. Det blir også mer meningsfylt samvær på selve aktiviteten enn når det er trening, for trening er jo noe folk gjør for å holde seg i form, det er som regel ikke en stor interesse de har som de vil snakke med andre om.

Anonymkode: 4c570...618

• Liker 1
Skrevet

Helt enig i at det er vanskelig! Jeg prøver å småprate med folk før og etter trening (jeg driver også med gruppetrening), men får lite respons. Samme erfaring med ulike kurs, pluss at veldig mange går på kurs sammen med en venninde så da er de virkelig ikke interessert i å snakke med fremmede. 

Anonymkode: 7b244...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...