Gå til innhold

3-åring som er redd for å bæsje på do

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-åringen har tisset på do fra han var 2 år og 4 mnd ca, og han tisser aldri i bleia. Men han tør fortsatt ikke å bæsje på do, og sier heller ikke ifra før han har bæsjet, så han bruker fortsatt bleie pga det. Er det noen som har tips til hvordan vi kan gå frem for å hjelpe han? Nå har vi latt det "gå seg til av seg selv" i snart 1 år, og det har ikke hjulpet. Noen som har vært borti det samme og som har råd?

Anonymkode: 17e5e...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurdert å bruke potte i steden? Om do er for skummelt, kan det kanskje funke en stund. Evt prøve belønningssystem med klistremerker o.l.

Skrevet
1 minutt siden, Bells skrev:

Vurdert å bruke potte i steden? Om do er for skummelt, kan det kanskje funke en stund. Evt prøve belønningssystem med klistremerker o.l.

Begge disse tingene har vi gjort før, det var slik vi startet bleieavvenningstreningen, og det var slik han lærte seg å tisse på do. Men nå er potta totalt uinteressant for alle formål, og han er ikke så opptatt av klistremerkene heller, dessverre. :(

Anonymkode: 17e5e...bc4

Skrevet

Hos oss kom det en dag en bamse sammen med ei potte, og et brev der det sto at bamsen var kommet for å hjelpe med å bruke potta nå når det var slutt på bleiene. Det ble litt sorg i heimen først, men jeg tror ikke potta ble brukt mer enn en gang før poden begynte å bæsje i do.

Anonymkode: d1216...8e5

Skrevet

Nettopp ferdig med samme problemstilling mws jenta vår på 2.5 år. Mitt råd er å ta av bleien, slik at han må si ifra når han må bæsje først, så kan han få på bleien for å bæsje. Etter han har blitt trygg på dette ville jeg ha tatt en prat om at nå er det snart tomt for bleier, og da må du bæsje på do. Snakk om det og forbered. Gjerne øv før bleien forsvinner for godt, nå skal vi prøve å sitte på do for å bæsje. Ta med bok, smokke eller bamse er noe annet som føles trygt og sitt på do sammen med. Så er det bare å ta vekk bleien, og holde seg hard. Snakket med vår om at hun selv hadde muligheten til å bestemme når hun ville bæsje, og at hun måtte gjøre likedan som når hun tok i for å slippe ut fis. Tror hoved forskjellen mellom bleie og do er at med bleien trenger man ikke å gjøre noe før man kjenner at bæsjen er på tur..

Anonymkode: 9804b...648

Skrevet

Når jeg var liten var jeg redd for å bæsje på do, var redd for å dette nedi og forsvinne ned i rørene 😂 husker ikke alder

Anonymkode: 69498...d10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...