AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Vet ikke hvor mye det er forventet at man stiller opp, men jeg kjenner at jeg er litt lei. Jeg har en kompis som har flyttet ut av byen, men som til stadighet spør om han kan låne sofaen over natta. Noen ganger er det jobbintervju han skal på tidlig om mårran, andre ganger kan det være at han trenger et sted å sove etter en konsert eller hva som helst. Fellesnevneren er vel mest at han aldri tar kontakt bare for å treffes, men bare når han trenger et sted å sove i forbindelse med at han skal noe annet med noen andre. Egentlig er vi nære venner, eller har iallefall vært det, og det er nok derfor jeg sliter med å si nei, men jeg merker at jeg er lei. Jeg og samboeren min bor i en liten leilighet, så en overnattingsgjest på sofaen merkes veldig godt, spesielt når det skjer nærmest hver måned. Er det urimelig av meg å bare si at det ikke passer neste gang? Anonymkode: d48a6...dcc
Illuminatum Skrevet 9. desember 2019 #2 Skrevet 9. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor mye det er forventet at man stiller opp, men jeg kjenner at jeg er litt lei. Jeg har en kompis som har flyttet ut av byen, men som til stadighet spør om han kan låne sofaen over natta. Noen ganger er det jobbintervju han skal på tidlig om mårran, andre ganger kan det være at han trenger et sted å sove etter en konsert eller hva som helst. Fellesnevneren er vel mest at han aldri tar kontakt bare for å treffes, men bare når han trenger et sted å sove i forbindelse med at han skal noe annet med noen andre. Egentlig er vi nære venner, eller har iallefall vært det, og det er nok derfor jeg sliter med å si nei, men jeg merker at jeg er lei. Jeg og samboeren min bor i en liten leilighet, så en overnattingsgjest på sofaen merkes veldig godt, spesielt når det skjer nærmest hver måned. Er det urimelig av meg å bare si at det ikke passer neste gang? Anonymkode: d48a6...dcc Nei, ikke urimelig. 6
Taluno Skrevet 9. desember 2019 #3 Skrevet 9. desember 2019 Det er absolutt ikke urimelig. Jeg har begynt gjøre det selv, har spesielt en kompis som reiser forbi på vei til og fra studiested/hjemsted, og ber om å få overnatte 1-3 netter. De første gangene var koselig, for da var vi sosial, lagde middag sammen, så film og slikt, altså han var faktisk på besøk hos meg. Men de siste årene har han kommet innom kun for å overnatte, og bruker meg kun som ett overnattingssted. Så jeg har begynt si nei, beklager, det passer ikke denne gangen. Ber han om grunn, så bare si at dere har planer som gjør at det passer dårlig med overnattingsbesøk. 1
Gullik Skrevet 9. desember 2019 #4 Skrevet 9. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboeren min bor i en liten leilighet, så en overnattingsgjest på sofaen merkes veldig godt, spesielt når det skjer nærmest hver måned. Er det urimelig av meg å bare si at det ikke passer neste gang? Anonymkode: d48a6...dcc Nei, det er kompisen din som overnatter til stadighet som er urimelig. 1
exictence Skrevet 9. desember 2019 #5 Skrevet 9. desember 2019 Nei, selvfølelig er ikke det urimelig av deg. Hvis han spør hvorfor det ikke passer, kan du si at dere er to som bor der, og dere trenger å ha nettene for dere selv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #6 Skrevet 9. desember 2019 Jeg synes det er rart at folk ikke kan ta seg råd til et billig hotellrom dersom de trenger det. Selv som fattig student klarte jeg å skrape sammen en tusenlapp dersom jeg skulle overnatte i en annen by. Og det gjorde jeg støtt og stadig, hadde venner rundt omkring i Norge som jeg besøkte. Ba aldri om å overnatte hjemme hos dem, ville ikke trenge meg på. Så da ble det mindre penger til fest og moro, men det fikk bare være. Heller hotellrom. Anonymkode: 0553b...e66
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #7 Skrevet 9. desember 2019 Det er slike folk som overnatter hos andre som burde tenke at de er urimelige. Man spør ikke om slikt med mindre man ellers er mye sammen eller er den som kjøper middag og bruker tiden sammen med vertskapet når man overnatter en sjelden gang. Du har samboer i tillegg, så nei, sorry, han får bare finne seg et annet sted å sove! Anonymkode: 9b53b...b7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå