Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av iskremm
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper det går. Jeg steker toast på stekepanna og det er jo i prinsippet det samme. Men det tar sikkert lang tid når pizzaen er frossen. 

Man må steke på lav varme for at toasten ikke skal bli brent før osten har smeltet. Tar lang tid før osten smelter. Mulig det hjelper å ha lokk for å holde varm luft rundt osten?

Anonymkode: 969ed...7ce

• Liker 1
Skrevet

Aldri prøvd, men ville gjort et eksperiment med lav varme og lokk. Osten vil jo ikke bli stekt da, kun smeltet, som en omelett.

Jeg steker ofte ostesmørbrød med all verdens tilbehør på denne måten, som små mini-pizzaer - men da er jo brødet alt ferdigstekt. På den andre siden, man kan også lage pannestekte småbrød.

Har du ikke lokk til panna, bruk en stekeplate fra ovnen.

Anonymkode: 12a58...b64

• Liker 2
Skrevet

Pakk den inn i alufolie når den har tint, og kjør over med strykejernet på full guffe noen ganger. 

Anonymkode: 8ba79...575

Skrevet

Hvis du bruker et lokk så blir det kjempegodt :)  Medium varme til osten er godt smeltet.

Anonymkode: 866eb...723

Skrevet
7 minutter siden, Infinitum skrev:

Nei. 

Hvorfor?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bruker et lokk så blir det kjempegodt :)  Medium varme til osten er godt smeltet.

Skal jeg ha noe olje i stekepanna?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pakk den inn i alufolie når den har tint, og kjør over med strykejernet på full guffe noen ganger. 

Har ikke alufolie dessverre..

Kan vel bare bruke lokk dog?

Skrevet
1 minutt siden, iskremm skrev:

Skal jeg ha noe olje i stekepanna?

Ja, litt olje eller smør i stekepannen. 

Skrevet
2 minutter siden, iskremm skrev:

Har ikke alufolie dessverre..

Kan vel bare bruke lokk dog?

Ikke lokk under strykejern nei :) ta det i panna som andre her foreslår, det blir bra

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lokk under strykejern nei :) ta det i panna som andre her foreslår, det blir bra

Ja, varme opp stekepanne med litt olje også ha pizzaen der? Men må vel tine pizzaen og nå litt..

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, litt olje eller smør i stekepannen. 

Hvor mye må pizzaen tines før den skal i panna?

Skrevet
3 minutter siden, iskremm skrev:

Hvor mye må pizzaen tines før den skal i panna?

Litt sånn at den er småmjuk i bunnen, ikke stiv 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt sånn at den er småmjuk i bunnen, ikke stiv 

Takker! 

Men må lokke dekke hele stekepanna? Har et lokk, men dekker ikke hele panna, tar 90% av pizzaen.

Skrevet
10 minutter siden, iskremm skrev:

Takker! 

Men må lokke dekke hele stekepanna? Har et lokk, men dekker ikke hele panna, tar 90% av pizzaen.

Du kan legge en stekeplate på panna, men løft litt på den i blant og bruk sånne votter så du ikke brenner deg

• Liker 1
Gjest Yael Anita
Skrevet

Jeg lagde hjemmelaget pizza i stekepannen å det funket greit. Du må først bare steke deigen på en side så snur du den over på den andre siden.  Ha på fyllet og ost, sett på lokk og stek i noen minutter på medium svak varme. Pizzaen ble god og fikk en god bunn ;)

https://yaelbyanita.blogg.no/stekepanne-pizza.html

Skrevet

Jeg har stekt tint frossenpizza i panne under lokk på vedovn på hytta.   Tok litt tid, men ble helt greit.  Sprø skorpe til og med.

😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...