AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #1 Skrevet 8. desember 2019 Hvilke type folk/aldersgruppe tar vgs som voksen? Altså de seks fagene man må ha for å få generell studiekompetanse. Er det folk i 20-30 årene, tidligere straffedømte, ex narkomane,aleneforsørgere som fikk barn når de var 17 og måtte slutte på vgs. eller? Anonymkode: fad41...c4e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #2 Skrevet 8. desember 2019 Jeg har hatt voksne elever på vgs pga omskolering. Det har vært helseutfordringer. Helt vanlige folk som trenger generell studiekompetanse for å bytte yrke på sikt. Anonymkode: d906d...d3f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #3 Skrevet 8. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt voksne elever på vgs pga omskolering. Det har vært helseutfordringer. Helt vanlige folk som trenger generell studiekompetanse for å bytte yrke på sikt. Anonymkode: d906d...d3f Når du skriver voksne, da mener du familiefolk i 20-40 årene? Anonymkode: fad41...c4e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #4 Skrevet 8. desember 2019 30 skulle det være.. Ts. Anonymkode: fad41...c4e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #5 Skrevet 8. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når du skriver voksne, da mener du familiefolk i 20-40 årene? Anonymkode: fad41...c4e Ja, slutten av 30-årene og starten av 40-årene. Eller, det var på yrkesfag. Anonymkode: d906d...d3f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #6 Skrevet 8. desember 2019 Jeg var 20. Mye pain og jeg følte meg som en 60-åring. Likevel verdt å ta. Anonymkode: 1b25f...013
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #7 Skrevet 8. desember 2019 Jeg tok generell studienompetanse over to år og var ferdig som 28 åring. Det er helt vanlige folk liksom, noen har slitt med helsa, andre har kanskje jobbet på matbutikk i flere år og ønsker å gjøre noe mer. Spørsmålet ditt er litt dømmende syns jeg. Anonymkode: 70a59...c98
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #8 Skrevet 8. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok generell studienompetanse over to år og var ferdig som 28 åring. Det er helt vanlige folk liksom, noen har slitt med helsa, andre har kanskje jobbet på matbutikk i flere år og ønsker å gjøre noe mer. Spørsmålet ditt er litt dømmende syns jeg. Anonymkode: 70a59...c98 Spørsmålet mitt er ikke ment dømmende, men var på en fest i går sammen med flere "pappagutter" som snakket om vgs for voksne.De fortalte ganske nedsettende, at de som tar videregående i voksen alder er de som var problematiske ungdommer i 16-19 års alderen og droppet ut av videregående eller brøt lovens lange arm. Nå vet jeg at det ikke stemmer🙂 Anonymkode: fad41...c4e
Taluno Skrevet 9. desember 2019 #9 Skrevet 9. desember 2019 Jeg kjenner flere som har tatt vgs i voksen alder, mellom 35-50 år gamle. De har jobbet i yrker hvor det ikke har vært behov for utdanning, eller har hatt fagbrev i ett yrke de må bort fra pga helsemessige utfordringer (f.eks kokk/servitør med slitasje i skuldre og rygg) eller fordi jobbene er automatisert i dag. Mange har vært i jobb i 15-20 år med fagbrev, og har nå problemer med å finne ny relevant jobb fordi arbeidsmarkedet har endret seg, og de må ta studiekompetanse for å kunne ta ny utdanning. Ingen av de jeg kjenner som har tatt vgs i voksen alder er innenfor gruppene du nevner, ingen fikk barn og droppet ut av skole, ingen er straffedømt eller rusmisbrukere, ingen er aleneforsørgere. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #10 Skrevet 9. desember 2019 Kan svare for meg selv da. Jobber i et yrke med fagbrev, tok ikke på påbygg. Så nå er planen å søke meg inn på høyere utdanning for å bytte bransje totalt. Dritt lei det jeg nå driver med, har planer om å utdanne meg til intensivsykepleier. Jeg er helt vanlig med familie og jobb. Tom gjeldsfri siden jeg bygde hus som 20- åring. Skal studere uten studielån og ikke jobbe ved siden av. Anonymkode: c3ae8...62e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #11 Skrevet 9. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan svare for meg selv da. Jobber i et yrke med fagbrev, tok ikke på påbygg. Så nå er planen å søke meg inn på høyere utdanning for å bytte bransje totalt. Dritt lei det jeg nå driver med, har planer om å utdanne meg til intensivsykepleier. Jeg er helt vanlig med familie og jobb. Tom gjeldsfri siden jeg bygde hus som 20- åring. Skal studere uten studielån og ikke jobbe ved siden av. Anonymkode: c3ae8...62e Må bare føye til at flere jevngamle som meg har tatt studiekompetanse for å ta høyere utdanning. Alle har vært i jobb med fagbrev:) Anonymkode: c3ae8...62e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #12 Skrevet 9. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet mitt er ikke ment dømmende, men var på en fest i går sammen med flere "pappagutter" som snakket om vgs for voksne.De fortalte ganske nedsettende, at de som tar videregående i voksen alder er de som var problematiske ungdommer i 16-19 års alderen og droppet ut av videregående eller brøt lovens lange arm. Nå vet jeg at det ikke stemmer🙂 Anonymkode: fad41...c4e Hehe Anonymkode: c3ae8...62e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #13 Skrevet 9. desember 2019 Tok påbygg som 21 åring, men det var pga jeg hadde vært i permisjon. Hadde da ett år igjen tilgode på vanlig videregående skole. Eneste minus var vel å gå i klasse med mange som ikke var like motiverte. Anonymkode: 23d47...360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå