Gå til innhold

Hvordan leve for noe annet enn barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede flere barn. Voksne, tenåringer og småbarn men jeg ønsker meg fortsatt fler. Mannen sier nei og jeg er på en måte glad for at han setter ned foten. Jeg vet at jeg må finne andre gleder i livet enn å ha babyer/småbarn men jeg finner det vanskelig. Jeg er stadig inne på tråden for tolkning av graviditetstester for å føle på magien ved en positiv test. Jeg har de to siste svangerskapene vært i dårlig form men fødsler er «lett». Jeg har også fått «enkle» babyer og ammingen har gått utmerket. Jeg føler på ingen måte at familien ikke er komplett men jeg kan ikke slå meg til ro med at jeg aldri mer skal få oppleve det fantastiske mirakelet det er å sette nytt liv til verden. Og ja vi er begge i jobb og har grei økonomi så det er ikke velferdsstaten som skal sponse flere barn. 
Jeg prøver å tenke fremover, hva vi kan gjøre når barna blir eldre osv men det gir meg ingen ro eller glede. Jeg ble mor som tenåring og har alltid hatt små barn. Nå sliter jeg med å innfinne meg med at jeg ikke får fler og må finne noe annet å bruke tiden min på. 

Anonymkode: 05795...d01

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må leve for deg selv. Tiden din kan du bruke på debarna du har (hvem sier store barn ikke er tidkrevende), mannen din, deg selv. Still opp i noen verv(fau, korps, fotball) så skal du se tiden din blirbrukt. Eller finn deg en egen aktivitet (og styreverv): kor, veldedighet, osv. Sy bunader til de barna du har.
Men dette handler vel ikke om tid, men de følelsene du beskriver. Tar dennelengselen/behovet overhånd bør du snakke med noen, en psykolog ellernoe. Alle dine barn trenger deg 100%. 

Anonymkode: 7f4a8...8a8

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede flere barn. Voksne, tenåringer og småbarn men jeg ønsker meg fortsatt fler. Mannen sier nei og jeg er på en måte glad for at han setter ned foten. Jeg vet at jeg må finne andre gleder i livet enn å ha babyer/småbarn men jeg finner det vanskelig. Jeg er stadig inne på tråden for tolkning av graviditetstester for å føle på magien ved en positiv test. Jeg har de to siste svangerskapene vært i dårlig form men fødsler er «lett». Jeg har også fått «enkle» babyer og ammingen har gått utmerket. Jeg føler på ingen måte at familien ikke er komplett men jeg kan ikke slå meg til ro med at jeg aldri mer skal få oppleve det fantastiske mirakelet det er å sette nytt liv til verden. Og ja vi er begge i jobb og har grei økonomi så det er ikke velferdsstaten som skal sponse flere barn. 
Jeg prøver å tenke fremover, hva vi kan gjøre når barna blir eldre osv men det gir meg ingen ro eller glede. Jeg ble mor som tenåring og har alltid hatt små barn. Nå sliter jeg med å innfinne meg med at jeg ikke får fler og må finne noe annet å bruke tiden min på. 

Ikke at det er så nøye, men velferdsstaten kommer ganske dårlig ut av det økonomisk de første årene selv om dere har god økonomi.

• Liker 1
Skrevet

Hva med fosterbarn eller å være avlastningshjem? 

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som et dårlig utgangspunkt for å få barn. Nesten som å få seg katt fordi kattunger er så søte. 

Og hvorfor skal man egentlig ha flere enn to barn? 

• Liker 6
Skrevet

Man kan jo ikke fortsette å produsere barn "hele livet" På et tidspunkt må man jo stoppe. Du har både voksne barn, tenåringer og småbarn og du er fortsatt ikke fornøyd?

Skulle tro du har nok å gjøre med både tenåringer og småbarn i hus?

Anonymkode: 81bc0...242

• Liker 3
Skrevet

Konsentrer deg om de barna du har.. Etterhvert blir du sikkert bestemor også.. 

Anonymkode: 5d6cb...8e4

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår godt følelsene dine TS :) jeg har noen av de samme tankene. Gruer meg til barna blir større. Jeg trives med å være i den hektiske baby og småbarnsbobla og synes det er grusomt at jeg aldri skal føde og ha baby igjen. 

Anonymkode: a0d21...f7d

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, OnFire skrev:

Og hvorfor skal man egentlig ha flere enn to barn? 

Hvorfor to? Hvorfor skal man egentlig ha barn? Hva er det egentlig for et tåpelig spørsmål? Hvor mange barn man ønsker er da helt individuelt. Dine preferanser er dine. 

• Liker 2
Skrevet

Skulle ønske jeg også kunne kjenne litt på å ha for mye tid. Nå er jeg kar, bor på landet og på gård, så det er muligens litt lettere å ha ting å gjøre på en måte. Har sikkert 10 projekter på fritiden til en hver tid, uten at jeg har tid til å fullføre 90% pg av barn. 

Bor du i byen har jeg ikke peiling på hva du kan gjøre, annet en politikk kanskje. Men bor du på landet og har litt rom, er det fryktelig mye som kan sluke tiden.

• Liker 1
Skrevet

Minner litt om det paret i storbritannia som har typ 19 barn 😅 en gang må du bare slutte. Du må finne deg en hobby, bli frivillig et sted eller glede deg til du får barnebarn, da får du nok dulle med babyer så mye du ønsker (hvis du har et godt forhold til barna) 

Anonymkode: 23066...8aa

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt. Har selv 3 barn og ønsker meg mange flere!

Anonymkode: 2456c...dca

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, kikkana said:

Skulle ønske jeg også kunne kjenne litt på å ha for mye tid. Nå er jeg kar, bor på landet og på gård, så det er muligens litt lettere å ha ting å gjøre på en måte. Har sikkert 10 projekter på fritiden til en hver tid, uten at jeg har tid til å fullføre 90% pg av barn. 

Bor du i byen har jeg ikke peiling på hva du kan gjøre, annet en politikk kanskje. Men bor du på landet og har litt rom, er det fryktelig mye som kan sluke tiden.

Det er alltids noe å gjøre, både i by og på bygd. På bygda kan man som du sier,pusle på eiendommen sin og alltid ha prosjekter på gang. I byen kan man ta for seg av alskens kurs og aktiviteter i tillegg til å stadig få nye bekjentskaper.

Folk er selvsagt forskjellige. Noen har alltid tusen ting å ta seg til ansett, mens andre er mer begrenset og sliter med å interessere seg for ting.

Hvis man har hatt en hovedinteresse hele livet, som feks barn, har man liten trening i å utvide horisonten. Det blir en selvforsterkende effekt, hvor man vil finne det vanskeligere å få øynene opp for nye interesser. Men vil ikke livet bli fryktelig kjedelig, med kun ett interessefelt hele livet? Hva feks fosterhjem el avlastning, som flere her har foreslått?

Anonymkode: a7139...cd9

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor to? Hvorfor skal man egentlig ha barn? Hva er det egentlig for et tåpelig spørsmål? Hvor mange barn man ønsker er da helt individuelt. Dine preferanser er dine. 

Det er jo mange grunner til å få barn, mange som vil ha barn og mange som ikke vil ha barn 🤦‍♂️

Du svarte forresten ikke på hvorfor man skal ha mange barn. Du vet kanskje ikke? 😆

Skrevet

Og folk sier gaming er usunt... piss meg i øret

• Liker 1
Skrevet
On 12/9/2019 at 3:40 AM, OnFire said:

Høres ut som et dårlig utgangspunkt for å få barn. Nesten som å få seg katt fordi kattunger er så søte. 

Enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...