Gå til innhold

Mannen vil ikke ha broren min på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi min bror har sittet inne tidligere og ikke har et så pent rulleblad.. Han er ikke voldtektsmann eller slikt, men han har gjort en del tull. Min mann sier han ikke vil ha kriminelle hjem til han. Jeg synes synd på broren selv om vi ikke har et så godt forhold...Vil ikke ekskludere han, stakkars, mens mannen holder fast på sitt. Hva gjør man i en slik situasjon når jula skal være hos oss og alle forventer å være samlet? 

Anonymkode: 48a8b...afe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde satt ned foten. En setter ikke igjen en utenfor. Ferdig snakka. 

• Liker 44
Skrevet

Hvordan er broren din nå?Kanskje han er redd han skal lage oppstyr. Tenker hvis det er alkohol i bilder også og han ikke kan kontrollere seg, sikkert det mannen din er redd for.

• Liker 7
Skrevet

Da må jo dere to og deres barn kun feire sammen. Skal utvidet familie inviteres, må også bror inviteres, såfremt det ikke er noe helt uakseptabelt (pedofili, voldtekt osv)

Anonymkode: 7a8fd...75b

• Liker 9
Skrevet

Er dette første jula dette er en aktuell problemstilling? Jeg hadde blitt veldig skuffet over han, hvis det var min mann. Jeg har vokst opp i en harmonisk kjernefamilie, men med to onkler som var på kjøret, både alkohol og andre stoffer, og de var alltid velkomne hjemme hos oss, den eneste regelen foreldrene mine satte var at de ikke kunne være rusa rundt oss barna. Og som voksen setter jeg stor pris på det, da det lærte meg litt om toleranse for at ikke alle er like, og at folk kan være gode mennesker, selv om de har det veldig vanskelig. Og siden ingen av dem lever i dag var det også min eneste mulighet til å bli kjent med dem, og jeg tipper foreldrene mine også hadde syntes det hadde vært vanskeligere i etterkant, dersom de aktivt utestengte dem som det siste de gjorde. 

Anonymkode: 09401...fed

• Liker 30
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da må jo dere to og deres barn kun feire sammen. Skal utvidet familie inviteres, må også bror inviteres, såfremt det ikke er noe helt uakseptabelt (pedofili, voldtekt osv)

Anonymkode: 7a8fd...75b

Nei, han er langt i fra dette, stakkar. Han har rusproblemer i en mild grad, men vet at han ikke tør å ruse seg hos meg. Min mann vil ikke ha han hos oss bare fordi han ikke liker tanken på at en som tar sittet inne skal hjem til han. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Det hadde vært helt uaktuelt å ikke invitere broren min selvom han hadde sittet inne! Og dersom min mann hadde nektet dette, hadde jeg revurdert mannen. 

Anonymkode: b38b1...93e

• Liker 25
Skrevet

Hvis du må søke til kvinneguiden for å løse opp i situasjonen så er vel slaget allerede tapt. Kanskje maktspillet er skrekkelig skjevt i forholdet, kanskje du ikke evner å stå imot hans protester, men her ville jeg bøttet ned på noen liter H-Melk for å vokse meg litt bein i nesa.

Anonymkode: 59e1c...e66

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært helt uaktuelt å ikke invitere broren min selvom han hadde sittet inne! Og dersom min mann hadde nektet dette, hadde jeg revurdert mannen. 

Anonymkode: b38b1...93e

Så enig i dette! Skal mannen din nekte deg besøk av din egen familie? Det er ikke greit i det hele tatt. Hadde det vært min mann hadde jeg gjort det slutt rimlig raskt. 

Anonymkode: 51091...018

• Liker 4
Skrevet

Om dere har barn ville jeg ikke sluppet han inn. Har selv sagt at min bror ikke har noe hos meg å gjøre pga sine valg.

Anonymkode: 70f47...993

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er langt i fra dette, stakkar. Han har rusproblemer i en mild grad, men vet at han ikke tør å ruse seg hos meg. Min mann vil ikke ha han hos oss bare fordi han ikke liker tanken på at en som tar sittet inne skal hjem til han. 

Ts

Mest sannsynlig kommer han ruset til deg. Da ruser de seg så mye at andre ikke skal merke at de er ruset. Rusa folk stjeler, du lyver, de kan klikke uten grunn. Derfor slipper ikke jeg inn min bror.

• Liker 8
Skrevet

Hadde han vært dømt for vold eller noe slikt ville det vært uaktuelt å ha han i mitt hus. Rene narkotikadommer kunne jeg akseptert, men ville vært skeptisk om det skulle være barn tilstede. 

Anonymkode: 3d07d...27d

• Liker 3
Skrevet

Umulig å svare på uten å vite hva han er dømt for og hvordan han fremstår.

• Liker 7
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så lenge han oppfører seg og ikke selger narkotika til ungene så må man klare én dag på julaften. Ingen skal behøve å sitte alene på julaften.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Jeg forstår mannen din, en ruset person hadde aldri kommet inn i mitt hus. Jeg er vokst opp med en far som ruset seg, så jeg har null toleranse.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
4 timer siden, Luna Llena skrev:

Jeg forstår mannen din, en ruset person hadde aldri kommet inn i mitt hus. Jeg er vokst opp med en far som ruset seg, så jeg har null toleranse.

TS her, 

Han er ikke bare dømt for rus/narkotika, men andre ting i tillegg, vil ikke skrive detaljer. Nå tok jeg opp diskusjonen og han sier at han ikke ønsker kriminelle hos oss, verken i jula eller ellers. Jeg forstår min mann da min bror har vært kriminell hele livet og sjansen er stor for at han kan sitte inne igjen. Mannen min er jurist og jobber med slike som min bror, kanskje det er derfor. Og vi har barn, ja. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, 

Han er ikke bare dømt for rus/narkotika, men andre ting i tillegg, vil ikke skrive detaljer. Nå tok jeg opp diskusjonen og han sier at han ikke ønsker kriminelle hos oss, verken i jula eller ellers. Jeg forstår min mann da min bror har vært kriminell hele livet og sjansen er stor for at han kan sitte inne igjen. Mannen min er jurist og jobber med slike som min bror, kanskje det er derfor. Og vi har barn, ja. 

Jeg mener det samme som mannen din. Sjansen er nok stor for at broren sin sitter inne igjen. Mannen din i sin situasjon ville nok sett om broren din prøvde å forbedre seg også. Broren din er egoistisk og bryr seg kun om seg selv. Han tar valg ut fra det, derfor lever han er slikt liv. Det er ikke synd på han.

• Liker 6
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, 

Han som jurist burde jo da vite at broren din er et menneske som alle andre. Utrolig dømmende mann du har.

Så lenge broren sine kriminelle handlinger ikke går ut over dere på noen måte, ser jeg ikke problemet andre steder enn hos mannen.

Har broren din stjålet noe eller annen måte latt det gå ut over dere?

Anonymkode: ab23a...adf

• Liker 14
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, 

Da er ikke mannen din like naiv som deg. 

Bror din har valt sin livsstil, så får han ta konsekvensene av det også. 

Anonymkode: 51a2f...34c

• Liker 9
Skrevet
4 timer siden, Luna Llena skrev:

Jeg har også vokst opp med en far med rusproblemer, og er glad for erfaringene og toleransen jeg har fått med meg fra det. 

TS, her må du faktisk sette ned foten. Aldri om jeg hadde ekskludert et familiemedlem på den måten, med det grunnlaget mannen din har. Jeg hadde kasta ut mannen og hatt en fin jul med bror. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...