Gå til innhold

Hvordan kan så inkompetente og hjerteløse folk jobbe i helsevesenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste om mannen som ble sendt avgårde i taxi uten sko og bukse. Hva slags mennesker er detsom kan sende noen av gårde slik?!? Ille nok at systemet har sine svakheter, men hvor kan et menneske gjøre noe slikt? Noen har jo fulgt ham slik til taxien? 

Anonymkode: 09c1f...578

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjenner kun melders side av saken. Kommentarer på avvikene er ikke vedlagt. Teoretisk sett: Pasienten kan ha kommet uten sko. Han vil hjem. Blir trillet i rullestol til taxi og sier det er noen hjemme som kan komme ut med sko. 
Pasient med tiss og oppkast. Dette kan ha skjedd etter han ble sendt. 
Vektnedgang: Kan være væsketrekk og avvanning. 

Det skjer mye feil og uverdig. Men ved å lese kun melders avvik er det ikke godt å si hva som har skjedd.

Anonymkode: b1c6c...994

Skrevet

Et familiemedlem av meg har jobbet i helsevesenet i over 20 år og han har både vært borte i og hørt verre historier enn det der om andre kollegaer. Det er faktisk helt utrolig hvor mye feil hjemmesykepleiere, hjelpepleiere og sykepleiere gjør i jobb sammenheng. Det folk flest leser om i media er bare en brøkdel av hva som egentlig foregår. Hadde dere bare visst alt det forferdelige mitt familiemedlem har fortalt meg om hva folk egentlig gjør på jobb hadde ingen av dere ville blitt innlagt noen gang på et offentlig sykehus/sykehjem. 

Anonymkode: 87454...2f7

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leste om mannen som ble sendt avgårde i taxi uten sko og bukse. Hva slags mennesker er detsom kan sende noen av gårde slik?!? Ille nok at systemet har sine svakheter, men hvor kan et menneske gjøre noe slikt? Noen har jo fulgt ham slik til taxien? 

Anonymkode: 09c1f...578

Det er mye brutalt som foregår på norske sykehus. Jeg anser ikke sykehusene lenger som et trygd sted der man er garantert 100% hjelp. Det begynner å bli flere og flere som mener det samme som meg. Vi går mer og mer mot en kollaps av hele helsevesenet hvis det ikke settes inn seriøse penger og investeringer inn i sektoren, og det bør gå først og fremst til utskifting av utstyr, nye medikamenter, oppgradere byggmassen / eventuelt utvide den. La folk være på sykehus slik det var tidligere, til det er forsvarlig å sende dem hjem. 

Har selv opplevd der et familiemedlem ble kastet ut av sykehuset etter bare ett døgn til tross for en større og omfattende operasjon. Var fortsatt halvveis svimmel av narkosen, men det var rett ut - Get Out and Die !! kunne de like godt ha sagt. 

Anonymkode: b1634...9f7

• Liker 3
Skrevet

Det er råtne egg i alle yrker, men det påvirker folks liv mer når det gjelder ansatte i helsevesenet o.l. De har makt over liv og død, smerter og verdighet, på en helt annen måte enn mange andre yrker. Det finnes psykopater, mennesker omtrent uten empati, mennesker som hater å jobbe med mennesker, mennesker som burde pensjonert seg for lenge siden osv. i alle yrker, men i helsevesenet gjør de mer skade enn mange andre steder.

Har selv vært borti både en fastlege og en helsesykepleier som begge var fullstendig hjerteløse og ondskapsfulle. De virket begge som de HATET mennesker og de burde ikke få lov til å jobbe med mennesker lengre. Jeg rapporterte begge, men det hadde ingen effekt.

Anonymkode: e2e9b...374

Skrevet
På 9.12.2019 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Et familiemedlem av meg har jobbet i helsevesenet i over 20 år og han har både vært borte i og hørt verre historier enn det der om andre kollegaer. Det er faktisk helt utrolig hvor mye feil hjemmesykepleiere, hjelpepleiere og sykepleiere gjør i jobb sammenheng. Det folk flest leser om i media er bare en brøkdel av hva som egentlig foregår. Hadde dere bare visst alt det forferdelige mitt familiemedlem har fortalt meg om hva folk egentlig gjør på jobb hadde ingen av dere ville blitt innlagt noen gang på et offentlig sykehus/sykehjem. 

Anonymkode: 87454...2f7

De fleste som jobber i helsevesenet gjør en fantastisk jobb, og gjør det de kan for å ivareta pasienten/ brukeren/ beboeren best mulig til tross for dårlig bemanning. De løper desto mer og fortere for å rekke over alle oppgaver, og da kan det dessverre skje feil. Det skal selvsgt ikke skje, men de er bare mennesker. 

Anonymkode: 5ec2f...a72

• Liker 3
Skrevet

Det handler om å spare penger i helsevesenet. Kortest mulig liggetid er viktigere,enn om pasientene er friske nok til å reise hjem. De som arbeider på sykehus er pålagt å få folk ut folk ut dørene fortest mulig. Jeg var 34 år og innlagt etter kollisjon med skade på balanseorganene. Jeg lå rett ut og kastet opp bare jeg beveget på lillefingeren. Jeg klarte ikke å sitte, lå med kateter og klarte heller ikke å spise og drikke. Etter en uke uten at de egentlig fant ut hva som feilte meg, bestemte de at jeg skulle hjem. Jeg sa at jeg bodde alene og ikke hadde familie i nærheten. De skulle ringe hjemmesykepleien som skulle komme og hjelpe meg fikk jeg vite. Ble trillet ut og lagt inn en taxi. Der lå jeg og spydde i en plastpose på hjemturen, og taxisjåføren var helt fortvilet og forsto ikke hvorfor jeg skulle hjem i en sånn tilstand. Taxisjåføren måtte bære meg inn i leiligheten og la meg på senga. Jeg var så uvel at jeg klarte ikke å få av meg jakke og sko, og sånn lå jeg et helt døgn uten å komme meg på toalettet. Jeg fikk taxisjåføren til å ringe til en venninne av meg som hadde nøkkel til leiligheten min, og hun kom innom tidlig neste morgen før hun skulle på jobb. Da hun så at jeg lå i oppkast og fullt påkledd med jakke og sko, ringte hun ambulanse og jeg ble på nytt lagt inn på Haukeland. Hjemmesykepleien hadde ikke fått noe beskjed om at de skulle kontakte meg... jeg tenker på gamle folk som var enda mer skrøpelig enn meg, og som opplever lignende situasjoner. Helt jævlig! 

Anonymkode: dffc9...72a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som jobber i helsevesenet gjør en fantastisk jobb, og gjør det de kan for å ivareta pasienten/ brukeren/ beboeren best mulig til tross for dårlig bemanning. De løper desto mer og fortere for å rekke over alle oppgaver, og da kan det dessverre skje feil. Det skal selvsgt ikke skje, men de er bare mennesker. 

Anonymkode: 5ec2f...a72

Men her handler tråden om mennesker som er hjerterå, det blir noe annet. Det finnes empatiløse mennesker i alle yrker, men det gir ekstra store utslag i helsevesenet.

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om å spare penger i helsevesenet. Kortest mulig liggetid er viktigere,enn om pasientene er friske nok til å reise hjem. De som arbeider på sykehus er pålagt å få folk ut folk ut dørene fortest mulig. Jeg var 34 år og innlagt etter kollisjon med skade på balanseorganene. Jeg lå rett ut og kastet opp bare jeg beveget på lillefingeren. Jeg klarte ikke å sitte, lå med kateter og klarte heller ikke å spise og drikke. Etter en uke uten at de egentlig fant ut hva som feilte meg, bestemte de at jeg skulle hjem. Jeg sa at jeg bodde alene og ikke hadde familie i nærheten. De skulle ringe hjemmesykepleien som skulle komme og hjelpe meg fikk jeg vite. Ble trillet ut og lagt inn en taxi. Der lå jeg og spydde i en plastpose på hjemturen, og taxisjåføren var helt fortvilet og forsto ikke hvorfor jeg skulle hjem i en sånn tilstand. Taxisjåføren måtte bære meg inn i leiligheten og la meg på senga. Jeg var så uvel at jeg klarte ikke å få av meg jakke og sko, og sånn lå jeg et helt døgn uten å komme meg på toalettet. Jeg fikk taxisjåføren til å ringe til en venninne av meg som hadde nøkkel til leiligheten min, og hun kom innom tidlig neste morgen før hun skulle på jobb. Da hun så at jeg lå i oppkast og fullt påkledd med jakke og sko, ringte hun ambulanse og jeg ble på nytt lagt inn på Haukeland. Hjemmesykepleien hadde ikke fått noe beskjed om at de skulle kontakte meg... jeg tenker på gamle folk som var enda mer skrøpelig enn meg, og som opplever lignende situasjoner. Helt jævlig! 

Anonymkode: dffc9...72a

Herregud, så utrolig fælt! Jeg ville nektet å reise hjem, og bare lagt meg i gangen på Ahus, f.eks. Da er det i alle fall mennesker i nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...