Gå til innhold

Hva er det mest avvikende fra a4 livet du har gjort? Samfunnets normer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på feks. Å flytte til en hytte uten strøm/vann. Sagt opp en sikker jobb mot å satse på noe spesielt.

Hva er det vanskeligste valget du noen gang har tatt? Noe alle du kjenner har frarådet deg mot å gjøre, i frykt for at du skulle mislykkes ? Bare fordi de aldri kunne tenke i de baner selv.

Jeg passer bare ikke inn i dette konforme samfunnet. Har enda ikke funnet min vei, og trenger vel et lite spark bak til å bryte ut.

Har du angret ? 

Anonymkode: 5266a...bda

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på

Anonymkode: e02d6...8c5

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjør på

Anonymkode: e02d6...8c5

Takk:blomst:

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte enhveisbillett til et annet land, uten jobb eller noe. Dro alene. Ordna seg etterhvert, og bodde der noen år. Men vet ikke om jeg vil anbefale det til folk flest. 

Anonymkode: 04ec6...62f

• Liker 6
Skrevet

Selvvalgt KS, ingen amming og barnefar har omsorgen. 

Anonymkode: e4f0d...49a

• Liker 2
Skrevet

Solgte alt jeg eide, sa opp jobben, kjøpte nytt hus i utlandet som jeg kun hadde sett bilder av og fikk ny jobb i utlandet. 

Anonymkode: eacb0...497

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

KS kan ikke selvvelges, da har du bare hatt en grei jordmor. 

• Liker 6
Skrevet

Uassistert fødsel, begge gangene. Ammet til henholdsvis 5 og 6 år. Hjemmeundervist ungene over hele verden. Spiste morkaka 2. gangen. Dyrker, sanker, jakter og fisker rundt 80% av maten vi spiser. 

Elsker livet vårt! 

Anonymkode: 197c5...b6c

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk du egentlig barn? Dette høres jo ut som surrogati? 

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, SupaWoman skrev:

I utlandet, så

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville ikke føde vaginalt, ingen melk, dessuten synes jeg det var ekkelt å amme. Der, jeg sa det. Fødesesdepresjon og forholdet vårt overlvde ikke å få barn. Nå kommer mammamafien til å spore meg opp og drukne meg i morsmelk

Ingen planer om det. Synes bare det høres fryktelig trist ut. Håper du har det bedre idag. ❤️

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke føde vaginalt, ingen melk, dessuten synes jeg det var ekkelt å amme. Der, jeg sa det. Fødesesdepresjon og forholdet vårt overlvde ikke å få barn. Nå kommer mammamafien til å spore meg opp og drukne meg i morsmelk

Takk for at du ville dele.

Mammamafiaen er ikke velkommen i denne tråden:fart2:

• Liker 36
Skrevet

Eg stakk ei sprøytenål gjennom leppa for å ta piercering på meg sjølv.

Eg stakk heimafrå som 16 åring, sov på bussstopp om sommaren. Eller på vifter med varme. Til slutt fant eg noko å leiga for symbolsk sum.

Eg vurderer seriøst å kjøpa minihus.

Anonymkode: fc3b5...9b7

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, SupaWoman skrev:

Det er mange som har mast seg til KS.

Anonymkode: 1b5f6...09d

• Liker 1
Skrevet

Behaldt ungen når eg vart gravid som 16? 

Anonymkode: 4c9c1...710

• Liker 5
Skrevet

Det var såpass spesielt at det havnet på forsiden av en stor norsk avis, så jeg vil ikke skrive det her for da blir jeg gjenkjent. 

Men det handler om å finne en drøm og å våge å følge den drømmen. Spør deg selv: hvilken risiko innebærer dette valget? Som oftest kan vi leve med risikoen bare vi er forberedt. 

Jeg er ufattelig glad for at jeg fulgte drømmen, det ble mye mye bedre enn jeg kunne forestille meg!

Anonymkode: 10d50...497

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var såpass spesielt at det havnet på forsiden av en stor norsk avis, så jeg vil ikke skrive det her for da blir jeg gjenkjent. 

Men det handler om å finne en drøm og å våge å følge den drømmen. Spør deg selv: hvilken risiko innebærer dette valget? Som oftest kan vi leve med risikoen bare vi er forberedt. 

Jeg er ufattelig glad for at jeg fulgte drømmen, det ble mye mye bedre enn jeg kunne forestille meg!

Anonymkode: 10d50...497

Tusen takk for godt råd! Jeg blir mer og mer fristet til å ta steget. 

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg på feks. Å flytte til en hytte uten strøm/vann. Sagt opp en sikker jobb mot å satse på noe spesielt.

Hva er det vanskeligste valget du noen gang har tatt? Noe alle du kjenner har frarådet deg mot å gjøre, i frykt for at du skulle mislykkes ? Bare fordi de aldri kunne tenke i de baner selv.

Jeg passer bare ikke inn i dette konforme samfunnet. Har enda ikke funnet min vei, og trenger vel et lite spark bak til å bryte ut.

Har du angret ? 

Sa opp en godt betalt jobb i Oslo, da jeg fikk barn nr 2. Bodde 1 times kjøring fra byen, og jeg visste at tidsklemma ville ta skikkelig tak hvis jeg fortsatte der. 

Saken er at jeg hadde ikke ny jobb på hånda, var godt voksen, og bodde på et sted hvor jobbene gikk fra mor til datter.

Min mann var panisk, han mente jeg satte altfor mye på spill (vi kunne ikke leve kun på hans inntekt). Men jeg tok med cv og satte opp et stort smil, banket på dører hos arbeidsgivere i området. Var heldig og fikk drømmejobben. Nå jobber jeg 80 % stilling og har en frihet jeg setter stor pris på som tobarnsmor. Vil muligens aldri øke til 100 %, selv om det betyr tapt inntekt. Penger er ikke alt. 

• Liker 11
Skrevet

Alt så og si.

Har gitt opp å være ''konform'' i dette samfunnet. Det er et gærent samfunn uansett, så driter fint i disse normene folk liksom følger... Hva er de uansett? Å løpe på fjellturer hele uka? Spise dyre steder og reise til syden hver vinter???

Kan noen fortellle meg?

Anonymkode: 7455a...dd6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...