AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #1 Skrevet 8. desember 2019 Har fått med meg at dette er et utsagn som barnløse/barnefrie får høre fra småbarnsforeldre og at dette plager dem. Jeg tror ikke dette stemmer. Jeg mener barnløse absolutt kan føle like godt på det å være sliten som småbarnsforeldre gjør, men at deres terskel for å bli slitne er lavere. At de tåler mindre rett og slett. At småbarnsforeldre er mer herdet. Å komme hjem fra en lang dag på jobb og lage noe mat og slappe av resten av dagen før de må på jobb dagen etter er ferie for en småbarnsforelder, men for en som ikke har barn og ikke kjenner alternativet så kan de kjenne på å være utslitt. Anonymkode: ad0c7...5e6 36
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #2 Skrevet 8. desember 2019 Enig med deg. Jeg har barn nå, men kan fortsatt huske jeg følte meg helt utslitt når jeg var barnløs. Dog på en helt annen måte. Blir litt som å si at vi i velstående Norge ikke kan føle på sorg feks fordi mennesker i andre land/situasjoner har det dårligere enn oss. Anonymkode: c8b4a...c9c 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 8. desember 2019 Foreldre vet ikke en dritt om min helse og mine belastninger. Det går ikke an å bare dele opp i to grupper og si at de med barn er mer slitne. Jeg kjenner trebarnsforeldre med mer overskudd enn meg. Anonymkode: 8235e...db8 107
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 8. desember 2019 Det kan være, men det er jo ikke slik at vi som ikke har barn skal gå rundt å synes synd på folk som har valgt å få unger. Heller ikke kompensere for disse på en arbeidsplass. Anonymkode: 0c9f8...545 82
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #5 Skrevet 8. desember 2019 Tror ikke det er så enkelt. Man kan være lykkelig tobarnsmor og få sove, vært på jobb og ut på fest i helgen men ikke være like sliten som en som sliter fysisk eller psykisk. Anonymkode: 69141...a0b 20
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #6 Skrevet 8. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Foreldre vet ikke en dritt om min helse og mine belastninger. Det går ikke an å bare dele opp i to grupper og si at de med barn er mer slitne. Jeg kjenner trebarnsforeldre med mer overskudd enn meg. Anonymkode: 8235e...db8 Tror ikke dette innlegget var rettet mot folk som har sykdom/hindringer. Men heller helt «vanlige» folk. Anonymkode: 2a05f...640 28
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #7 Skrevet 8. desember 2019 Og foreldre som er to i husstanden, aner ikke hva sliten betyr. Hilsen alenemor. .... Litt stygt sant, hva? Men jeg mener det. Men hadde aldri kunne sagt det til noen, nett som jeg ikke sier noe til barnløse. Det er lov å kjenne på at man er sliten, uten å skulle bli fortalt at det ikke er å være sliten. Vi barneforeldre skulle nok fått kjent en uke på heftig cellegiftkur på 2. Året, før vi påstår vi er verdensmestere i å takle slit... Anonymkode: ac826...4f8 71
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #8 Skrevet 8. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke dette innlegget var rettet mot folk som har sykdom/hindringer. Men heller helt «vanlige» folk. Anonymkode: 2a05f...640 Jeg er helt vanlig. Anonymkode: 8235e...db8 11
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #9 Skrevet 8. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og foreldre som er to i husstanden, aner ikke hva sliten betyr. Hilsen alenemor. .... Litt stygt sant, hva? Men jeg mener det. Men hadde aldri kunne sagt det til noen, nett som jeg ikke sier noe til barnløse. Det er lov å kjenne på at man er sliten, uten å skulle bli fortalt at det ikke er å være sliten. Vi barneforeldre skulle nok fått kjent en uke på heftig cellegiftkur på 2. Året, før vi påstår vi er verdensmestere i å takle slit... Anonymkode: ac826...4f8 👍👍👍👍 Anonymkode: 8235e...db8 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #10 Skrevet 8. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og foreldre som er to i husstanden, aner ikke hva sliten betyr. Hilsen alenemor. For å si det sånn, så er det venninna som er helt alene med en sønn jeg prioriterer å hjelpe når hun trenger en hjelpende hånd. Anonymkode: 8235e...db8 12
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #11 Skrevet 8. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og foreldre som er to i husstanden, aner ikke hva sliten betyr. Hilsen alenemor. .... Litt stygt sant, hva? Men jeg mener det. Men hadde aldri kunne sagt det til noen, nett som jeg ikke sier noe til barnløse. Det er lov å kjenne på at man er sliten, uten å skulle bli fortalt at det ikke er å være sliten. Vi barneforeldre skulle nok fått kjent en uke på heftig cellegiftkur på 2. Året, før vi påstår vi er verdensmestere i å takle slit... Anonymkode: ac826...4f8 Jeg var alenemor til eldste i mange år. Nå har jeg fått to små på rappen å jeg er mer sliten selv om vi er to i huset 🤣 en er som en og to er som ti. Anonymkode: 9e986...739 15
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #12 Skrevet 8. desember 2019 Det som står i overskriften og det du skriver i innlegget ditt er jo egentlig akkurat det samme! Det er bare to ulike måter å uttrykke det på! Poteto potato 🙃 Anonymkode: c4ecb...9d6 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #13 Skrevet 8. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er så enkelt. Man kan være lykkelig tobarnsmor og få sove, vært på jobb og ut på fest i helgen men ikke være like sliten som en som sliter fysisk eller psykisk. Anonymkode: 69141...a0b En lykkelig tobarnsmor som fester i helgene? Er barna lykkelige? Anonymkode: 22da5...5f9 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #14 Skrevet 8. desember 2019 Haha, dagens tråd: konkurranse om hvem som er mest sliten... Anonymkode: 83655...bd2 30
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #15 Skrevet 8. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha, dagens tråd: konkurranse om hvem som er mest sliten... Anonymkode: 83655...bd2 Skulle akkurat kommentere det samme. Veldig latterlig. Anonymkode: 1df85...ec7 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #16 Skrevet 8. desember 2019 Som småbarnsmor prøver jeg virkelig å ikke snakke så mye om slitenhet. Fordi det er virkelig det KJEDELIGSTE temaet som finnes! Fortell meg om drømmer heller (Det nest mest kjedelige som finnes) Anonymkode: 55153...447 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #17 Skrevet 8. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og foreldre som er to i husstanden, aner ikke hva sliten betyr. Hilsen alenemor. .... Litt stygt sant, hva? Men jeg mener det. Men hadde aldri kunne sagt det til noen, nett som jeg ikke sier noe til barnløse. Det er lov å kjenne på at man er sliten, uten å skulle bli fortalt at det ikke er å være sliten. Vi barneforeldre skulle nok fått kjent en uke på heftig cellegiftkur på 2. Året, før vi påstår vi er verdensmestere i å takle slit... Anonymkode: ac826...4f8 Men dette tenker jeg ofte når jeg er sliten med to barn og samboer. «Herregud, tenk hvordan det må være å være alenemor da!! Det må være slitsomt det!» er en gjenganger her i heimen. Anonymkode: f8333...2c0 11
Thyra Skrevet 8. desember 2019 #18 Skrevet 8. desember 2019 Dette kommer jo an på mange ting. Det finnes ikke bare to kategorier, de med og de uten barn. Er det to foreldre, aleneforeldre, ett barn, fem barn, har noen av barna eller foreldrene helsrproblemer eller andre ekstra utfordringer? Får de mye hjelp fra besteforeldre eller andre? Og de barnløse, jobber de mye overtid, må de ha ekstrajobb for å få det til å gå rundt økonomisk, holder de på å pusse opp huset på fritiden, er helsen god, har de gamle skrøpelige foreldre de må stille opp for? 26
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #19 Skrevet 8. desember 2019 Jeg blr sliten før jeg fikk barn og. Men da kunne jeg hente meg inn igjen. Og jeg gjorde mye mer utenom jobb og hjem. Selvfølgelig blir man mer sliten med barn enn uten barn. Anonymkode: a2f7a...718 13
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #20 Skrevet 8. desember 2019 Det å leve er slitsomt. Anonymkode: 313a8...1f2 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå