Gå til innhold

Gave til venninne som går igjennom noe vanskelig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger litt hjelp av dere kg-brukere. 
Jeg har en venninne som har fått hverdagen og familielivet sitt snudd opp ned etter at samboeren brått ble dødssyk. Dette er en veldig vanskelig tid for venninnen min, så jeg har stilt masse opp. Hun er en ny venninne, ble kjent med henne i fjor - men vi har blitt veldig gode venninner. Så det føles ut som vi har kjent hverandre mye lengre. 

Ettersom dette er en så vanskelig tid for venninnen min og jeg ser hvitt tøft dette er, har jeg lyst til å gi henne en liten oppmerksomhet til jul. Det vil være unaturlig å gi noe stort, jeg tenker rundt 100-200kr. Noe som kan være godt i denne vanskelig tiden, men sliter med å komme på noe. Er det noen som har noen lure forslag? Hun er 35 år. 

Anonymkode: 26034...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en får livet snudd på hodet, Ts, så lærer en at ting er helt uten verdi. Du kan altså gi bøker, vin, blomster eller annet og det vil, både nå og til evig tid, være helt verdiløst for din venninne. 

Så gi henne noe som ikke er en ting. 

Hva med en tur på kino? En ferdiglaget middag på døren? 

Anonymkode: 9a812...0f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt pris på noe hjemmelaget eller gavekort på filmkveld med god mat eller snacks, vinkveld eller noe slikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en veldig lik situasjon, venninna mi er 36 og er gift.  Mannen er dødsyk.  Jeg strikker et pledd de skal få til jul og håper det faller i smak.  Garnet kommer på ca 300 kr. 

Anonymkode: 64442...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en får livet snudd på hodet, Ts, så lærer en at ting er helt uten verdi. Du kan altså gi bøker, vin, blomster eller annet og det vil, både nå og til evig tid, være helt verdiløst for din venninne. 

Så gi henne noe som ikke er en ting. 

Hva med en tur på kino? En ferdiglaget middag på døren? 

Anonymkode: 9a812...0f8

Utrolig kvast svar. Dette er jeg fullstendig klar over. Har gått igjennom mye selv. Det er derfor jeg vil gi henne en oppmerksomhet. En oppmerksomhet behøver ikke være en ting. Spør derfor etter tips/råd. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en veldig lik situasjon, venninna mi er 36 og er gift.  Mannen er dødsyk.  Jeg strikker et pledd de skal få til jul og håper det faller i smak.  Garnet kommer på ca 300 kr. 

God ide, men jeg strikker ikke. Jeg stiller mye opp allerede med pass av barn, er alltid tilgjengelig på telefon, er tilstede på sykehuset sammen med henne, har vasket leilighet, laget middag og har overnattet der så hun ikke skal være alene. Legene mener samboeren vil kunne bli bra igjen. Venninnen min sover lite og er veldig sliten. Tenkte på noe egenpleie eller noe slikt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å bake opp litt rundstykker/julebrød eller lignende de kan ha i jula?

Anonymkode: 76dde...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God ide, men jeg strikker ikke. Jeg stiller mye opp allerede med pass av barn, er alltid tilgjengelig på telefon, er tilstede på sykehuset sammen med henne, har vasket leilighet, laget middag og har overnattet der så hun ikke skal være alene. Legene mener samboeren vil kunne bli bra igjen. Venninnen min sover lite og er veldig sliten. Tenkte på noe egenpleie eller noe slikt. 

Klarer du å lage en spakveld/jentekveld for dere hvor dere kan f.eks drikke litt vin og spise litt god mat, ordne med barnevakt og ta litt ansiktsmaske etc på hverandre? Du kan f.eks spørre på ett spa om du kan få noen sånn prøvepakker på ordentlig gode produkter og gjøre en helkveld av det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man kan gi en ting til noen som har det vanskelig.  Man slutter ikke å sette pris på f.eks bøker, smykker eller hudpleie fordi man har det tøft.  Hvis du vet at en venninne f.eks ønsker seg en bestemt bok er dette en gave like god som noen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det venninnen din ønsker seg aller mest er tid. Tid til å være med sin mann nå. Kanskje en matkasse eller noen store poser med hjemmelagede rundstykker kan være noe? Det frigir tid for henne.

Anonymkode: 7dde9...344

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det venninnen din ønsker seg aller mest er tid. Tid til å være med sin mann nå. Kanskje en matkasse eller noen store poser med hjemmelagede rundstykker kan være noe? Det frigir tid for henne.

Anonymkode: 7dde9...344

Det går kun i enkle middager nå, så matkasse blir for mye. Har laget opp lasagne til henne som hun har fryst ned. I tillegg til brød. Tenkte liksom mer på noe som kun er for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med time til frisør? Bryn styling? Spa, hudpleie. Eller noen gode kremer. Sykehusluften er hard mot huden, så gode produkter er fint. 

Anonymkode: be9bc...d8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh nå kommer jeg ikke på navnet på nettstedet. Men er en dame som lager armbånd og øredobber med fine tekster/ord. En venninne av meg som hadde en kreftsyk gutt fikk øredobber hvor det sto løve på ene, super på andre og mamma på tredje øredobben.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Slitenmamma skrev:

Åååh nå kommer jeg ikke på navnet på nettstedet. Men er en dame som lager armbånd og øredobber med fine tekster/ord. En venninne av meg som hadde en kreftsyk gutt fikk øredobber hvor det sto løve på ene, super på andre og mamma på tredje øredobben.  

Snella og Petronella 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...