AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #1 Skrevet 8. desember 2019 Jeg falt idag på isen,men ikke hardt og ikke på magen,men hoften. Har kjent liv i ettertid og har ikke vondt. Bør jeg kontakte føden? Anonymkode: a6f5b...ca3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #2 Skrevet 8. desember 2019 De sier jo at terskelen for å ringe skal være lav, så du kan jo ta en telefon å høre med de. Personlig hadde jeg ikke foretatt meg noe om fallet var slik du beskriver. Anonymkode: 145fa...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #3 Skrevet 8. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sier jo at terskelen for å ringe skal være lav, så du kan jo ta en telefon å høre med de. Personlig hadde jeg ikke foretatt meg noe om fallet var slik du beskriver. Anonymkode: 145fa...aa4 Det var ikke stort og kraftig fall skled på en måte og landet på hoften. Er likesom ikke redd heller at noe har skjedd baby er aktiv og jeg føler meg fin. Anonymkode: a6f5b...ca3
The Kitten Skrevet 8. desember 2019 #4 Skrevet 8. desember 2019 Høres helt unødvendig ut å ringe, men heller en gang for mye enn for lite. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #5 Skrevet 8. desember 2019 Alltid ringe føden ved fall, er beskjeden jeg har fått. Så kan de ta den vurderingen sammen med deg. Anonymkode: 294cb...f77 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #6 Skrevet 8. desember 2019 Har fått beskjed om å ringe ved fall så kan føden vurdere. Om ikke annet for å registrere det tilfelle noe skulle oppstå litt senere. Morkakeløsning er vel det de er mest redde for. Anonymkode: 61edc...d1e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #7 Skrevet 8. desember 2019 Alltid ringe føden ved fall. Selv om det ikke er hardt og ikke på magen kan morkaken løsne. Anonymkode: 01e72...04a
naerin Skrevet 8. desember 2019 #8 Skrevet 8. desember 2019 Håper det går bra med dere. ❤️ Ring føden og be om en sjekk. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #9 Skrevet 8. desember 2019 Hvordan gikk det, Ts? Det må ha vært vondt? Jeg får vondt bare jeg har brå bevegelser, så et fall ville jeg virkelig kjent på. Anonymkode: 7fdab...a76
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #10 Skrevet 8. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det, Ts? Det må ha vært vondt? Jeg får vondt bare jeg har brå bevegelser, så et fall ville jeg virkelig kjent på. Anonymkode: 7fdab...a76 Jeg ringer imorgen. Jeg har det helt fint egentlig. Kjenner liv som vanlig ikke for mye,det var visst ikke bra leste jeg om ungen var veldig aktiv det kunne tyde på stressa barn. Har ikke vondt noen sted. Jeg hadde på meg brodder,men det var masse snø så under snøen is,broddene fikk ikke festet seg til noe så jeg falt på hofta med hånden ned. jeg er livredd for fall er veldig forsiktig,men spnt skjer dessverre. Jeg får ringe imorgen og høre om de vil ha meg inn for sjekk. Anonymkode: a6f5b...ca3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #11 Skrevet 8. desember 2019 2 timer siden, naerin skrev: Håper det går bra med dere. ❤️ Ring føden og be om en sjekk. Tusen takk. Det går fint som jeg skrev,men skal ringe imorgen for å høre om de vil ha meg inn. Anonymkode: a6f5b...ca3
Mrs Robinson Skrevet 8. desember 2019 #12 Skrevet 8. desember 2019 I morgen! Føden er jo åpen døgnet rundt! Ring nå, så får du i det minste registrert fallet! 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #13 Skrevet 8. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk. Det går fint som jeg skrev,men skal ringe imorgen for å høre om de vil ha meg inn. Anonymkode: a6f5b...ca3 Hvorfor vente til i morgen? Føden er jo åpent døgnet rundt. Ringer du nå så får du et svar med en gang og kan slå deg til ro med det. Anonymkode: 05c1c...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #14 Skrevet 8. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor vente til i morgen? Føden er jo åpent døgnet rundt. Ringer du nå så får du et svar med en gang og kan slå deg til ro med det. Anonymkode: 05c1c...7b0 Fordi jeg ikke stresser. Jeg er egentlig helt rolig. Jeg har ikke vondt og baby sparker og alt er som vanlig. Ts Anonymkode: a6f5b...ca3 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #15 Skrevet 9. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke stresser. Jeg er egentlig helt rolig. Jeg har ikke vondt og baby sparker og alt er som vanlig. Ts Anonymkode: a6f5b...ca3 Okei... Sært. Jeg hadde ringt bort rett etter fallet jeg da. Ikke fordi jeg er hysterisk, men fordi jeg vil være helt sikker og få bekreftet at det går bra. Det er en kort tlf samtale med et par spørsmål bare. Man skal ha lav terskel for å ringe. Anonymkode: 05c1c...7b0 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #16 Skrevet 9. desember 2019 Jeg falt som gravid og endte opp med skinne på foten. Jeg var på legevakten også. Men ingen sjekka babyen i magen. Tenkte ikke over det selv en gang. Men jordmor sa til meg på kontroll senere samme uke at man SKAL ringe føden ved fall. Om det er skjedd noe, så kan det gå veldig galt. men det gikk veldig bra altså. Og babyen i magen er snart 6 år. Anonymkode: 08d06...182 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #17 Skrevet 9. desember 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringer imorgen. Jeg har det helt fint egentlig. Kjenner liv som vanlig ikke for mye,det var visst ikke bra leste jeg om ungen var veldig aktiv det kunne tyde på stressa barn. Har ikke vondt noen sted. Jeg hadde på meg brodder,men det var masse snø så under snøen is,broddene fikk ikke festet seg til noe så jeg falt på hofta med hånden ned. jeg er livredd for fall er veldig forsiktig,men spnt skjer dessverre. Jeg får ringe imorgen og høre om de vil ha meg inn for sjekk. Anonymkode: a6f5b...ca3 Det er vel heller bra at baby er veldig aktiv enn ikke? Anonymkode: 7fdab...a76
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #18 Skrevet 9. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei... Sært. Jeg hadde ringt bort rett etter fallet jeg da. Ikke fordi jeg er hysterisk, men fordi jeg vil være helt sikker og få bekreftet at det går bra. Det er en kort tlf samtale med et par spørsmål bare. Man skal ha lav terskel for å ringe. Anonymkode: 05c1c...7b0 Synes du er hysterisk om du ikke kunne ventet til dagen etter slik ts gjør. Da er det flere på jobb og de er bedre bemannet. Så sært av deg å kalle ts sær 😉 Anonymkode: 145fa...aa4 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #19 Skrevet 9. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du er hysterisk om du ikke kunne ventet til dagen etter slik ts gjør. Da er det flere på jobb og de er bedre bemannet. Så sært av deg å kalle ts sær 😉 Anonymkode: 145fa...aa4 Det er sært å ikke ta anbefalingen om å ringe med en gang. Selv om det virker bra SKAL man inn på sjekk. Man må lære seg å sette barnets beste før seg selv. Anonymkode: 01e72...04a 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #20 Skrevet 9. desember 2019 Håper du har fått snakket med føden, bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Hva om det hadde skjedd noe (morkakeløsning f.eks), hvordan hadde livet blitt fremover om man hele tiden skulle tenkt «jeg skulle dratt på den sjekken». Kunne aldri levd med det i bakhodet. Som gravid er du ikke til bry for fødeavdelingen om du kommer til sjekk en mandag formiddag eller en natt lørdag etc. Anonymkode: f0188...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå