Gå til innhold

Liten walk-in, ønsker tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et lite rom som skal kles med stammer på hver langside, det blir en skaphøyde til hvert familiemedlem.

Til deg som har walk-in fra før, hva er ditt beste tips? 

Og til de som benytter kleshengere og ikke hyller/skuffer - tar dere hengere med på vaskerommet, eller rene klær inn for å henge opp? 😅

Anonymkode: ac0a2...c15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har skuffer til t-skjorter, undertøy og bukser. Resten henger. Vi hadde buksehengere før (man dro frem hele rekka med hengere), men disse synes vi var forferdelig upraktiske. De tok stor plass mtp hvor få bukser man fikk plass til. Samt at buksa ved siden av den man skulle ha, ofte falt ned osv. Bytta de med skuffer etter noen år. 

Vi har skittentøyssjakt ned, men må selvsagt bære alt det rene opp igjen. Tar ikke med hengerene ned, for så å gå opp igjen, nei. Det som skal henges opp legges på senga og så henges opp i garderoben😊

Anonymkode: 08fae...865

Skrevet

Tusen takk for svar! 😃

Skrevet

Trådkurver med stort gitter er upraktisk til undertøy, andre små klær og tilbehør. Pass derfor på at alle har nok skuffer eller tette trådkurver til slikt.

Jeg liker ikke skohyller, de er så lite fleksible. Det er bedre med vanlige hyller, for dem kan man også bruke til bokser/kurver med andre ting. Slike skohyller passer heller ikke så godt til veldig store eller veldig små sko, og dermed sløser man mye plass. 

Skjorter og kjoler tørker vi på kleshengere, altså må vi ta med kleshengere til vaskerommet. Vi har så mange ekstra kleshengere at det tar noen uker mellom hver gang vi må samle tomme kleshengere og frakte til vaskerommet. 

Anonymkode: 0a87d...3e6

Skrevet

Takk for svar! 😃 hvilke hengere er best da? Antar i stål , samme hvor de kjøpes?

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😃 hvilke hengere er best da? Antar i stål , samme hvor de kjøpes?

Jeg foretrekker kleshengere i tre. Kleshengere i stål er veldig tynne, så de lager merker i klærne og sliter ekstra på klærne. De kleshengerene som er aller snillest mot klærne er slike ekstra brede i plast, men plasthengere blir fort ødelagt. Trehengere varer lenge og sliter ikke mye på klærne. 

Jeg har ingen preferanse på merke, men de må være glatte, helt uten fliser. Jeg liker også at de har hakk i endene slik at ting ikke glir så lett av. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker kleshengere i tre. Kleshengere i stål er veldig tynne, så de lager merker i klærne og sliter ekstra på klærne. De kleshengerene som er aller snillest mot klærne er slike ekstra brede i plast, men plasthengere blir fort ødelagt. Trehengere varer lenge og sliter ikke mye på klærne. 

Jeg har ingen preferanse på merke, men de må være glatte, helt uten fliser. Jeg liker også at de har hakk i endene slik at ting ikke glir så lett av. 

På IKEA har de trehengere, og også slike brede hylser i plast som man kan ha utenpå hengeren for å skåne klærne. Synes de er geniale.

Vi tørker skjorter, bluser og kjoler på hengere. Jeg har uttrekkbare skohyller i mitt walk in, noe jeg elsker. Har også god plass til smykker, skjerf, belter, solbriller og annet. Beste rommet i hele huset.

Anonymkode: 37eaf...2ef

• 2 uker senere...
Skrevet

Med erfaring så er heng mye bedre, du har mye mer kontroll over klærne i tillegg til at klærne ikke krøller seg. Noen skuffer er grei å ha til sokker, undertøy og småting. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har to skohyller, 5 skuffer og et kort heng og et lang heng. Skulle ønske jeg kunne hatt dette i et eget rom slik at jeg kunne sluppet skapdører (skyvedørsdritt fra IKEA - pent men alt for volumiøst). Selv om jeg ikke får plass til støvletter på skohyllene får jeg plass til alle småsko og det er fantastisk. Jeg henger bukser, jakker, gensere, bluser og kjoler. Undertøy, t-skjorter, sengetøy og nattøy i skuffer. Ingen trådkurver - bare skuffer. Fordelen med skuff at de kan trekkes helt ut slik at man også får tak i det helt bakerst.

Gjest Blondie65
Skrevet

Og bare kleshengere i tre - trefargede til garderobeskapet og sorte til entreen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...