Gå til innhold

Kontaktlinser abonnement - dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte med linser for litt under en måned siden. Tok da synstest hos optiker og så fikk jeg kjøpt noen linser. Jeg er fornøyd med de linsene (selv om jeg ikke akkurat har noe sammenligningsgrunnlag), men synes de er så dyre. Jeg betalte da 500 kroner for 30 par linser...

Det er disse linsene: https://optikerbutikken.no/daglinser/pure/pure-01-day/ Blir 382 kroner per måned med abonnement (dvs. 191 kroner per øye i måneden). Klarer ikke å finne andre linser med både diameter 14.2 mm og basiskurve 8.6 mm (som de jeg har fått har) til billigere pris. I tillegg trenger jeg egentlig kun linser hver 7. uke, siden jeg bruker linser kun på jobb og ikke i helger... Ser ikke ut til at det er mulig å tegne et slikt abonnement? 

Er 382 kroner per måned for linser veldig dyrt? Klarer noen her å finne noen andre, billigere dagslinser med diameter 14.2 og basiskurve 8.6? :(Ønsker kun dagslinser, ikke månedslinser eller lignende. 

Anonymkode: 02749...d72

Skrevet

Kjenner kun til Brilleland, de har deltidsabonnoment nettopp for de som ikke bruker linser hver dag, eventuelt at man kan pause abo, f.eks ta en måneds pause pr år fordi man har nok linser liggende hjemme. 

Anonymkode: c6002...0e5

• Liker 1
Skrevet

Nei, tenker det er en ok pris. Jeg har abonnement på brilleland, betaler 550 for dagslinser per mnd. Men mine er toriske, så de er litt dyrere. I tillegg er alt av kontroller og nødlinser inkludert i abn. Som AB over sier, så kan du ha deltidsabn, eller stoppe abn en tid når det bygger seg opp for mange linser. 

Anonymkode: b8cc1...31e

• Liker 1
Skrevet

Jeg betaler cirka 250 i måneden. Jeg kjøper på nettet og sparer mye på det i forhold til prisen den faste optikeren min tar for de samme linsene (400 i måneden!).

Linsene mine har forresten ikke samme spesifikasjoner som dine.

Anonymkode: 9359b...7c5

• Liker 1
Skrevet

Bruk LensWay - etter det jeg har kunnet finne ut er de billigst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg betaler ca 550 i måneden og er hos optiker stort sett to ganger i året. 

Hadde ikke tatt sjansen på å bruke linser uten jevnlig optikerkontroll.

Skrevet
1 minutt siden, Illuminatum skrev:

Jeg betaler ca 550 i måneden og er hos optiker stort sett to ganger i året. 

Hadde ikke tatt sjansen på å bruke linser uten jevnlig optikerkontroll.

Kan da fortsatt gå til kontroll, selv om man kjøper linser på nett...

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler cirka 250 i måneden. Jeg kjøper på nettet og sparer mye på det i forhold til prisen den faste optikeren min tar for de samme linsene (400 i måneden!).

Linsene mine har forresten ikke samme spesifikasjoner som dine.

150 kroner spart i måneden er vel ikke veldig mye i den store sammenhengen? 

Skrevet

Månedslinser er mye billigere, og de jeg bruker puster så bra at jeg kun tar de ut ca én gang i uka.

Anonymkode: 4448f...18d

• Liker 1
Skrevet (endret)
54 minutter siden, Teatrica skrev:

Kan da fortsatt gå til kontroll, selv om man kjøper linser på nett...

Det kan man, men kostnaden bør regnes med i totalsummen. Ser at det koster kr 610 med linsekontroll hos min optiker og det betyr 1200 i året.

Endret av Illuminatum
Skrevet
2 timer siden, Thyra skrev:

150 kroner spart i måneden er vel ikke veldig mye i den store sammenhengen? 

Tja, jeg tenker omvendt egentlig. Måned for måned viker det kanskje ikke så mye, men i den store sammenhengen blir det fort veldig mange tusen! 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg tenker omvendt egentlig. Måned for måned viker det kanskje ikke så mye, men i den store sammenhengen blir det fort veldig mange tusen! 

Med "i den store sammenhengen" tenkte jeg egentlig på at 150 i måneden er en veldig liten del av det totale pengeforbruket. Det er mer å spare på andre områder. 

Skrevet
46 minutter siden, Thyra skrev:

Med "i den store sammenhengen" tenkte jeg egentlig på at 150 i måneden er en veldig liten del av det totale pengeforbruket. Det er mer å spare på andre områder. 

Jeg har ikke akkurat sagt at dette er det heteste sparetipset verden har sett, da. Jeg synes nå uansett at 150 kroner i måneden på "ingenting" er ganske mye. Min økonomi er slik at jeg sparer der jeg kan og unner meg der jeg har lyst på litt ekstra. Jeg lar ikke være å spare 150 kroner på én ting fordi jeg kan spare 500 på en annen. Ja takk begge deler, sier jeg da.

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner kun til Brilleland, de har deltidsabonnoment nettopp for de som ikke bruker linser hver dag, eventuelt at man kan pause abo, f.eks ta en måneds pause pr år fordi man har nok linser liggende hjemme. 

Finner ingen linser på Brilleland med diameter 14,2 og basekurve 8,6. Vet ikke hvor nøye det er at det er akkurat 14,2 og 8,6, men ettersom linsene optikeren ba meg kjøpe har de målene vil jeg tro det er meningen at jeg skal ha det? Fant lite om deltidsabonnement også. Videre skjønner jeg ikke hva sfæriske osv. betyr... 

8 timer siden, Teatrica skrev:

Bruk LensWay - etter det jeg har kunnet finne ut er de billigst.

Her fant jeg noen med 14,2 og 8,6, men de er ikke mye billigere enn de jeg linket til i HI. Sparer kun 240 kroner i året, det er da regnet med prisen på LensWay med 20 prosent rabatt som det er nå. Dette vil sikkert endre seg, dersom de går tilbake til ordinær pris blir det igjen dyrere enn de i HI.

Noen som vet hvordan det er å si opp et abonnement hos AllianceOptikk? 

TS

Anonymkode: 02749...d72

Skrevet

på den typen du har testet nå skal du ha de målene ja, men på andre linsetyper kan andre mål være passelig. 
Jeg har flere ganger måtte endre litt på målene når jeg har byttet linsetyper. 

• 2 år senere...
Annonse
Skrevet

Dagslinser er jo dødsdyrt. Betaler rundt 750 i mnd nå hos brilleland. Men den typen jeg bruker (oasys 1dag) vet jeg er dyre, de er i tillegg toriske

Skrevet

Jeg har abbonement hos specsavers og er superfornøyd. Har månedslinser jeg sover med og betaler 180 kr måneden. Da har jeg kontroller inkludert og hver andre år kan jeg velge meg en kostnadsfri brille. Eneste negative for min del er at jeg synes linsene kommer vel sent, så har opplevd at jeg skulle ha byttet før de nye kom. Men ser jo det er motsatt problem for ts 😊

Skrevet

Ja abonnement er dyrt! Jeg kjøper linsepakker på lensit.no når jeg har behov for det og hamstrer gjerne når det er på 40% salg. Der er det linser i alle prisklasser 

Anonymkode: 1cec5...16b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja abonnement er dyrt! Jeg kjøper linsepakker på lensit.no når jeg har behov for det og hamstrer gjerne når det er på 40% salg. Der er det linser i alle prisklasser 

Anonymkode: 1cec5...16b

For min del er ikke abn veldig mye dyrere om jeg skulle ha kjøpt på nett. Hvis linsene ikke er på salg er det ikke mye å spare. I tillegg så er jo all hjelp hos brilleland gratis, inkludert synsprøve og linsekontroll som jeg benytter meg av minst en gang i året. Da blir det jo billigere enn å kjøpe på nett. Poenget mitt var at linsene i seg selv er dyre - synes det er i overkant med over 700 per mnd. 

Skrevet

Hei,

hvis det er dagslinser du bruker så kan du jo alltids gå ned på antall dagers bruk per uke i abonnementet, da vil også mnd summen gå ned. Grunnen til at prisen i abonnementet er dyrere enn å kjøpe over disk er godene som følger med. Du har mulighet til gratis linsekontroller/synsprøve i året, du får nødlinser hvis du har behov for det-pluss mye mer.

Jeg ville ha tatt kontakt med en av brilleland butikkene og spurt om hva som kan gjøres for å skreddersy abonnementet mer til dine behov:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...