AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #1 Skrevet 8. desember 2019 Så jeg spurte en i familien om og låne 300 kroner, pleier alltid betale tilbake når jeg låner av folk. Hun sier at hun kan låne meg men har ikke lyst til og gjøre det, da ba jeg hun og drite i det. Vil hun ikke låne så trenger hun ikke tenker jeg da. Men er bare meg eller er det teit og si at jeg vil ikke låne til deg men du kan låne. Tenker det er bedre med ja eller nei. Har sikkert ikke spurt hun på 1år. Og blir rett og slett litt paff over at hun bare måtte si hun ikke ville. Anonymkode: 9e7f6...996
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #2 Skrevet 8. desember 2019 Hvorfor må du låne penger? Hvorfor lånte du sist? Anonymkode: a2538...5dc 7
abc123detvardet Skrevet 8. desember 2019 #3 Skrevet 8. desember 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det bare meg eller er det teit og si at jeg vil ikke låne til deg men du kan låne. Ærlighet er aldri teit. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #4 Skrevet 8. desember 2019 Jeg vil aldri låne bort penger heller, tenker kanskje det er litt kravstort av deg å tenke at folk har kjempelyst til å låne deg pengene deres. Jeg skjønner du ikke vil være til bry, men det er nok bare realiteten. Anonymkode: 4bd68...42f 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #5 Skrevet 8. desember 2019 Fatter ikke alle disse lånetrådene. Jeg har aldri lånt penger av noen, annet enn banken til bolig. Jeg har aldri fått spørsmål om å låne penger, annet enn når vi er i kantina på jobb og kollegaer har glemt kortet på pulten - og da vipses det tilbake innen en time. Jeg hadde nok ikke lånt ut om jeg ble spurt. Basert på hva jeg leser her inne fører det utelukkende til konflikter og ødelagte relasjoner. Anonymkode: 666db...30a 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #6 Skrevet 8. desember 2019 En god regel her i livet er å verken låne penger av folk, ei heller låne det til noen. Anonymkode: 2294e...a44 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #7 Skrevet 8. desember 2019 På tide at folk slutter å låne deg penger. De gjør deg bare bjørnetjenester. Lær deg heller å håndtere økonomien din skikkelig, da slipper du slike situasjoner. Anonymkode: 14540...b5b 7
Mezzosoprena Skrevet 8. desember 2019 #8 Skrevet 8. desember 2019 Låner du penger ofte, av andre? Kanskje det er en grunn til at folk ikke vil låne deg penger lenger, hvis du har råd til å betale tilbake, så disponerer du feil og skulle ikke ha trengt å låne i utgangspunktet - ellers så må du hele tiden låne nye penger fordi du må betale tilbake. De vil nok sikkert bare hjelpe deg til å ta vare på din egen økonomi. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #9 Skrevet 8. desember 2019 Låne penger uten å ha glemt visakort...tror ikke jeg har opplevd det som voksen. Hva er det du trenger pengene til, og hvorfor har du ikke 300 kroner i staten av desember? Anonymkode: 74e88...5c0 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #10 Skrevet 8. desember 2019 Uforutsett utgift og tjener bare 10.000kr i mnd. Nei ikke til narko eller rus, jeg har barn så går fort det meste til viktige ting her i hus med så lite penger. Jeg får lønninger den 15, altså til fredag. Så er tynt, og samboer har mista jobben. Så har rett og slett dårlig råd. Anonymkode: 9e7f6...996 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #11 Skrevet 8. desember 2019 2 timer siden, Teatrica skrev: Låner du penger ofte, av andre? Kanskje det er en grunn til at folk ikke vil låne deg penger lenger, hvis du har råd til å betale tilbake, så disponerer du feil og skulle ikke ha trengt å låne i utgangspunktet - ellers så må du hele tiden låne nye penger fordi du må betale tilbake. De vil nok sikkert bare hjelpe deg til å ta vare på din egen økonomi. Nei låner ikke ofte, hadde vært eneste menneske som jeg hadde lånt av og fått tilbake på fredag. Så 300 kræsjer ikke økonomien. Var så dum og lånte 800 til en annen i familien pga strømmen hans holdt på og bli kutta nylig. Låner ofte til moren min også. Får du heldigvis tilbake iløpet av en uke. Så låner mer bort en jeg låner selv. Anonymkode: 9e7f6...996
A-hunter Skrevet 8. desember 2019 #12 Skrevet 8. desember 2019 Det virker som store deler av familien din kunne trenge et kræsjkurs i økonomi. Her kommer det: Det man får inn må være mer enn det man bruker. Sånn. Nå blir det bra. 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #13 Skrevet 8. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei låner ikke ofte, hadde vært eneste menneske som jeg hadde lånt av og fått tilbake på fredag. Så 300 kræsjer ikke økonomien. Var så dum og lånte 800 til en annen i familien pga strømmen hans holdt på og bli kutta nylig. Låner ofte til moren min også. Får du heldigvis tilbake iløpet av en uke. Så låner mer bort en jeg låner selv. Anonymkode: 9e7f6...996 Men da bør DU slutte å låne bort penger! Du kan da søren meg ikke låne vekk 10% av lønna di, når du tjener så dårlig. Å låne penger er det berømte tisse i buksa for å bli varm. Anonymkode: 74e88...5c0 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #14 Skrevet 8. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så jeg spurte en i familien om og låne 300 kroner, pleier alltid betale tilbake når jeg låner av folk. Hun sier at hun kan låne meg men har ikke lyst til og gjøre det, da ba jeg hun og drite i det. Vil hun ikke låne så trenger hun ikke tenker jeg da. Men er bare meg eller er det teit og si at jeg vil ikke låne til deg men du kan låne. Tenker det er bedre med ja eller nei. Har sikkert ikke spurt hun på 1år. Og blir rett og slett litt paff over at hun bare måtte si hun ikke ville. Anonymkode: 9e7f6...996 Du burde styre økonomien din, det er ingen selvfølge at andre skal låne deg penger. Anonymkode: 70807...dff 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #15 Skrevet 8. desember 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde styre økonomien din, det er ingen selvfølge at andre skal låne deg penger. Anonymkode: 70807...dff Helt greit det, er det ikke bare og si nei da? Hun sa jo at jeg kunne låne, men at hun ikke ville bare. Og måtte mer eller mindre krangle med til at hun ikke vippsa, fordi hvis hun ikke vil trenger hun ikke heller. Men syntes det er mye bedre og si nei. Anonymkode: 9e7f6...996
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #16 Skrevet 8. desember 2019 Det er en uting å låne penger. Hvorfor styrer du ikke økonomien din slik at du ikke trenger det. Anonymkode: 75f4a...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #17 Skrevet 8. desember 2019 Hadde ei venninne som spurte meg om å få låne 500kr. Begrunnet ikke hvorfor hun trengte å låne. Lite visste jeg at hun slet med rusproblemer (hun hadde flyttet til en annen by). Vi hadde liten kontakt på daglig basis. Jeg sa nei for jeg hadde ikke lyst når hun ikke begrunnet forbruket. Hun ble selvfølgelig sur på meg for det. Men det er en ærlig sak å si nei og man trenger ikke å bli sur for den grunn 🤷♀️ Anonymkode: 0911d...357 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #18 Skrevet 9. desember 2019 Reagerer på måten du svarte henne på.. drit i det? En sier ikke drit i det.. når en får nei om lån av penger.. du hørtes sur ut. Mikke lån penger av andre og ikke lån bort penger. Jeg låner aldri bort en krone til noen.. ikke låner jeg av andre heller. Anonymkode: 48d09...7da 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #19 Skrevet 9. desember 2019 Kjære vene! Hva er det med dere folk her inne?? Ts har spurt et FAMILIEMEDLEM om å låne 300 kr og h*n spurte vedkommende sist for et år siden. Hva har det med dere å gjøre hva pengene skal brukes til? Som om det ikke er ydmykende nok å spørre om å låne penger, så skal dere tråkke på Ts i tillegg? Alle kan havne i en kjip situasjon, og nå er ikke 300 kr akkurat 300 000 heller. Ts, jeg hadde aldri spurt vedkommende om å få låne penger igjen. Men om vedkommende hadde spurt meg en senere anledning om å låne, så hadde faktisk lånt bort penger om jeg hadde hatt mulighet. Du må ikke glemme at h*n har lånt til deg tidligere. Måten du svarte tilbake på var heller ikke fin.. Anonymkode: 1080f...bed 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #20 Skrevet 9. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Reagerer på måten du svarte henne på.. drit i det? En sier ikke drit i det.. når en får nei om lån av penger.. du hørtes sur ut. Mikke lån penger av andre og ikke lån bort penger. Jeg låner aldri bort en krone til noen.. ikke låner jeg av andre heller. Anonymkode: 48d09...7da Jeg svarte ikke sånn tilbake, jeg svarte at da trenger du ikke låne meg heller. Og hun fortsatt og si jo da, til jeg sa Har du ikke lyst skal du ikke heller. Fikk lov og låne, var bare ydmykende at jeg fikk lov men samtidig måtte hun si at hu egentlig ikke vil det. Så drit i det var bare det jeg skrev til dere. Anonymkode: 9e7f6...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå