Gå til innhold

Det er så veldig rart at folk med asperger klarer å ha ektefelle og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Særlig kvinner med asperger har det. Hvordan klarer å skaffe seg dette. Det bryter helt mot diagnosens problemer. De fleste jeg vet om med asperger er ensomme og ulykkelige og trygda og føler seg utenfor samfunnet. Det gjelder flest menn.

Anonymkode: 487c7...650

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal jo ikke dra alle under en kam da. Jeg har AS og har hele livet tiltrukket meg supersøte nerdegutter, sikkert fordi jeg fremstår sånn selv. Har aldri hatt problemer med forhold og er godt gift siden jeg bare orker og commite til 1 person.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Butternut said:

Man skal jo ikke dra alle under en kam da. Jeg har AS og har hele livet tiltrukket meg supersøte nerdegutter, sikkert fordi jeg fremstår sånn selv. Har aldri hatt problemer med forhold og er godt gift siden jeg bare orker og commite til 1 person.

Jeg tror kvinner med as har det mye lettere "på markedet".

• Liker 1
Skrevet

Også kvinne med AS. Fant mannen min online. Han falt for at jeg var så rett på sak og "sekretæraktig"/passet på ham. Og ja, vi er begge veldig nerdete.

Når der gjelder barna tar jeg all organisering og det meste praktisk, samt leker endel med dem, mens han er kosepappa og førstevalget for trøst. (Jeg er ikke et dårlig andrevalg altså.) Tror barna har det veldig bra.

Kvinner med AS har det nok endel lettere enn menn ift. familie/parforhold.

Anonymkode: d5fc8...232

• Liker 2
Gjest Witch24
Skrevet

Vel, jeg klarte å stå i 100% jobb som spl i 10 år, skaffet meg leilighet og bil selv, fikk deretter samboer og barn. Det var først da jeg kom i konflikt m en ny sjef da alt sa stop, før det et vanskelig brudd med samboer...Etter en del utredninger, fant de ut at jeg blant annet hadde en udiagnostisert asperger....er nå ufør 60... har jo slitt med perioder med angst for det sosiale og depresjoner pga stress, krav og negative opplevelser...og mine såkalte "late som jeg er normal"- evner har blitt dårligere i voksen alder.

Jeg har ikke vært noe spesielt glad i intimitet, latet jo som for samboer, men da han forandret personlighet til manipulerende og krenkende klarte jeg ikke å leve som undertrykt lenger. Jeg prøvde å være normal, selv om jeg alltid har kjent at jeg er litt spes og umoden for seksualitet.

Jeg har det best som alenemor og aseksuell, og slippe det kravet om å tilfredsstille en mann.

Skrevet

Har alle på Kvinneguiden asperger??

Anonymkode: 73c0e...31d

• Liker 6
Skrevet

Det er også rart at det HVER DAG opprettes tråder om asperger. Blir dere ikke leie, seriøst??  :balltre:

• Liker 5
Skrevet

Det er forskjellige grader av Asbergers. Noen klassifiserer så vidt til diagnosen, mens andre har absolutt alle symptomer. Noen har hatt gode foreldre, som har hatt nok ressurser til å oppdra et barn med aspergers, mens andre har ikke det. 

Anonymkode: ac56a...81d

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper 10% av de som sier de har det, virkelig har det. De resterende 90% mener de har det. 

Har jo vært i vinden i det siste, denne Asperger’n, men det gir seg nok etter en stund. Sånn som med whiplash. For 20 år siden hadde halve befolkningen det, men på magisk vis ble det tilnærmet borte i løpet av et par år. 

Angst blant kjendiser er også noe av det hippeste for tiden. Gir det 2 år til, så er nok flesteparten av dem lei av å ha det også. 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, SupaWoman skrev:

Det er også rart at det HVER DAG opprettes tråder om asperger. Blir dere ikke leie, seriøst??  :balltre:

Det er like rart at du alltid må kommentere i AS-trådene. La det være da vel hvis du synes det er så ille. En del mennesker har faktisk asperger,selv om du ikke har det. 

Anonymkode: 2b4bf...d1e

• Liker 1
Skrevet

Mennesker kan mye mer enn det man skulle tro. Aspergere inkludert. Det er bare etter moderne standarder at alle skal være ekstremt perfekte uteln lyter for å ha et ok liv. Det er absurd

Anonymkode: 2d5a6...653

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er like rart at du alltid må kommentere i AS-trådene. La det være da vel hvis du synes det er så ille. En del mennesker har faktisk asperger,selv om du ikke har det. 

Hvis jeg skulle kommentert i ALLE trådene om denne sjeldne tilstanden så hadde jeg jo ikke hatt annet å gjøre.  Det finnes sikkert 10 000 tråder her om temaet.  

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Påkrevd skrev:

Tipper 10% av de som sier de har det, virkelig har det. De resterende 90% mener de har det. 

Har jo vært i vinden i det siste, denne Asperger’n, men det gir seg nok etter en stund. Sånn som med whiplash. For 20 år siden hadde halve befolkningen det, men på magisk vis ble det tilnærmet borte i løpet av et par år. 

Angst blant kjendiser er også noe av det hippeste for tiden. Gir det 2 år til, så er nok flesteparten av dem lei av å ha det også. 

Det er enkelte diagnoser som blir moteriktige her inne på KG i perioder. De skiftes som regel ut etter en tid. Tidligere var det bl.a ADHD og ADD som alle skrek opp om, så var det en tid hvor personlighetsforstyrrelser var in. Nå er det asperger. Spent på hva det neste blir. Bipolar lidelse? Shizofreni? OCD?

Anonymkode: f1e9a...f26

• Liker 2
Gjest Witch24
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv fikk jeg vite det for et år siden da jeg gikk til psykolog, hun sa at hun så jeg hadde det med en gang etter 2 samtaler og jeg skåret veldig høyt på testene hun tok deretter.

Har visst at jeg er sær, annerledes og mer barnslig. Det har jeg både følt og blitt fortalt, og sosiale settinger har alltid vært vansklig for meg....

Kvinner er foressten vanskelig og se pga vi er flinke å late som. Jeg har blitt dårligere med alderen,  og mye depresjoner og angst da jeg syns det kan være vansklig og håndtere slike situasjoner voksne skal klare lett...arbeidslivet spesielt, det seksuelle har jeg valgt bort...gir meg ikke no...

Skrevet
2 minutter siden, Witch24 skrev:

Selv fikk jeg vite det for et år siden da jeg gikk til psykolog, hun sa at hun så jeg hadde det med en gang etter 2 samtaler og jeg skåret veldig høyt på testene hun tok deretter.

Har visst at jeg er sær, annerledes og mer barnslig. Det har jeg både følt og blitt fortalt, og sosiale settinger har alltid vært vansklig for meg....

Kvinner er foressten vanskelig og se pga vi er flinke å late som. Jeg har blitt dårligere med alderen,  og mye depresjoner og angst da jeg syns det kan være vansklig og håndtere slike situasjoner voksne skal klare lett...arbeidslivet spesielt, det seksuelle har jeg valgt bort...gir meg ikke no...

Er menn med asperger også mindre interessert i kroppskontakt og sex? 

Anonymkode: 9fe2b...a03

Gjest Witch24
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er menn med asperger også mindre interessert i kroppskontakt og sex? 

Anonymkode: 9fe2b...a03

Tror dette er meget individuelt. Selv om kroppskontakt ofte sees på problematisk for folk med diagnosen. Det kan hende det har med at jeg ikke binder meg så lett til nye mennesker, så lenge de ikke deler noen av interessene mine:)

Skrevet
1 time siden, SupaWoman skrev:

Hvis jeg skulle kommentert i ALLE trådene om denne sjeldne tilstanden så hadde jeg jo ikke hatt annet å gjøre.  Det finnes sikkert 10 000 tråder her om temaet.  

Hva så? Slutt å sleng dritt og bare la være å kommentere da! Du skriver alltid sånt i asperger-trådene. Hvorfor? 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, men alle føler seg kvalifisert til å diagnostisere Asperger. 

Ellers har jeg vært gift i snart tjue år. Har en mann og en sønn, begge med Asperger. De er mennesker som andre. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er enkelte diagnoser som blir moteriktige her inne på KG i perioder. De skiftes som regel ut etter en tid. Tidligere var det bl.a ADHD og ADD som alle skrek opp om, så var det en tid hvor personlighetsforstyrrelser var in. Nå er det asperger. Spent på hva det neste blir. Bipolar lidelse? Shizofreni? OCD?

Anonymkode: f1e9a...f26

K-PTSD og traumer er litt på vei opp, har jeg inntrykk av. Aspergertrådene tror jeg stammer fra kun noen få som har fått skikkelig hang-up på å poste på forum. 

Anonymkode: c705b...710

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, SupaWoman said:

Skjerp deg. Det er frivillig å lese!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...