AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #1 Skrevet 8. desember 2019 Jeg har gått ned 14 kg, og det synes ikke. Det er ingen som har lagt merke til det. Og jeg har ikke gått ned en klesstørrelse. Eneste er at klærne er bittelitt mer romslige, men ikke sånn at jeg må bytte de ut, eller gå ned en størrelse. For en mindre størrelse ville vært trangt. Jeg sliter og virkelig med å gå ned i vekt, så da er det jo ekstra kjedelig da det ikke synes. Noen som har opplevd lignende. Anonymkode: 180cb...c61
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #2 Skrevet 8. desember 2019 Hva veide du i utgangspunktet? Anonymkode: 01042...b67 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #3 Skrevet 8. desember 2019 Kommer jo an på om du har gått ned fra 120 til 106, eller 60 til 46....så om du kan gi litt mer opplysninger hadde det vært fint. Anonymkode: 02eb9...410 10
Dricka Skrevet 8. desember 2019 #4 Skrevet 8. desember 2019 (endret) Da jeg gikk ned ca 50 kg så trodde jeg i hodet mitt at jeg så ut som før. Det var enorm forskjell, men jeg hadde helt urealitstisk syn på meg selv. Man blir fort litt blind på seg selv. Mange har nok sett det men kanskje ikke har turt å si noe. I mitt tilfelle så var det ofte at folk snakket på om vektnedgangen min da jeg selv ikke var tilstede. Endret 8. desember 2019 av Dricka skrivefeil 20
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #5 Skrevet 8. desember 2019 Om du veier 140 kg og har gått ned 14 kg er det ingen som ser det. Naturligvis, ettersom man er ganske stor. Samme gjelder uansett om du er sykelig overvektig, da vil det ta tid før det synes. Det var ingen som la merke til at jeg gikk ned fra 97 kg til 87 kg, men jeg merket det selv. Skal også sies at ikke alle kommenterer andres vekt. Jeg gjør det ALDRI. Har sett kolleger gått ned i vekt før, og har aldri kommentert det, rett og slett fordi jeg ikke vil at andre skal kommentere min kropp. Kropp er ikke så viktig. Det er viktig å ta vare på helsen sin, men er ingen som sier "så bra du gikk ned i vekt du var så stor at du kunne dø før du er 40, bra jobba og fint du tar vare på helsen!"...... De fleste sier "nå er du pen når du har gått ned i vekt" eller "så fin du har blitt"..... Anonymkode: dcd77...331 21
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #6 Skrevet 8. desember 2019 Uff da. Trassig at ingen legger merke til det, for 14 kg er betydelig antall kg. Hurra for deg. Om man har mange kg for mye er det vanskelig å se enn om man er rundt normalvekt. Av og til tar det litt tid før kroppen strammer seg. Man blir litt myk, før det strammer seg. Vær stolt av innsatsen. Anonymkode: 5698b...b21 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #7 Skrevet 8. desember 2019 Altså... Man skal ikke kommentere at folk er feite, så da blir det faktisk feil for folk å kommentere at du har tatt av. Derfor har de ikke sagt noe. Hvis de sier du ser fantastisk ut, så er det akkurat det samme som at du ikkje var god nok når du var større. Jobb med deg selv mot ein sunnere livsstil. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: f175c...d30 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #8 Skrevet 8. desember 2019 En venninne av meg har samme erfaring som deg. Hun tok av masse, men INGEN sa noe før hun hadde tatt av 20 kg. Hun var litt småfornærmet etter 10 kg og det knapt var merkbart, men 20 var tydeligvis det magiske tallet. Så hang in there! Anonymkode: b2d62...765 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #9 Skrevet 8. desember 2019 På meg syntes det ikke ordentlig før jeg hadde gått ned 17kg, skulle ned 35kg Anonymkode: 899a7...98b 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #10 Skrevet 8. desember 2019 Takk for svarene. Jeg har gått ned fra 95 kg til 81 kg. Anonymkode: 180cb...c61 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #11 Skrevet 8. desember 2019 Jeg legger ikke merke til om en person har nye briller engang🤷🏻♀️ Jeg kan godt tenke eller si at en person ser bra ut, uten at jeg kan sette fingeren på hva nytt personen har gjort. Anonymkode: 28bc5...292 13
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #12 Skrevet 8. desember 2019 Mitt utgangspunkt var likt ditt vektmessig. Da jeg hadde gått ned 10 kg syntes det faktisk godt, men passet selvfølgelig de samme klærne. Jeg fikk først kommentarer da jeg selv fortalte at jeg hadde gått ned og jobbet med saken. Har vært veldig åpen om det. Nå har jeg gått ned 22 kg og får ofte høre det. Men det er de som vet at jeg holder på å gå ned i vekt og at jeg er åpen om det som kommenterer det. Andre ser det nok, men de tør ikke si noe 🙂 Det er tross alt litt uhøflig å kommentere andres vekt. Når det gjelder klær så har jeg nå først kjøpt mindre størrelse. De gamle klærne er blitt vid, men mange av de går fint an å bruke enda. Foreslår at du tar bilde av deg selv slik at du kan sammenligne. Bilder lyver ikke og det er lett å se forskjellen 😊 Anonymkode: 0ff5b...f9d 6
cerruti Skrevet 8. desember 2019 #13 Skrevet 8. desember 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svarene. Jeg har gått ned fra 95 kg til 81 kg. Anonymkode: 180cb...c61 Målet er vel ikke at folk skal kommentere det? Ingen gjorde vel heller det da du gikk opp? Fokuser heller på å være fornøyd med den gode jobben du har gjort! 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #14 Skrevet 8. desember 2019 Før og etterbilde, ts? Anonymkode: b0e31...167 1
Umylian Skrevet 8. desember 2019 #15 Skrevet 8. desember 2019 Jeg kommenterer aldri andres kropper om de ikke selv snakker om egen vektnedgang. 11
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #16 Skrevet 8. desember 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svarene. Jeg har gått ned fra 95 kg til 81 kg. Anonymkode: 180cb...c61 Det er nok noen som har sett det, men følt det var uhøflig å kommentere. Og så har du noen blindfiser som ikke ser sånne ting før du er halve personen du var, omtrent😜 Det med klesstørrelsen kan være litt fordi du kanskje brukte så liten størrelse du fikk til i utgangspunktet og de store størrelsene har mer å gå på per størrelse enn mindre størrelser. Dessuten, når man er ganske stor må man også ta av kg på "reserveplassene" som ikke merkes så godt på klesstørrelsen, som ansikt, armer, pupper og ben, i tillegg til de plassene som har mer å si for klærne som rumpa og magen/torso. Du kommer til å passe i mindre størrelser etterhvert som du fortsetter nedover 🙂 Du har vært sykt flink, heia heia! Anonymkode: 2b190...2dc 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #17 Skrevet 8. desember 2019 Hvordan har du gått ned? Om man kun er i kaloriunderskudd, uten å trene ved siden av, raser man raskt ned i muskelmasse. Resultatet blir gjerne at volum ikke endrer seg like mye som vekt. Anonymkode: ff77e...fff 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #18 Skrevet 8. desember 2019 Jeg kunne aldri funnet på å kommentere vektnedgang, trodde det var litt frekt? Man vet jo aldri grunnen til vektnedgangen liksom.. Er ikke sikkert jeg hadde lagt merke til det heller, for å være ærlig.. Anonymkode: 716a3...a1f 2
Svartfugl Skrevet 8. desember 2019 #19 Skrevet 8. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått ned 14 kg, og det synes ikke. Det er ingen som har lagt merke til det. Og jeg har ikke gått ned en klesstørrelse. Eneste er at klærne er bittelitt mer romslige, men ikke sånn at jeg må bytte de ut, eller gå ned en størrelse. For en mindre størrelse ville vært trangt. Jeg sliter og virkelig med å gå ned i vekt, så da er det jo ekstra kjedelig da det ikke synes. Noen som har opplevd lignende. Anonymkode: 180cb...c61 Det kan jo hende du har mistet kg-ene veldig jevnt fordelt over kroppen, og da vil det jo ta mindre tid før det synes, og klesstørrelsen vil ikke endre seg så mye. Men tenk på helsegevinsten, og husk at selv om du ikke ser det, så kan nok andre se det. Har du ikke noen bilder av deg fra før 14 kg som du kan sammenlikne med? Jeg vil også oppfordre deg til å trene styrke om du ikke allerede gjør det. Mange slanker seg mye, men mister mer muskler enn fett fordi de ikke trener det. Det er også lettere å opprettholde en sunn vekt om man trener jevnlig. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #20 Skrevet 8. desember 2019 Jeg ville aldri kommentert noens vekttap. Det er deres privatsak Anonymkode: 2ce80...98e 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå