Gjest deppa... Skrevet 30. mai 2005 #1 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei! Jeg ligger i trening for å gå ned noen kg til.. Går på spinning ca 4 g i uken. I begynnelsen "raste" jeg ned 4 kg uten å endre noen ting i matveien..gikk ned bare ved å trene.. "Dette var jo lett", tenkte jeg! Veier meg hver morgen og hvet nøyaktig hvor mye jeg veier til samme tid.. Plutselig i dag ser jeg at jeg har gått opp 1,5 kg uten at jeg vet hvorfor!! Hvordan er det mulig?? :o Har ikke spist noe usunt på lenge...(bortsett fra en muffins tidligere denne uken - men tok en joggetur etterpå for å få den vekk... ) Kan jo ikke være så lite som gør utslaget?? Skjønner igjen ting jeg..... Fortsetter dette, må jeg jo trene spinning hver dag - men da lurte jeg på?? Kan jeg miste muskler da? Slik at forbrenningen går ned igjen? Eller kan det hende at spinningen faktisk har gitt meg muskler, slik at det er derfor jeg har begynt å gå opp igjen?? Trodde det tok lengre tid å bygge opp muskler enn et par mnd- spinning.... og dessuten ville jeg vel først gå mere ned, før jeg evt gikk opp igjen pga muskler?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillcat Skrevet 30. mai 2005 #2 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei Det er helt vanlig at en person svinger mellom ca 2kg+/- til enhver tid, eks er hormoelle forandringer tilknyttet menstruasjon. Jeg veier 2 kg mer en jeg pleier de første dagene, noe som også syntes i speilet. Det er fordi jeg holder mer vann i kroppen. kanskje du har inntatt mye salt dagen før? Noen ganger holder vi mennesker mer vann pga maten vi spiser. Det er også viktig ved vektnegang at du er i kaolriunderskudd, men ikke så mye at kroppen går i sparebluss. Jeg tror ikke du har lagt på deg 1,5kg muskler med spinning. Vi kvinner legger på oss muskler svært sakte. Hvis du hadde lagt på deg 1,5kg muskler i løpet av et år så hadde det hørt mer fornuftig ut. Bare ikke tenk så mye på badevekten, det er så mye faktorer som kan spille inn på den at man kan bli gal av mindre! Lykke til med treningen din :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 30. mai 2005 #3 Del Skrevet 30. mai 2005 Og uansett: Om du hadde gått opp 1,5 kilo fordi du hadde økt muskelmassen (hvilket jeg er enig ikke er så veldig sannsynlig), hadde ikke det vært noen katastrofe. Ganske enkelt fordi 1 kilo muskler har mye mindre volum enn 1 kilo fett. Det vil si at hvis du erstatter 1 kilo fett med 1 kilo muskler, vil du likevel være slankere. (Og selvfølgelig sunnere.) Derfor kan det være smart å bruke målebånd i tillegg til vekt når man ønsker å slanke seg. Som Sillcat sier, er det vanlig at vekta endrer seg tilsynelatende "uforklarlig". Jeg selv ligger mellom 58 og 61 kilo - alt avhengig av hvor jeg er i syklusen eller om jeg har mye vann i kroppen av andre grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #4 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg tror ikke du har lagt på deg 1,5kg muskler med spinning. Vi kvinner legger på oss muskler svært sakte. Hvis du hadde lagt på deg 1,5kg muskler i løpet av et år så hadde det hørt mer fornuftig ut. Maa bare protestere litt her, aa legge paa seg 1,5 kg muskler er da ikke verdens mest vanskelige ting. Jeg trente styrke en stund i vinter og la paa meg 2,5 kilo muskler paa 3 mnd, samtidig som jeg mistet 4 kilo fett. Saa hvis dette er en utrent person saa er det ikke noe i veien for at en del av disse 1,5 kiloene kan vare muskler. (i begynnelsen naar man er utrent oker muskelmassen fort) Selvfolgelig har det mye med vann i kroppen og slikt og gjore og, men aa legge paa seg 1,5 kilo muskler er ikke noe problem er det jeg skal frem til! xx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #5 Del Skrevet 30. mai 2005 Maa bare protestere litt her, aa legge paa seg 1,5 kg muskler er da ikke verdens mest vanskelige ting. Jeg trente styrke en stund i vinter og la paa meg 2,5 kilo muskler paa 3 mnd, samtidig som jeg mistet 4 kilo fett. xx Og hvordan VET du helt sikkert at du la på deg 2.5 kilo muskler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillcat Skrevet 30. mai 2005 #6 Del Skrevet 30. mai 2005 Maa bare protestere litt her, aa legge paa seg 1,5 kg muskler er da ikke verdens mest vanskelige ting. Jeg trente styrke en stund i vinter og la paa meg 2,5 kilo muskler paa 3 mnd, samtidig som jeg mistet 4 kilo fett. Saa hvis dette er en utrent person saa er det ikke noe i veien for at en del av disse 1,5 kiloene kan vare muskler. (i begynnelsen naar man er utrent oker muskelmassen fort) Selvfolgelig har det mye med vann i kroppen og slikt og gjore og, men aa legge paa seg 1,5 kilo muskler er ikke noe problem er det jeg skal frem til! xx Hvis du la på deg 2,5 kg i rein muskelatur er du et fysisk vindunder eller du har for mye testosteron i kroppen. Du kan kanskje ha lagt på deg 1 kg hvis du har vært flink med kosthold, mer muskelatur= mer vann i muskelaturen. Det er nok for det meste mer vann som veide mer, ikke ren muskelmasse. En utrent ung mann med optimalt kosthold og riktig trening kan kanskje legge på seg 6 kgmuskler i året, men dette vil jo flate ut etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 30. mai 2005 #7 Del Skrevet 30. mai 2005 Finn heller fram målebåndet. Da merker du fort om du blir fastere i fisken. Vekten varierer for mye til at du kan stole på den. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #8 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei! Det her PROVOSERER meg, jeg slenger ikke ut ting i tide og utide. Har hatt personlig trener og vi maalte fettprosenten min naar jeg begynte (januar og naar jeg slutta med pers trener i mars,den sank fra 27,9 til 23,9) og ut i fra det regner man ut hvor mye fett som er borte og hvor mye muskler som har lagt til. Er det noe mere dere lurer paa saa si ifra! xx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillcat Skrevet 30. mai 2005 #9 Del Skrevet 30. mai 2005 Unnskyld det var ikke ment for å provosere! Beklager det. generelt er det svært vanskelig for kvinner å legge på seg så mye muskler som menn kan. Fettprosentmåling sier at du har gått ned i fettprosent men ikke hvor mye REIN muskelmasse du har lagt på deg, en kg muskler trekker også ganske så mye vann til musklen, det veier jo en del det og, og siden det er inni musklen vil det jo ikke slå ut på "fettet" om du skjønner.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #10 Del Skrevet 30. mai 2005 Ikke noe stress, blei bare sur fordi jeg veit jeg hadde rett :-) Men er man utrent saa kommer musklene fort! Begynner man feks aa lofte vekter , saa er det veldig mye oppgang i antall kilo osv osv de forste tre mnd, saa kommer det en stagnering for kroppen er vant til det den driver med og man maa jobbe hardere for aa se resultater. xx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter her Skrevet 30. mai 2005 #11 Del Skrevet 30. mai 2005 Takk for svarene! Ok, da er det kanskje mulig at det kan være noe muskler i det jeg har lagt på meg da... Jeg har trent noen ganger i uken hele livet, og er sånn ok trent men har hatt pause på et år nå før jeg bråstartet igjen... Ikke er jeg pms heller, så vann burde det jo ikke være.. nei, jeg får heller ta frem målebåndet :-) Blir litt forvirret av dette jeg.... Men er det mulig at jeg kan miste muskler av å trene spinning hver dag?? (og da minsker jeg jo forbrenningen igjen og det blir igjen hardere å spinne vel?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #12 Del Skrevet 30. mai 2005 Takk for svarene! Ok, da er det kanskje mulig at det kan være noe muskler i det jeg har lagt på meg da... Jeg har trent noen ganger i uken hele livet, og er sånn ok trent men har hatt pause på et år nå før jeg bråstartet igjen... Ikke er jeg pms heller, så vann burde det jo ikke være.. nei, jeg får heller ta frem målebåndet :-) Blir litt forvirret av dette jeg.... Men er det mulig at jeg kan miste muskler av å trene spinning hver dag?? (og da minsker jeg jo forbrenningen igjen og det blir igjen hardere å spinne vel?) Det er lurt å få i seg litt mat før spinningøkta, for dessverre er kroppen slik innrettet at det er lettere å forbrenne muskelmasse enn fett ved en slik type trening der intensiteten er relativt høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 31. mai 2005 #13 Del Skrevet 31. mai 2005 Må bare få skyte inn her.. En gjennomsnitts person kan maks legge på seg 2-3 kg rene muskelfibre på 1 år. Og det med bra trening og kosthold. Bare tenk 2-3kg biff, det er ganske mye. I økt muskelmasse følger det også økt veskeinnhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 31. mai 2005 #14 Del Skrevet 31. mai 2005 Til trådstarter: Spiser du mye salt? Salt binder veldig mye vann i kroppen og kan fakstisk gjøre stort utslag på vekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter igjen Skrevet 31. mai 2005 #15 Del Skrevet 31. mai 2005 Til trådstarter: Spiser du mye salt? Salt binder veldig mye vann i kroppen og kan fakstisk gjøre stort utslag på vekten. Tja....vanskelig å si..Litt usikker på hva som er normalt/anbefalt. Prøver å spise så lite som mulig, men det er så mye matvarer som inneholder salt egentlig... Det er mulig jeg fikk i meg en litt større dose i helgen enn jeg pleier..Fikk servert eggerøre som var rimelig salt :-? Dessuten har jeg begynt å spise et nytt brød nå "Bakers - fullkornbrød" i eske. Så nå nylig at det faktisk inneholder en god del salt...Så irriterende - trodde grovbrød skulle være sunt,jeg.. Irriterende mye mat som er tilsatt mye salt...Skjønner ikke at det er nødvendig å tilsette så mye. Men kan så lite gjøre utslager på vekten tro?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillcat Skrevet 31. mai 2005 #16 Del Skrevet 31. mai 2005 Må bare få skyte inn her.. En gjennomsnitts person kan maks legge på seg 2-3 kg rene muskelfibre på 1 år. Og det med bra trening og kosthold. Bare tenk 2-3kg biff, det er ganske mye. I økt muskelmasse følger det også økt veskeinnhold. ja det er det jeg også vil frem til. 1kgmuskel = 200g muskelfibre og 800g vann(+ diverse) Til trådstarter: det er mye salt i halv-helfabrikata, spesielt i fett og karbyredusert mat. Men kroppen vår er et komplisert samspill av homroner, ikke bare menstruasjon som spiller inn men mye annent. Det går bare litt opp og ned rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå