Gjest Samantha i.i Skrevet 30. mai 2005 #1 Del Skrevet 30. mai 2005 Eg skal skrive eit prosjektarbeid på 15-20 sider. Skal ha ei side med innleiing. Kva er vanlig til overskrift der? Brukar ein å kalle det "Innleiing" eller skal eg kalle den sida f.eks "Ernæringssituasjonen i Afrika" e.l? Har ikkje gjort sånt før, eg.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #2 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg er fantasiløs, og pleier å bruke overskrifter som "innledning, introduksjon" osv. Så kan du spare de mer deskriptive overskriftene til lenger ute i oppgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samantha i.i Skrevet 30. mai 2005 #3 Del Skrevet 30. mai 2005 Takk for svar igjen, Lilith!! :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #4 Del Skrevet 30. mai 2005 Bare spør hvis du lurer på noe Jeg har en viss erfaring både med skriving av oppgaver, men også fra den andre siden av bordet, som foreleser og sensor. Send gjerne PM hvis du vil ha mer utdypende svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2005 #5 Del Skrevet 30. mai 2005 Du burde sjekke om dere har retninglinjer om oppsett i fagfeltet (sos.ant?). I psykologi så har vi kjempestrenge regler om hvordan oppgaver skal se ut. Men "innledning" er alltid med.. Resten varierer etter hva slags artikkel det er (review, vignett, emperisk osv..) 1 side til innledning virket forresten nokså lite? Bare problemstillingen bør være på nokså mange linjer. Med 1.5 linjeavstand er det bare ca 38 linjer på et ark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samantha i.i Skrevet 30. mai 2005 #6 Del Skrevet 30. mai 2005 Bare spør hvis du lurer på noe Jeg har en viss erfaring både med skriving av oppgaver' date=' men også fra den andre siden av bordet, som foreleser og sensor. Send gjerne PM hvis du vil ha mer utdypende svar.[/quote'] Tusen takk!! Skal ikkje sjå vekk ifrå at du får en PM. Eg har ikkje skrive oppgåver sidan vdg for 2,5 år sidan, så eg har minimal erfaring. Men føler eg har litt meir kontroll no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samantha i.i Skrevet 30. mai 2005 #7 Del Skrevet 30. mai 2005 Du burde sjekke om dere har retninglinjer om oppsett i fagfeltet (sos.ant?). I psykologi så har vi kjempestrenge regler om hvordan oppgaver skal se ut. Men "innledning" er alltid med.. Resten varierer etter hva slags artikkel det er (review, vignett, emperisk osv..) 1 side til innledning virket forresten nokså lite? Bare problemstillingen bør være på nokså mange linjer. Med 1.5 linjeavstand er det bare ca 38 linjer på et ark. Vi har fått utdelt nokre ark. Men det virkar ikkje som oppsettet er veldig strengt. Står kun at dei vil ha eit rydig oppsett, med venstremarg og avsnitt, linjeavstand 1,5 og vanlig skrift med storleik 12. Og det står at oppgåvesvaret skal ha "ei kort innleiing (inntil ei halv side), ein hovuddel og ein kort avslutning/konklusjon. Så eg overdreiv faktisk då eg skreiv at eg skulle ha ei side med innleiing. Syns og at det var veldig kort. Fikk berre plass til bittelitt i tillegg til problemstillinga. Takk for svar, susanne :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petra2 Skrevet 30. mai 2005 #8 Del Skrevet 30. mai 2005 En halv side innledning er nok. Det er tross alt bare en "ledning inn" (som Brumle sier det...). Gjør det så kort og konsis som mulig. Tema i denne oppgaven er....... Teorien sier.... Min problemstilling er.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå