AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #1 Skrevet 8. desember 2019 Jeg har et nært voksent familiemedlem. Som jeg liker å omgås. Men jeg merker at h*n tolker ting helt annerledes enn meg. For meg virker det så voldsomt og overdrevent. Feks dersom en vi kjenner har ølbokser på benken, så er han alkoholiker. Folk som familiemedlemmet mitt kommer i ein slags konflikt med, de er psykopater. Eller folk har den ene eller andre diagnosen. Vi har også noe felles oppvekst, som vi ser vidt forskjelllg på. For XX er det omsorgssvikt, jeg ser mildere på det. Jeg tenker ikke noe særlig på det i voksenlivet, h*n holder fast ved det. Det er særlig en opplevelse som XX tviholder på. Men med åra så utvikler historien seg og blir verre og verre. La oss si som eksempel at mor mistet XX i gulvet som liten, nå er historien typ mistet ned en skråning 20 meter. Hva er egentlig dette for noe? Anonymkode: 9bce5...583
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #2 Skrevet 8. desember 2019 Synes du gir litt for lite info til at vi kan svare jeg, er nok derfor du ikke får særlig respons her. Denne personen kan jo ha opplevd ting som du ikke har opplevd det spiller jo mye inn på hvordan dere oppfatter ting og reagerer forskjellig. Du sier du liker å omgås dette mennesket, har du virkelig lyttet noen gang da? Eller setter du opp en vegg fordi du ikke vil høre ting om mennesker du selv ikke ser/skjønner har skadet fordi de ikke har skadet deg like ille? Anonymkode: 9ffc7...874
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #3 Skrevet 8. desember 2019 Dette stusser jeg på også. Har en tidligere venn som kalte sin mor, svigermor og div andre psykopater. Hun fikk masse sympati og medynk fra meg pga hvor fæle alle var mot henne (selvom jeg ikke tror at alle er psykopater som hun sier, men jeg sa ikke det til henne, bare viste forståelse for at det er tøft å høre vonde ting fra sin mor, selvom hun overdrev ++..). Men når jeg forteller henne - i et traumatisk sjokk - at jeg er utsatt for en narsissist og fått kjenne på det ekstreme raseriet og hatet til denne personen, bryr hun seg ikke litt engang. Hun sa det rett ut. Lurer på hva det er med sånne mennesker. 🤷🏻♀️ Anonymkode: d308b...c14 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #4 Skrevet 8. desember 2019 Fra meg over her, jeg kuttet ut denne vennen. Prøvde å smaken med henne, men det var ingen respons. Lyset er på, men ingen er hjemme. Anonymkode: d308b...c14
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #5 Skrevet 8. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fra meg over her, jeg kuttet ut denne vennen. Prøvde å smaken med henne, men det var ingen respons. Lyset er på, men ingen er hjemme. Anonymkode: d308b...c14 *snakke Anonymkode: d308b...c14
SoWhat? Skrevet 8. desember 2019 #6 Skrevet 8. desember 2019 (endret) Dette kan vel ha med personlighet å gjøre? Eller ulike erfaringer? Min søster ser alltid veldig seriøst og alvorlig på ting som jeg tenker er ganske harmløst. Handler ikke noe om omssorgsvikt da! Men hun overdriver veldig syns jeg når det gjelder nesten alt. Og jeg blir alltid helt sånn Vi er bare veldig ulike og jeg betrakter meg selv som mye mer nøktern. Og ikke minst laidback Må bare legge til at hun nok syns jeg er litt for likegyldig. Jeg aner ikke! Endret 8. desember 2019 av SoWhat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå