AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #1 Skrevet 8. desember 2019 Er det flere enn meg som reagerer på å få reklame for barnebegravelser (eller rettere sagt babybegravelser) med bilde av bittesmå kister med bamser og blomster på i fleisen på Facebook? Jeg har ikke engang barn, og jeg tør nesten ikke tenke på hvordan en sånn annonse må føles for de som har opplevd å miste barnet sitt. Og det må være spesielt ille for de som faktisk er potensielle kunder. I tillegg har jeg en sterk mistanke om at det ikke var tilfeldig at annonsen kom rett etter en nyhetsartikkel om tragedien i Tromsø. Begravelsesbyråer har selvsagt lov til å annonsere og informere om tjenestene sine som alle andre. Men dette synes jeg var drøyt. Anonymkode: e7463...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #2 Skrevet 8. desember 2019 Grusomt usmakelig! Anonymkode: bea98...332 1
Mezzosoprena Skrevet 8. desember 2019 #4 Skrevet 8. desember 2019 Dere vet at annonser retter seg inn mot folk etter hva de søker på, klikker på og ellers leser på internett, ikke sant? Så hvis man har lest om barnedødsfall kommer gjerne annonser omkring dette opp... Så da får en heller spørre seg hvorfor i all verden det er nødvendig å lage slike annonser i utgangspunktet? Hvis man trenger det så kjøper man en, og hvis man ikke trenger det så er det likegyldig. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #5 Skrevet 8. desember 2019 7 timer siden, Teatrica skrev: Dere vet at annonser retter seg inn mot folk etter hva de søker på, klikker på og ellers leser på internett, ikke sant? Så hvis man har lest om barnedødsfall kommer gjerne annonser omkring dette opp... Så da får en heller spørre seg hvorfor i all verden det er nødvendig å lage slike annonser i utgangspunktet? Hvis man trenger det så kjøper man en, og hvis man ikke trenger det så er det likegyldig. Og det er akkurat det jeg gjør i HI. At annonser kobles opp mot hva man leser om er selvsagt en kjent sak, og normalt ikke spesielt sjokkerende. Men selv om det ikke var hovedpoenget mitt synes jeg gjorde det ekstra ille akkurat i den saken her. Anonymkode: e7463...a3e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå