AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #1 Skrevet 7. desember 2019 Farmor til sønnen min ønsket sterkt at han skulle begynne på en fritidsaktivitet som er 1 og en halv kjøre time unna hver vei, med to øvinger i uken og med opptredener også mye i helger nå i julen. Hun lovte at hun skulle styre med dette da jeg ikke har bil og hun brant så for at han skulle starte der. Nå legges mer og mer over på meg, og jeg har ikke mulighet da jeg ikke har bil som sagt eller økonomi til å bruke 5-6000 kr KUN på tog i måneden til det. Jeg jobber også i tillegg og noen ganger når hun sier at jeg må få han dit så har jeg jobbvakt jeg ikke får byttet bort. Samboer min er hjemme med han og datter på kveld. Samboer er ikke far til sønnen min, og kan ikke ordne dette heller da aktiviteten ikke er ferdig før veldig sent på kveld i helgene og kan ikke dra med datter på det frem og tilbake. Sønnen min er heller ikke særlig engasjert selv. Nå mener farmor at jeg ikke er en god mor som ikke får dette til å gå opp, og at ikke jeg engasjerer meg nok- men det er jo ikke sånn, jeg får det bare ikke til. Hun kan true med bv hvis hun ikke er fornøyd og mener det. Er det en sak for bv? At hun mener jeg ikke engasjerer meg nok i å få ham på fritidsaktivitet, og at jeg ikke har bil eller mange tusen hver måned til tog til å få han dit? Jeg blir så lei meg og føler meg så presset. Far til sønnen min flyttet til utlandet for mange år siden og hører bare fra seg to ganger i året, så jeg følger jo opp alt med sønnen min alene og gjør alt for han. Men dette får jeg bare ikke til. Anonymkode: 5dde7...eb4
Populært innlegg M4mmsen Skrevet 7. desember 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 7. desember 2019 Tror ikke du skal bekymre deg. Dersom hun faktisk melder deg så blir nok saken avsluttet fort 62
Lorieen Skrevet 7. desember 2019 #3 Skrevet 7. desember 2019 Hun kan jo prøve. Men da tror jeg de blir å le av henne hos barneverntjenesten. 33
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #4 Skrevet 7. desember 2019 øhhh. Jeg tenker at BV heller vil gå i mot farmor når ungen må bruke 1,5 time hver vei for å delta i noe han ikke egentlig er engasjert i. Anonymkode: f5f81...4e5 46
petterm Skrevet 7. desember 2019 #5 Skrevet 7. desember 2019 Hvem som helst kan melde til barnevernet, mem dette er neppe noe bv bryr seg om. 13
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #6 Skrevet 7. desember 2019 Herlighet, hun kan sikkert melde alt hun vil, men dette er bare tøys, barnevernet vil ikke bli bekymret av noe sånt. Spørsmålet her er hvorfor finner du deg i at hun truer deg på denne måten? Du lar sønnen din ta støyten med en aktivitet han ikke egentlig vil på (høres det ut for) fordi du ikke tør å stå opp mot farmor. Du må faktisk kvinne deg opp og si til farmor at det er helt uakseptabelt at hun truer med barnevernet for å presse viljen sin igjennom. Fortell at du ikke er redd for barnevernet siden du ikke gjør noe galt, og hvis hun fortsetter å true deg på denne måten må du revurdere om hun er en særlig god innflytelse på sønnen din, dvs at dere må ha mindre kontakt med henne. Hardt mot hardt til denne typen mennesker. Slapp av, stol på deg selv og at du gjør det beste for barnet ditt, og ikke la deg skremme av sånne folk. Anonymkode: 378a0...b03 24
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #7 Skrevet 7. desember 2019 Lurt å kutte den aktiviteten. Hilsen bvtj-ansatt Anonymkode: a5b92...c41 16
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #8 Skrevet 7. desember 2019 Bare å kutte aktiviteten uten å bry seg om hva farmor sier og mener. Hilsen en annen barnevernspedagog Anonymkode: 9fb33...e7c 11
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #9 Skrevet 7. desember 2019 Her synes jeg farmor virker veldig slitsom. Hun kan ikke heller avlaste deg da, i stedet for å gi deg masse ekstra arbeid og utlegg? Feks ta barnet med på fritidsaktivitet selv. Anonymkode: a0127...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #10 Skrevet 7. desember 2019 Hvor gammel er sønnen? Høres voldsomt ut med aktivitet som har 3 timers reisevei flere ganger i uka! Har han ikke lekser? Fritid? Farmor kan ta seg en bolle. Og i fremtiden, når Farmor sier "hopp!" så må du ikke hoppe... Du er da et voksent, tenkende menneske. Bare vær bestemt. Og sett sønnen din foran Farmor. Anonymkode: 80df0...77b 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #11 Skrevet 8. desember 2019 Å bruke 3 timer bare i kjøring to ganger i uka.. pluss tiden aktiviteten tar er de ferreste som hadde hatt mulighet til. Hvis barnet ikke er så engasjert selv engang så er det jo absolutt bare å kutte det ut. Kanskje er dette farmor sin drøm? Og det skal jo ikke gå utover deg.. ikke bry deg om hva hun sier. Anonymkode: 3cf50...afc 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #12 Skrevet 8. desember 2019 Hun farmoren virker ikke helt frisk. Men må du egentlig ha kontakt med henne? Tenker det kan være like greit å ikke ha det siden hun truer deg, eller sette ned foten å si at hvis hun ikke skjerper seg så uteblir kontakten? Hun har vel kontakt med far og barna igjennom far? Anonymkode: bf718...d55 4
Bjæk Skrevet 8. desember 2019 #13 Skrevet 8. desember 2019 Farmor er ramlende psyko. Hvem ved sine fulle fem truer med bv på et sånt grunnlag? Har hun en diagnose eller er hun bare et mehe? Må du i det hele tatt ha med henne å gjøre? Tilfører hun noe positivt i din sønns liv? 5
Rucula Skrevet 8. desember 2019 #14 Skrevet 8. desember 2019 Jeg hadde droppa både aktiviteten og farmoren... Hun har NULL hun skal si når det kommer til oppdragelsen til den ungen! Null! Husk det. 7
Helgeline Skrevet 8. desember 2019 #15 Skrevet 8. desember 2019 Merkelig og dårlig gjort av farmor. Først er hun pådriver for at barnet skal begynne på en aktivitet, tidkrevende og med leng reisevei. Hun påtar seg å hjelpe med transport, vel og bra. Men så backer hun plutselig ut og legger hele transportgreia på deg. Hun har null forståelse for at dette er vanskelig for dere som familie å gjennomføre. På toppen av alt er ikke barnet så veldig engasjert lenger. (Skjønner jeg godt med 3 timers reisevei hver vei) DA truer hun med å melde til BV for omsorgssvikt?! Skal mye til før jeg anbefaler å kutte kontakten med besteforeldre, men her ville jeg vurdert å kutte. Fytti så stygt gjort! Dama må være syk. Det er ikke omsorgssvikt å kutte en bestemt aktivitet. To av mine barn har ingen organiserte aktiviteter. Langt fra omsorgssvikt. La henne bare melde, denne kommer hun ingen vei med. Hva sier faren til barnet? Kan han snakke sin mor til rette? 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #16 Skrevet 8. desember 2019 Hun høres slitsom ut Anonymkode: 76f21...284
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #17 Skrevet 8. desember 2019 Noe av det viktigste en god mor gjør, er så stå opp for barnet sitt og skjerme det når det er nødvendig. Og det kan ikke bv ta deg på! La farmor melde dere, hun kommer ingen vei, annet enn å ødelegge forholdet deres. Anonymkode: 39755...def 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #18 Skrevet 8. desember 2019 Helt enig med alle de andre. Du må faktisk stå opp for deg selv, det er en svært viktig del av å være forelder. Anonymkode: 479f0...85c 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #19 Skrevet 8. desember 2019 Gud hjelpes for et menneske. Dette menneske som har bedt deg kjøre ta tog i flere timer flere ganger i uken er jo helt gal i hode. Anonymkode: 0a0ff...476 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #20 Skrevet 8. desember 2019 Drar du virkelig med sønnen din på 3 timers reise minst to ganger i uken på en aktivitet han ikke er særlig engasjert i? Blir han ikke veldig sliten? Anonymkode: 2ffbc...e7f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå