AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #1 Skrevet 7. desember 2019 Faren min sliter mye med økonomien og hygiene/renhold. For fem år siden opplevde han nok en gang å miste leiligheten han leide, rett og slett fordi huseier syntes leiligheten var uakseptabel skitten. Huseier hadde da vært innom flere ganger med beskjed om at leiligheten måtte vaskes ned, noe faren min ikke tok på alvor. Selv mener han at han har det normalt rent når det rett og slett ikke ser ut. Da han nok en gang mistet leiligheten og sleit med å finne ny pga null gode referanser så gjorde mannen og jeg han en bjørnetjeneste, vi kjøpte en liten leiligheten til han som han leier av oss. Han slapp depositum. Jeg ga han tydelig beskjed om at leiligheten må holdes rent, ikke skinnende ren til enhver tid selvfølgelig, men at det vaskes regelmessig. Nå har det gått 3 år og hver gang jeg er innom leiligheten så er den helt bedriten. Her snakker vi tykt belegg på flisene på gulvet, vann som har ligget på kjøkkenbenken og trukket inn ( og laget råte ) og leiligheten generelt lukter. Man merker lukta med en gang man går inn. Tidligere har det også vært en vannlekkasje på kjøkkenet som dessverre ifølge rørlegger var sannssynlig at var min fars skyld. Jeg har gjentatte ganger gitt faren min beskjed om å vaske og leide til og med inn nedvask for flere tusen ( som mannen og jeg betalte ) for ett år siden. Etter nedvasking fulgte ikke faren min opp og leiligheten er like bedriten igjen. Han hører rett og slett ikke etter, men beskylder heller meg for å klage. Mannen min også er forbannet pga dette og syntes vi skal kaste faren min ut og selge leiligheten. Problemet er at jeg vet faren min vil slite med å finne ny leilighet pga null referanser og ikke noe penger til depositum. Han har god pensjon, men flere hundre tusen i kredittkortgjeld som han betaler på. Det som provoserer meg mest nå, samtidig som jeg syntes synd på faren min, er at broren min fortalte at faren min hadde sagt mannen min og jeg kun kjøpte leiligheten for å tjene penger på den?! Leiligheten min ble kun kjøpt av en grunn og det var å gi pappa tak over hodet. Det var bare mannen og jeg som var dumme nok til å tro han kom til å skjerpe seg. Jeg syntes han er så utakknemlig og lurer på hva jeg burde gjøre videre. Jeg vet at han ikke kommer til å begynne med vasking selv ( tro meg, har snakket med han om dette utallige ganger ) og jeg vet også at han ikke kommer til å ha råd til penger til nedvask og fast vaskehjelp. Sistnevnte provoserer meg også, fordi han er faktisk nå bortreist i Thailand 1 mnd, dette har han jo penger til, så det har litt med hva han prioriterer også. Mannen og jeg syntes også det er helt uakseptabelt å måtte ty til at VI betaler for vask hos han. Mannen min mener vi burde hive han ut, men jeg er rådvill. Anonymkode: ebc14...5da
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #2 Skrevet 7. desember 2019 Selvsagt burde du kaste ham ut. Anonymkode: 58db7...a88 26
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #3 Skrevet 7. desember 2019 Enig med mannen din her. En ting er at leiligheten ikke er skinnende ren, men her er det jo snakk om skitt og råte som skader leiligheten deres. Dere taper utrolig mye penger på dette og når det er lik 0 takknemmelighet og vilje til å gjøre en innsats ville jeg ikke fortsatt. En dag står dere med ødelagt leilighet dere ikke får på forsikringen.. Tenk på deres egen fremtid, evt barn, eller når dere selv blir gamle Anonymkode: 01a7e...126 21
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #4 Skrevet 7. desember 2019 Du må få fast trekk av pensjonen hans med en gang han får den. Det bruker du til å betale vaskehjelp. Jeg ville ikke hivd han ut. Da kommer han til å gå til grunne. Anonymkode: d903a...726 24
Mr&Ro Skrevet 7. desember 2019 #5 Skrevet 7. desember 2019 Er han umyndiggjort? Hvis ikke er det på hue og ræva ut. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #6 Skrevet 7. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig med mannen din her. En ting er at leiligheten ikke er skinnende ren, men her er det jo snakk om skitt og råte som skader leiligheten deres. Dere taper utrolig mye penger på dette og når det er lik 0 takknemmelighet og vilje til å gjøre en innsats ville jeg ikke fortsatt. En dag står dere med ødelagt leilighet dere ikke får på forsikringen.. Tenk på deres egen fremtid, evt barn, eller når dere selv blir gamle Anonymkode: 01a7e...126 Leiligheten stiger antagelig en del i verdi. Så selv om de har utlegg taper de antagelig ikke på dette. Anonymkode: d903a...726
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #7 Skrevet 7. desember 2019 Min far er selvfølgelig ikke umyndiggjort. Han har 27.000 utbetalt. Leiligheten leier han for 7500 kr pluss strøm. Han har ikke bil. Allikevel virker han lutfattig ( med unntak av den årlige turen han tar til Thailand ). Møter jeg han på butikken så står han alltid og graver i tilbudskurvene. Virker som han snur på krona og jeg lurer på hvor mye han betaler på av gjeld siden han har god pensjon, men så dårlig råd.. Men samtidig ergre dette meg også, han hadde god lønn før, men levde over evne og fikk kredittkort etter kredittkort. Han betaler nå for gammel morro, som strengt tatt er selvforskyldt. Han er også veldig god til å være selvmedlidende pga dette og hinte om å få penger. Det provoserer meg også ekstra at han låner penger av broren min som er ufør. Selv jobber mannen og jeg, men vi har et hus og to barn å ta seg av. Og når jeg først er inne på temaet barn så er ikke faren min mye til å stille opp der heller, nå er det vel 2 mnd minst siden han så dem sist. Faren min bor i samme by og er pensjonist, så han har med andre ord god tid og mulighet til å se dem. Ts Anonymkode: ebc14...5da 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #8 Skrevet 7. desember 2019 Her tror jeg faktisk dere har gjort han en bjørnetjeneste. Men har dere fått tatt en helsesjekk på han? Kanskje denne uordenen har opphav i sykdom? Jeg hadde kastet han ut dessverre, evt søkt om noe kommunal støtte til han hvis han sliter med noe. Anonymkode: 20494...fa8 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #9 Skrevet 7. desember 2019 Få ham til å signere på at det vasking fra et rengjøringsbyrå en gang pr måned koster skal overføres til dere hver gang han får pensjon. Si at det er betingelsen for at han skal få fortsette å bo der. Det er sikkert ikke så veldig dyrt. Da får dere vasket innimellom og han får fortsatt bo der. Anonymkode: 0c6f9...05f 12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #10 Skrevet 7. desember 2019 Jeg hadde satt opp husleia litt å brukt pengene til en vaskehjelp. Anonymkode: a6f30...0d6 23
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #11 Skrevet 7. desember 2019 Så sant han bor hos deres så blir han dessverre deres ansvar. Om dere kaster han ut og han ikke klarer seg, så er han kommunens ansvar. Hvis dere skal la han bli boende så får dere ta mer i leie, som da går til ukentlig vask fra et vaskebyrå el. Anonymkode: 33da6...6a4 4
Sillyline Skrevet 7. desember 2019 #12 Skrevet 7. desember 2019 Her kan det høres ut som det er en eller annen diagnose inni bildet, faktisk. Og om han blir utredet og får en diagnose som går på dette, så kan han ha rett på diverse former for hjelp. 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #13 Skrevet 7. desember 2019 Han har vært hos legen nylig og har ingen helseproblemer. Syntes dog det er rart hvis ikke legen har kommentert hygienen hans. Noen ganger lukter han ikke, mens andre ganger lukter han og det kan lukte veldig. Lukten er rett og slett urin. Så han sliter også med å ivareta seg selv. Dette med renhold har vi foreslått før, å få fast vaskehjelp, men da blir han bare sur og sier han verken har råd eller behov for det. Jeg vet han aldri vil gå med på å bruke kroner på dette. Ts Anonymkode: ebc14...5da
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #14 Skrevet 7. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren min sliter mye med økonomien og hygiene/renhold. For fem år siden opplevde han nok en gang å miste leiligheten han leide, rett og slett fordi huseier syntes leiligheten var uakseptabel skitten. Huseier hadde da vært innom flere ganger med beskjed om at leiligheten måtte vaskes ned, noe faren min ikke tok på alvor. Selv mener han at han har det normalt rent når det rett og slett ikke ser ut. Da han nok en gang mistet leiligheten og sleit med å finne ny pga null gode referanser så gjorde mannen og jeg han en bjørnetjeneste, vi kjøpte en liten leiligheten til han som han leier av oss. Han slapp depositum. Jeg ga han tydelig beskjed om at leiligheten må holdes rent, ikke skinnende ren til enhver tid selvfølgelig, men at det vaskes regelmessig. Nå har det gått 3 år og hver gang jeg er innom leiligheten så er den helt bedriten. Her snakker vi tykt belegg på flisene på gulvet, vann som har ligget på kjøkkenbenken og trukket inn ( og laget råte ) og leiligheten generelt lukter. Man merker lukta med en gang man går inn. Tidligere har det også vært en vannlekkasje på kjøkkenet som dessverre ifølge rørlegger var sannssynlig at var min fars skyld. Jeg har gjentatte ganger gitt faren min beskjed om å vaske og leide til og med inn nedvask for flere tusen ( som mannen og jeg betalte ) for ett år siden. Etter nedvasking fulgte ikke faren min opp og leiligheten er like bedriten igjen. Han hører rett og slett ikke etter, men beskylder heller meg for å klage. Mannen min også er forbannet pga dette og syntes vi skal kaste faren min ut og selge leiligheten. Problemet er at jeg vet faren min vil slite med å finne ny leilighet pga null referanser og ikke noe penger til depositum. Han har god pensjon, men flere hundre tusen i kredittkortgjeld som han betaler på. Det som provoserer meg mest nå, samtidig som jeg syntes synd på faren min, er at broren min fortalte at faren min hadde sagt mannen min og jeg kun kjøpte leiligheten for å tjene penger på den?! Leiligheten min ble kun kjøpt av en grunn og det var å gi pappa tak over hodet. Det var bare mannen og jeg som var dumme nok til å tro han kom til å skjerpe seg. Jeg syntes han er så utakknemlig og lurer på hva jeg burde gjøre videre. Jeg vet at han ikke kommer til å begynne med vasking selv ( tro meg, har snakket med han om dette utallige ganger ) og jeg vet også at han ikke kommer til å ha råd til penger til nedvask og fast vaskehjelp. Sistnevnte provoserer meg også, fordi han er faktisk nå bortreist i Thailand 1 mnd, dette har han jo penger til, så det har litt med hva han prioriterer også. Mannen og jeg syntes også det er helt uakseptabelt å måtte ty til at VI betaler for vask hos han. Mannen min mener vi burde hive han ut, men jeg er rådvill. Anonymkode: ebc14...5da Du synes han er utakknemlig men han oppfatter deg bare som sur og krevende, det er nok derfor han tror dere kun ga han leiligheten for å tjene penger. Han kan vel bare flytte til Thailand siden han er der nå uansett? Anonymkode: 638f8...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #15 Skrevet 7. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren min sliter mye med økonomien og hygiene/renhold. For fem år siden opplevde han nok en gang å miste leiligheten han leide, rett og slett fordi huseier syntes leiligheten var uakseptabel skitten. Huseier hadde da vært innom flere ganger med beskjed om at leiligheten måtte vaskes ned, noe faren min ikke tok på alvor. Selv mener han at han har det normalt rent når det rett og slett ikke ser ut. Da han nok en gang mistet leiligheten og sleit med å finne ny pga null gode referanser så gjorde mannen og jeg han en bjørnetjeneste, vi kjøpte en liten leiligheten til han som han leier av oss. Han slapp depositum. Jeg ga han tydelig beskjed om at leiligheten må holdes rent, ikke skinnende ren til enhver tid selvfølgelig, men at det vaskes regelmessig. Nå har det gått 3 år og hver gang jeg er innom leiligheten så er den helt bedriten. Her snakker vi tykt belegg på flisene på gulvet, vann som har ligget på kjøkkenbenken og trukket inn ( og laget råte ) og leiligheten generelt lukter. Man merker lukta med en gang man går inn. Tidligere har det også vært en vannlekkasje på kjøkkenet som dessverre ifølge rørlegger var sannssynlig at var min fars skyld. Jeg har gjentatte ganger gitt faren min beskjed om å vaske og leide til og med inn nedvask for flere tusen ( som mannen og jeg betalte ) for ett år siden. Etter nedvasking fulgte ikke faren min opp og leiligheten er like bedriten igjen. Han hører rett og slett ikke etter, men beskylder heller meg for å klage. Mannen min også er forbannet pga dette og syntes vi skal kaste faren min ut og selge leiligheten. Problemet er at jeg vet faren min vil slite med å finne ny leilighet pga null referanser og ikke noe penger til depositum. Han har god pensjon, men flere hundre tusen i kredittkortgjeld som han betaler på. Det som provoserer meg mest nå, samtidig som jeg syntes synd på faren min, er at broren min fortalte at faren min hadde sagt mannen min og jeg kun kjøpte leiligheten for å tjene penger på den?! Leiligheten min ble kun kjøpt av en grunn og det var å gi pappa tak over hodet. Det var bare mannen og jeg som var dumme nok til å tro han kom til å skjerpe seg. Jeg syntes han er så utakknemlig og lurer på hva jeg burde gjøre videre. Jeg vet at han ikke kommer til å begynne med vasking selv ( tro meg, har snakket med han om dette utallige ganger ) og jeg vet også at han ikke kommer til å ha råd til penger til nedvask og fast vaskehjelp. Sistnevnte provoserer meg også, fordi han er faktisk nå bortreist i Thailand 1 mnd, dette har han jo penger til, så det har litt med hva han prioriterer også. Mannen og jeg syntes også det er helt uakseptabelt å måtte ty til at VI betaler for vask hos han. Mannen min mener vi burde hive han ut, men jeg er rådvill. Anonymkode: ebc14...5da Ok Dette kalles å ikke ha BOEVNE! Ring fastlegen hans. Han trenger jo hjelp. Som i hjemmesykepleie. Og hjemmehjelp. Godt mulig tiden er inne for at må flytte inn i omsorgsbolig. Anonymkode: e35ee...bf8 19
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #16 Skrevet 7. desember 2019 Akkurat nå, Sillyline skrev: Her kan det høres ut som det er en eller annen diagnose inni bildet, faktisk. Og om han blir utredet og får en diagnose som går på dette, så kan han ha rett på diverse former for hjelp. Det ironiske er at faren min virker veldig oppegående og har faktisk jobbet i psykiatrien selv. Dette med renhold var også et problem da han var i jobb. Ts Anonymkode: ebc14...5da
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #17 Skrevet 7. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han har vært hos legen nylig og har ingen helseproblemer. Syntes dog det er rart hvis ikke legen har kommentert hygienen hans. Noen ganger lukter han ikke, mens andre ganger lukter han og det kan lukte veldig. Lukten er rett og slett urin. Så han sliter også med å ivareta seg selv. Dette med renhold har vi foreslått før, å få fast vaskehjelp, men da blir han bare sur og sier han verken har råd eller behov for det. Jeg vet han aldri vil gå med på å bruke kroner på dette. Ts Anonymkode: ebc14...5da Hvor gammel er han? Anonymkode: 638f8...ea9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #18 Skrevet 7. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du synes han er utakknemlig men han oppfatter deg bare som sur og krevende, det er nok derfor han tror dere kun ga han leiligheten for å tjene penger. Han kan vel bare flytte til Thailand siden han er der nå uansett? Anonymkode: 638f8...ea9 Han har snakket om å flytte dit, men det tror jeg forblir med snakket. For oss hadde det dessverre bare vært en lettelse hvis han flyttet. Ts Anonymkode: ebc14...5da 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #19 Skrevet 7. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er han? Anonymkode: 638f8...ea9 67 Ts Anonymkode: ebc14...5da
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #20 Skrevet 7. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 67 Ts Anonymkode: ebc14...5da Kanskje han er dement - uansett, når det er så grisete og det råtner under føttene hans så har han ikke boevne. Anonymkode: e35ee...bf8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå