AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #1 Skrevet 7. desember 2019 Jeg er veldig pysete. Er livredd for å male, klarer ikke finne rett farge og blir ikke enig med meg selv. Hvordan skal jeg klare å finne rett farge? Har det nyeste fargekartet til jotun, og jeg finner jo farger jeg liker, men blander ofte. Har ikke så lyst å male forskjellige prøver på veggen heller, men er kanskje det man må. Samtidig er jeg så lei den eggehvite ferdigfargen som er på veggen. (Mdf plater). Vil ha det lunt og koselig, men ikke for mørkt. Hvordan får dere andre bestemt dere? Noen tips til å finne farger som passer i hvilket rom? Og som passer sin stil? Hvor lærer man alt dette? Ser bloggere og influenser bare male i vei, jeg er ikke helt der. Er jo redd for å søle og. Anonymkode: 2d1ba...e64 1
Gjest Lilli My Skrevet 8. desember 2019 #2 Skrevet 8. desember 2019 Gå på en lokal malerforretning og få tips. Ta med bilder av rommet.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #3 Skrevet 8. desember 2019 Om du vil ha det lunt og koselig, men vil samtidig safe det, kjør på en greige farge. De er ganske nøytrale, men skaper en lun stemning. Ikke for kald, ikke for varm. Comfort Grey, washed linen, sheer Grey, varmgrå er alle fine, lune farger samtidig som de er nøytrale og går godt til både varme og kalde farge i interiøret. Anonymkode: aa2e9...2ec 1
saraal Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 (endret) Enig med comfort grey og de varme gråfargene. Kalkgrå er også en fin farge, litt lysere enn fargen varmgrå. Endret 21. desember 2019 av saraal
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #5 Skrevet 25. desember 2019 Hvilke farger liker du og trives med? Hvordan er lysforholdene i rommet? Er rommet stort eller lite? Hvilke farger har du på møblene dine? Det er smart å kjøpe prøvebokser av ulike farger og/eller nyanser. Det er fordi farger forandrer seg i ulike lysforhold og etter hvilken type underlag du maler på. Farger påvirkes også av fargene rundt. Velg noe -du- trives med. Ikke kjøp noe fordi det er trend. Personlig ville jeg unngått alt grått fordi det legger en utrolig demper på humøret. Farger påvirker deg mer enn du tror. Start med å male en vegg i en annen farge og se. Og om du ikke liker det, er det bare å male over. Anonymkode: 2920d...08d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå