AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #1 Skrevet 7. desember 2019 På nyåret starter min pappaperm og da er det endelig dags for fire måneder med chill og moro. Jeg har lyst så tidlig som mulig å ta med krabaten ut av landet på eventyr. Jeg har først lyst å ha en skikkelig vinter-ferie. Jeg planlegger derfor å starte med en runde nede i alpene hvor jeg kan stå på langrenn mens jeg har ungen i pulk. Deretter vil jeg til mer solrike strøk. Jeg tenker Dubai, men har ikke bestemt meg helt. Så åker det avgårde til USA hvor jeg vil at den lille mannen skal få møte slekt i Minnesota. Etter det runder vi av med en tur i Asia, jeg tenker Japan, Thailand og Singapore, eller noe sånt. Det skal bli så rått! Det jeg dog er litt usikker på er hvor mye mammaen til poden kan bestemme hva jeg skal gjøre i min egen permisjon. Hun er ikke en globetrotter slik som meg; hun er mer av den introverte og rolige typen. Men hun kan ikke bestemme over min pappa-perm, kan hun? Jeg vet da minst like godt som henne hva som er best for barnet mitt. Anonymkode: bd010...78d 4
Loff77 Skrevet 7. desember 2019 #3 Skrevet 7. desember 2019 Ehh, hvor gammelt er barnet det er snakk om?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #4 Skrevet 7. desember 2019 Ja ikke sant. Å griser kan fly Anonymkode: c5da4...4fc 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #6 Skrevet 7. desember 2019 7 minutter siden, Loff77 said: Ehh, hvor gammelt er barnet det er snakk om? 7 måneder Anonymkode: bd010...78d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #7 Skrevet 7. desember 2019 I frykt for at du er seriøst, så høres det ut som en fryktelig dårlig idé uavhengig av hva mor mener. Barnet trenger rutiner og stabilitet, og ikke minst så trenger barnet moren sin. Særlig om det får morsmelk. Pappaperm er ikke til for å reise rundt og ha det "chill og moro", men for å bli kjent med barnet og hjelpe det å vokse og utvikle seg. Reis på babysang, trill turer og heng med andre fedre i permisjon, mye bedre for barnet. Ellers er jeg ikke sikker på om mor kan nekte deg, men høres da noe rart ut hvis ikke, og ikke minst er det rart om du ønsker å trosse henne for å forlate henne med barnet i 4 mnd. Det er ikke greit for hverken hun eller barnet, og regner ikke med forholdet deres er særlig stabilt siden du skriver som du gjør... Anonymkode: 76cf5...06f 30
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #8 Skrevet 7. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: og ikke minst så trenger barnet moren sin. Ikke i pappapermen, da er det jeg som regjerer. Vi fedre er minst like gode omsorgspersoner som mødre. Anonymkode: bd010...78d 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #11 Skrevet 7. desember 2019 Sjelden jeg sier troll, men dette ble for åpenbart. Dumt, for hvis det hadde vært tonet litt ned, kunne det blitt en interessant diskusjon (f.eks. gitt at mor ikke ammer, barnet er større, det er slekt i utlandet osv.). Anonymkode: 673be...9ef 30
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #12 Skrevet 7. desember 2019 Skjønner at innlegget er en liten overdrivelse. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at mange fedre tror permisjonen er skikkelig chill og har veldig mange planer. Som regel går jo disse planene på interesser som mannen har. Husker mannen til søskenbarnet optimistisk skulle golfe hele permisjonen, tror det ble 1 time på golfbanen med en skrikende unge på slep😂 Anonymkode: b55d2...cdd 32
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #13 Skrevet 7. desember 2019 Vel, takk for NULL konstruktive innspill! Nek! Anonymkode: bd010...78d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #14 Skrevet 7. desember 2019 Kjør på globetrotter! Din perm, ditt barn, ditt valg! Anonymkode: d1b5b...a13 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #15 Skrevet 7. desember 2019 Ja, hvem er det som ikke tror at lange flyreiser med baby er superchill 😆 Oh ja. Alle som har barn vet at lange reiser alene med baby ikke er chill. Anonymkode: 33d75...f11 14
Gjest rabrabara Skrevet 7. desember 2019 #16 Skrevet 7. desember 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke i pappapermen, da er det jeg som regjerer. Vi fedre er minst like gode omsorgspersoner som mødre. Anonymkode: bd010...78d Ut fra Ts sitt innlegg: åpenbart! 😂
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #17 Skrevet 7. desember 2019 Har ikke hun tatt med barnet div steder mens hun hadde perm da, og da si ikke du noe? Hennes egen feil hvis hun valgte å ta turen til kjøpesenteret i stedet for Alpene for eksempel. Anonymkode: a228d...05a 3
Outlander Skrevet 7. desember 2019 #18 Skrevet 7. desember 2019 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke i pappapermen, da er det jeg som regjerer. Vi fedre er minst like gode omsorgspersoner som mødre. Anonymkode: bd010...78d Det er du ikke, når du sitter og planlegge en trollreise verden rundt, med et barn som er 7 måneder gammel. Uansett at du er i pappaperm betyr ikke at du kan bare reise av gårde med ungen. Jeg ville ha sparket mannen ut av huset om han hadde sagt noe så dumt som du gjøre her. Endret 7. desember 2019 av Outlander 11
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #19 Skrevet 8. desember 2019 Bestill i hvertfall avbestillingsforsikring, den kommer nok godt med etter første flytur 😂😂 Anonymkode: 6f80b...1fc 16
Fru Uperfekt Skrevet 8. desember 2019 #20 Skrevet 8. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: På nyåret starter min pappaperm og da er det endelig dags for fire måneder med chill og moro. Jeg har lyst så tidlig som mulig å ta med krabaten ut av landet på eventyr. Jeg har først lyst å ha en skikkelig vinter-ferie. Jeg planlegger derfor å starte med en runde nede i alpene hvor jeg kan stå på langrenn mens jeg har ungen i pulk. Deretter vil jeg til mer solrike strøk. Jeg tenker Dubai, men har ikke bestemt meg helt. Så åker det avgårde til USA hvor jeg vil at den lille mannen skal få møte slekt i Minnesota. Etter det runder vi av med en tur i Asia, jeg tenker Japan, Thailand og Singapore, eller noe sånt. Det skal bli så rått! Det jeg dog er litt usikker på er hvor mye mammaen til poden kan bestemme hva jeg skal gjøre i min egen permisjon. Hun er ikke en globetrotter slik som meg; hun er mer av den introverte og rolige typen. Men hun kan ikke bestemme over min pappa-perm, kan hun? Jeg vet da minst like godt som henne hva som er best for barnet mitt. Anonymkode: bd010...78d Godt forsøk, men du dro den for langt.... 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå