Gå til innhold

Hvor mange kvm for familie på 5?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere er det minste kvm man fint kan klare seg med om det er god planløsning? Da tenker jeg 2 voksne og 3 barn (ikke tenåringer).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

160

Anonymkode: 058bb...4cf

Skrevet

85 kvm

Anonymkode: e38ef...6e0

• Liker 4
Skrevet

Kommer mer an på planløsning og antall rom enn kvm, spør du meg. Feks antall soverom og om det er kjellerstue/loftstue utenom ‘vanlig’ stue. Vi har større hus nå enn tidligere, men likevel mindre plass pga dårligere planløsning.

Anonymkode: 33cd4...b32

• Liker 10
Skrevet

Vi har bodd på 75kvm, men det var en befrielse å flytte inn i enebolig på 120kvm!

Anonymkode: 193c0...1fc

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

85 kvm

Anonymkode: e38ef...6e0

Det tror jeg ikke. Vi har 88 og er tre, og vi skal definitivt ha noe større når vi blir fire. Ifølge venner med fire barn er 120 helt topp, men det kunne godt vært litt større. 

Anonymkode: c306b...26e

Skrevet

100 kvm, hvis ungene kan dele rom. 

Vi bor på 140 kvm, og det er veldig fint. Stort vaskerom, tvstue i tillegg til vanlig stue + 2 bad

Anonymkode: 0aae3...fc3

Skrevet

Vi har naboer som bor på 100 m2, med 5 barn og 2 voksne. 

Anonymkode: 48df9...b8d

• Liker 3
Skrevet

Hvis to av de kan dele rom klarer dere dere med en 4-roms. Jeg har det og den er på 93 kvadrat over to etasjer. Badet er noe trangt, men. 

Har dere råd til mer ville jeg dog gått for noe større. 

Anonymkode: 54277...314

Skrevet

Ville ikke bodd i noe mindre enn 200 kvm med 3 barn. 

Anonymkode: f872d...084

• Liker 1
Skrevet

Vi har bodd med 3 barn på 70m2 i 2,5 år. Har fungert helt greit, de eldste delte rom og yngste sov på vårt rom. Nå har vi 130m2 og har mer en nok plass (5 soverom og loftstue i tillegg til stue/kjøkken/2 bad). Lite bærekraftig om alle familier skal ha 200++ m2.

Anonymkode: 08d66...06f

• Liker 4
Skrevet

Bor på 126 kvm med tre barn(en tenåring og to små under 3 år) fire soverom og to bad. Tenåringen har sin egen etasje. Det går akkurat og vi har vært på utkikk etter noe større i tre år. 

Anonymkode: 4d027...cf4

Skrevet

Vi bodde på 150 kvadrat med to voksne, et barn på fulltid og tre på ca 50%.

Det gikk forsåvidt fint, men barnerommene var små. Har to bad da, ett i hver etasje. 

Skrevet

Jeg vet om en familie på 6, to voksne og 4 barn som bodde på 45 kvm. Dette var en liten 3-roms i Oslo sentrum. De bodde der i ca. 4 år med 4 barn. 

Anonymkode: 323a4...ac9

• Liker 3
Skrevet

Vi har 156kvm, snart 4 barn. Klarer oss helt fint.

4 soverom og 2 bad. Håper det skal gå fint at 2 barn deler rom

Anonymkode: 7835c...c3f

Skrevet

Vi klarer oss fint med 112 m2, 2 voksne og tre små barn. 4 soverom, to bad. Trenger nok større stue+kjøkken + vaskerom når de blir store.

Anonymkode: 6e75b...d6b

• Liker 1
Skrevet

Vi bodde på 70 kvm med to voksne og to barn - det var trangt! Nå er vi flyttet til 200 kvm og har 3 barn, det er akkurat passe. Vaskerom, ekstra stue og soverom til alle er gull!!! Deilig å kunne sende barna og vennene deres i en annen etasje enn der vi sitter med gjestene våre eller å ha dem løpende foran TV-en 😊 Det kommer til å fungere fint når de blir større også!

Anonymkode: 6f3d4...292

Skrevet

Mtp at vi mest sannsynlig skal bo her når de er ungdommer også så er vi glade for at vi har 200 kvm. Da har vi også et treningsrom i tillegg til 4 (5) soverom. Likevel kunne vi nok klart oss på 160-180 kvm hvis vi hadde hatt stor utebod og stor garasje med lagring og litt bedre planløsning. Vi er 4 nå men blir vel 5 ila de neste 2 årene er planen. 

Hvis vi skal bygge hus en dag så sikter vi nok inn på rundt 160-180 kvm inkl boder, 2 bad, 5 soverom og en Tv-stue. Da tenker vi mindre soverom enn i dag, mindre bad, mindre vaskerom. Vil heller ha det mindre og mer funksjonelt 😊

Skrevet (endret)
18 timer siden, mammaemma skrev:

Hva tenker dere er det minste kvm man fint kan klare seg med om det er god planløsning? Da tenker jeg 2 voksne og 3 barn (ikke tenåringer).

Synes det er vanskelig å si et antall kvm, men personlig ville jeg hatt 4 soverom, 2 bad, 2 stuer og en skikkelig innendørs bod for å si meg fornøyd. Helst på 2 plan, 3 plan er slitsomt.

Endret av BlueRaptor19
Skrevet

Jeg vil si rundt 100 er minimum. Vi har ca 110 og to barn, går kjempefint. 

Anonymkode: 10a4f...f43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...